Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-30, 14:59
Medlem
csnordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Jim Guldknapp/Knopf/Button?

Ja Tack,
Citera
2010-04-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Det var ingen mörk serie iaf. Fanns flera olika karaktärer med olika färger om jag kommer ihåg. Tror de var någon speciell slogan som de sade. Deras lya var gömd tror jag så de var dolda. Animeringen var lite sådär 90 tal transformers aktigt. Om jag nu kommer ihåg rätt.

Är det voltron du tänker på? 5 huvud personer som åkte ner till sina lejon som var gömda. Dom bildade tillsammans en super robot: voltron
Citera
2010-04-30, 16:58
Medlem
Wittgensteins avatar
OT raderad. Åter igen: Detta är inte en requesttråd.

/Mod.
Citera
2010-04-30, 17:01
Medlem
sry mod
Senast redigerad av Chilledippen 2010-04-30 kl. 17:03.
Citera
2010-04-30, 17:50
Medlem
Kom att tänka på en gammal serie som jag såg när jag var mindre, men jag kommer inte ihåg vad den heter! Nu kan jag inte sluta tänka på det utan måste helt enkelt få veta!

Detta är vad jag kommer ihåg om serien:

*Gick på Cartoon Networks i slutet av 90-talet, dvs runt -98/99 och framåt
*Fantasy serie, tecknad (dock ej japansk-stil)
*Har för mig att det var flygande skepp i luften som fungerade som fordon
*Handlade om en kille som slogs mot "onda" figurer
*Var ganska brutalt, inte mjukt och gulligt, förekom monster och annat läbbigt

Har svårt att få fram något mer konkret, fråga gärna om ni har någon idé om något så ska jag försöka svara så bra som möjligt.

Posta så många möjliga förslag som ni har - detta måste redas ut!!
Tack!
Citera
2010-04-30, 18:01
Gick något program på fyran för ett tag sen med "einsatz-grupperna" under ww2. Vad hette programmet och finns det att tillgå på nätet?
Citera
2010-04-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolp
Kom att tänka på en gammal serie som jag såg när jag var mindre, men jag kommer inte ihåg vad den heter! Nu kan jag inte sluta tänka på det utan måste helt enkelt få veta!

Detta är vad jag kommer ihåg om serien:

*Gick på Cartoon Networks i slutet av 90-talet, dvs runt -98/99 och framåt
*Fantasy serie, tecknad (dock ej japansk-stil)
*Har för mig att det var flygande skepp i luften som fungerade som fordon
*Handlade om en kille som slogs mot "onda" figurer
*Var ganska brutalt, inte mjukt och gulligt, förekom monster och annat läbbigt

Har svårt att få fram något mer konkret, fråga gärna om ni har någon idé om något så ska jag försöka svara så bra som möjligt.

Posta så många möjliga förslag som ni har - detta måste redas ut!!
Tack!

Du vet inget om antalet "huvud personer" eller något dom skulle utföra eller handlingen i ett avsnitt?
Citera
2010-04-30, 19:19
Medlem
Hittade det - Pirates of Dark Water!!! Awesome!!
Citera
2010-05-01, 17:24
Medlem
Spillras avatar
Söker en serie som gick i början eller mitten av 2000-talet på SVT eller TV4.
Den bestod av kortfilmer som folk skickat in och några intervjuer med mestadels komiker, Paul Tilly var med i ett avsnitt.
En kortfilm jag minns är en engelsktalande Christer Glenning-kopia som testar en gammal bil.
Han gasar på efter någon liten väg när han plötsligt ser en ninja på en äng eller kulle och säger "Oh look! A ninja!"
Han nitbromsar, springer ut och spöar ner ninjan för att sedan springa tillbaka till bilen och fortsätta testet av bilen.
Citera
2010-05-01, 17:34
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Söker en serie som gick i början eller mitten av 2000-talet på SVT eller TV4.
Den bestod av kortfilmer som folk skickat in och några intervjuer med mestadels komiker, Paul Tilly var med i ett avsnitt.
En kortfilm jag minns är en engelsktalande Christer Glenning-kopia som testar en gammal bil.
Han gasar på efter någon liten väg när han plötsligt ser en ninja på en äng eller kulle och säger "Oh look! A ninja!"
Han nitbromsar, springer ut och spöar ner ninjan för att sedan springa tillbaka till bilen och fortsätta testet av bilen.

Paul Tilly syntes i Humorlabbet vet jag i alla fall, runt 2:08
http://www.youtube.com/watch?v=8wk7_7pji8o
Citera
2010-05-01, 17:44
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Paul Tilly syntes i Humorlabbet vet jag i alla fall, runt 2:08
http://www.youtube.com/watch?v=8wk7_7pji8o

Humorlabbet var det inte.
Serien jag sökte hade inga som helst kända skådespelare i kortfilmerna utan det var bara några kändisar som intervjuades mellan kortfilmerna i programmet.
Jag minns inte om alla intervjuoffer intervjuades på samma plats men jag minns litet vagt att Paul Tilly intervjuades i en tågvagn, pendeltåg, som var i rörelse.

Jag tror att jag kom på det nu, Huller Om Buller!
Senast redigerad av Spillra 2010-05-01 kl. 18:01.
Citera
2010-05-01, 18:47
Medlem
Söker en serie som handlar om en kille som ska undvika ett team soldater och ta sig till en "extraction point" och dom som jagar dom har tillgång till dagens teknik och lokarbefolkningen hjälper dom. Medans han har bara överlevnadsutrustning.

Någon som har ett tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in