Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-01, 14:14
  #2281
Medlem
Cineastens avatar
Tråden sammanfogas med Söker du en tv-serie/program-tråden
/Cineasten
Citera
2009-03-01, 14:56
  #2282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Hästens Öga?


Yees!! tack!
Citera
2009-03-01, 18:19
  #2283
Medlem
Satt och snackade med min grabb om gamla barnprogram. Ett program vi inte kommer ihåg namnet på skulle vi gärna vilja ha hjälp med.

Det var en snubbe som jobbade och när klockan slog 9 (?) gick han på frukostrast där han tog fram en långpanna som han hällde ut filmjölk i.

Kan tyvärr inte förklara bättre men hoppas någon förstår vilket program jag tänker på.
Citera
2009-03-01, 18:23
  #2284
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Satt och snackade med min grabb om gamla barnprogram. Ett program vi inte kommer ihåg namnet på skulle vi gärna vilja ha hjälp med.

Det var en snubbe som jobbade och när klockan slog 9 (?) gick han på frukostrast där han tog fram en långpanna som han hällde ut filmjölk i.

Kan tyvärr inte förklara bättre men hoppas någon förstår vilket program jag tänker på.

Hagelbäcks matrast

Så här såg det ut: http://www.youtube.com/watch?v=9dvPDYhuAoI
Citera
2009-03-01, 20:08
  #2285
Avstängd
Söker två program

Hejsan!

1. Jag söker först ett program som gick i början av 2000-talet. Jag tror att det utspelade sig i Storbritannien och det handlade om konsekvenserna efter en översvämning. Vissa hade tydligen fått "sändarkrafter" och kunde sända till andra "sändare" direkt genom hjärnan. När dessa människor sände blev deras ögon gula. Jag har för mig att landet var ute efter dem och ville spärra in dem. Någon som vet vad det är? När det gick på TV hette det något i stil med "Efter Översvämningen".

2. Jag söker ett lergubbeprogram som min bror tittade på på SVT1 för några år sedan. Jag har inte sett det själv. Det handlade uppenbarligen om en gubbe i lera som byggde ihop sig själv med kroppsdelar och inälvor. Någon?

Uppskattar svar!

Tack!
Citera
2009-03-01, 23:03
  #2286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Hagelbäcks matrast

Så här såg det ut: http://www.youtube.com/watch?v=9dvPDYhuAoI

Tack för det.
Citera
2009-03-02, 01:49
  #2287
Medlem
Asgarvars avatar
90-talig datoranimerad (om jag minns rätt) tv-serie

För ett gäng år sedan (under 90-talet) gick en - som jag minns det - rikti höjdar serie som var (om jag minns rätt) datoranimerad och handlade om en virtuell verklighet. VR-världen uppenbarade sig som en stor grön wireframe-värld och jag minns från ett avsnitt där det fanns en kopia av Acropolis från Aten i Grekland mitt i allt (objekt och byggnader var ej grön wireframe utan hade textur). I det enda avsnitt jag minns något från så var boven en medusa som hade ormhår där bettet från varje orm förvandlade dess offer till sten.

Utanför VR-världen var allt som det vanliga 90-talssamhället, fast här var det inte datorgrafik utan vanligt tecknat. Jag minns verkligen inte mycket, men jag har som en nostalgiperiod där jag försöker hitta igen allt jag tittade på när jag var liten. Vad hette den här tv-serien (det är inte ReBoot, har redan kollat).

En notis är att serien gick på Cartoon Network en rätt kort period. Jag har forskat som tusan, så mitt hopp är att någon som läser den här posten kanske minnst vad serien hette.
Citera
2009-03-02, 13:13
  #2288
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
För ett gäng år sedan (under 90-talet) gick en - som jag minns det - rikti höjdar serie som var (om jag minns rätt) datoranimerad och handlade om en virtuell verklighet. VR-världen uppenbarade sig som en stor grön wireframe-värld och jag minns från ett avsnitt där det fanns en kopia av Acropolis från Aten i Grekland mitt i allt (objekt och byggnader var ej grön wireframe utan hade textur). I det enda avsnitt jag minns något från så var boven en medusa som hade ormhår där bettet från varje orm förvandlade dess offer till sten.

Utanför VR-världen var allt som det vanliga 90-talssamhället, fast här var det inte datorgrafik utan vanligt tecknat. Jag minns verkligen inte mycket, men jag har som en nostalgiperiod där jag försöker hitta igen allt jag tittade på när jag var liten. Vad hette den här tv-serien (det är inte ReBoot, har redan kollat).

En notis är att serien gick på Cartoon Network en rätt kort period. Jag har forskat som tusan, så mitt hopp är att någon som läser den här posten kanske minnst vad serien hette.

http://www.imdb.com/title/tt0115226/ ?
Citera
2009-03-02, 13:18
  #2289
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Hejsan!

2. Jag söker ett lergubbeprogram som min bror tittade på på SVT1 för några år sedan. Jag har inte sett det själv. Det handlade uppenbarligen om en gubbe i lera som byggde ihop sig själv med kroppsdelar och inälvor. Någon?

Uppskattar svar!

Tack!

Låter litet som http://www.imdb.com/title/tt0098481/ men det är förmodligen fel. Finns att skåda på YouTube.
Citera
2009-03-02, 15:52
  #2290
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Låter litet som http://www.imdb.com/title/tt0098481/ men det är förmodligen fel. Finns att skåda på YouTube.
Tyvärr, jag visade för bror min och han minns inte det. Några andra förslag?

Några förslag till min första request?
Citera
2009-03-02, 15:58
  #2291
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
1. Jag söker ett program som gick i början av 2000-talet. Jag tror att det utspelade sig i Storbritannien och det handlade om konsekvenserna efter en översvämning. Vissa hade tydligen fått "sändarkrafter" och kunde sända till andra "sändare" direkt genom hjärnan. När dessa människor sände blev deras ögon gula. Jag har för mig att landet var ute efter dem och ville spärra in dem. Någon som vet vad det är? När det gick på TV hette det något i stil med "Efter Översvämningen".
Ingen som har några förslag?
Citera
2009-03-03, 15:06
  #2292
Medlem
FrkHögers avatar
För länge sen...

När jag var liten så gick det ett ungdomsprogram som handlade om James 15 år. Det var i mitten/slutet av 70-talet, amerikansk serie och jag tror att den hette "James 15" på svenska men vad hette den i original?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback