Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-27, 06:46
  #3481
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Action League Now!

Biffiga He-Man-kopian var ganska skön, "Han är superstark och supernaken!"


Tackar. haha fan va bra den serien är.
Citera
2009-12-27, 21:17
  #3482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Eftersom det är 90-tal och utan ytterligare beksrivning så drar jag till med Power Rangers.

Alternativt Voltron.

Power Rangers it is! Jag kom dock på det igår själv. Men tack så mycket ändå
Citera
2009-12-28, 12:11
  #3483
Medlem
Nanamis avatar
Efterlysning!

Efterlyser en svensk dramaserie som gick på svt för flera år sedan. Själva storyn var gott mot ont, det fanns en vit/god häxa och en svart/ond häxa. Den sistnämnda vill jag minnas hette Malin. En av personerna i serien hette Ismael, och han har varit med ganska mycket i tv utöver denna serie. Minns tyvärr inte något vettigare än så.

Hoppas någon känner igen denna

Nvm, De drabbade var det jag sökte
__________________
Senast redigerad av Nanami 2009-12-28 kl. 12:52.
Citera
2009-12-28, 21:12
  #3484
Medlem
Det här är vilda chansningar båda två, men folk har ju gjort underverk tidigare i tråden så det är värt ett försök.

1. En serie/ensamstående kortfilm som jag tror sändes i Björnes Magasin, måste varit runt 90-92 någon gång. Svensk, otecknad. Som jag minns det handlade det om en äldre kvinna, 55-65, som letade efter sin borttappade eller möjligtvis kidnappade hund. Trots att serien sändes i Björnes Magasin som var extremt barnvänligt minns jag den som ganska suggestiv och skum. Jag har minnesbilden av en scen där kvinnan sitter i en bil, förmodligen en taxi varpå ett manligt vuxet tvillingpar helt plötsligt dyker upp framför henne och sjunger någon konstig ramsa, "Mezinka mezoo"-någonting.

Jag har under många år tänkt tillbaka på denna film/serie och velat se den igen, främst eftersom den skrämde mig som barn.

2. Det här är också något som skrämde mig som barn, vilket förmodligen låter sjukt då jag förklarar vad det handlade om. Jag tror att det var någon form av informationsfilm, kanske på "Anslagstavlan". Måste varit sent 80-tal. Man fick se rullbandet (kallas det så?) på en flygplats, där flertalet väskor åkte förbi samtidigt som en röst talade i utropet på flygplatsen. Väskorna åkte flera varv och blev färre och färre tills endast en liten röd resväska återstod. Av någon anledning fick jag alltid kalla kårar av det inslaget och kan än idag i vuxen ålder känna obehag då jag tänker på det. Om någon annan minns detta och kan berätta mer vore jag oerhört tacksam.
Citera
2009-12-29, 00:14
  #3485
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pintorp
Det här är vilda chansningar båda två, men folk har ju gjort underverk tidigare i tråden så det är värt ett försök.

1. En serie/ensamstående kortfilm som jag tror sändes i Björnes Magasin, måste varit runt 90-92 någon gång. Svensk, otecknad. Som jag minns det handlade det om en äldre kvinna, 55-65, som letade efter sin borttappade eller möjligtvis kidnappade hund. Trots att serien sändes i Björnes Magasin som var extremt barnvänligt minns jag den som ganska suggestiv och skum. Jag har minnesbilden av en scen där kvinnan sitter i en bil, förmodligen en taxi varpå ett manligt vuxet tvillingpar helt plötsligt dyker upp framför henne och sjunger någon konstig ramsa, "Mezinka mezoo"-någonting.

Jag har under många år tänkt tillbaka på denna film/serie och velat se den igen, främst eftersom den skrämde mig som barn.

2. Det här är också något som skrämde mig som barn, vilket förmodligen låter sjukt då jag förklarar vad det handlade om. Jag tror att det var någon form av informationsfilm, kanske på "Anslagstavlan". Måste varit sent 80-tal. Man fick se rullbandet (kallas det så?) på en flygplats, där flertalet väskor åkte förbi samtidigt som en röst talade i utropet på flygplatsen. Väskorna åkte flera varv och blev färre och färre tills endast en liten röd resväska återstod. Av någon anledning fick jag alltid kalla kårar av det inslaget och kan än idag i vuxen ålder känna obehag då jag tänker på det. Om någon annan minns detta och kan berätta mer vore jag oerhört tacksam.

1. Laras Långa Resa.
Citera
2009-12-29, 00:16
  #3486
Medlem
Humor dokumentär i SVT

Hejsan!

Fick höra att SVT har sänt en dokumentär lr ngt liknande som handlade om hur humorn är olika i olika delar av världen.
Skulle tro att den gått i år, men inte helt säker.
Ngn som vet namnet på den, eller kanske rent av vet när den gick?
Citera
2009-12-29, 01:32
  #3487
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keckis
Hejsan!

Fick höra att SVT har sänt en dokumentär lr ngt liknande som handlade om hur humorn är olika i olika delar av världen.
Skulle tro att den gått i år, men inte helt säker.
Ngn som vet namnet på den, eller kanske rent av vet när den gick?

http://www.imdb.com/title/tt0489418/ ?
Citera
2009-12-29, 01:39
  #3488
Medlem
MegaBrains avatar
Jag kanske var 8 år, det var tidigt 90-tal och jag tittade på barnprogram på SVT. Det var en gubbe och hans fru och de befann sig i ett kök. Gubben öppnade ugnsluckan på spisen och stack in sitt huvud. Sedan stängdes luckan så att hans huvud klipptes av. Han började i panik gå omkring i köket utan huvud. Där huvudet hade suttit var det ett mönster som blir om man tar modellera i olika färger, blandar dem lätt och vrider av en bit så att det blir som en flerfärgad virvel(!). Hans fru blev upprörd och försökte hjälpa honom. Jag blev mycket rädd och bytte kanal. Sedan gick jag ut i lekparken istället för att titta på TV:n.

Jag är ganska säker på att jag inbillade mig mycket av det, men vad kunde det ha varit för program egentligen? Är det någon som kan ha en aning?
Citera
2009-12-29, 09:47
  #3489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
1. Laras Långa Resa.

Stort tack!
Citera
2009-12-29, 19:08
  #3490
Medlem
försöker hitta sjukt kul yo-gi-yo avsnitt

Stavar säkert titeln fel, men jag och mina bröder skrattade oss fördärvade när det gick på tv för ett par år sedan.

Avsnittet i fråga handlade om att "yoggi" fightades mot en typ joker som var helt outrageous överdriven; han pratade i en gnällig röst och såg allmänt skojjig ut. Han sa mest hela tiden "snart så förpassas du till skuggornas värld hihi!". Yoggi: "jag undrar om han har något i kikaren" -> Jokern/clownen står och gnuggar händerna och skrattar finurligt.

Någon som vet vilket avsnitt detta är och var jag kan tanka det? Var så jävla kul =)
Citera
2009-12-30, 12:34
  #3491
Medlem
mannenmedhattens avatar
SVT naturläkemedelsprogram

Hej! Jag söker ett program som jag är ganska säker gått nyligen på SVT. Det är en brittisk kille som gör en massa hemmabrygder av sina växter han har i sin trädgård. Han hjälper bland annat några med löss och i ett annat avsnitt hjälper han några med forsvamp.
Citera
2009-12-30, 12:38
  #3492
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedhatten
Hej! Jag söker ett program som jag är ganska säker gått nyligen på SVT. Det är en brittisk kille som gör en massa hemmabrygder av sina växter han har i sin trädgård. Han hjälper bland annat några med löss och i ett annat avsnitt hjälper han några med forsvamp.

Trädgårdsapoteket
http://svt.se/2.119391/tradgardsapoteket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback