Fick en burk av grannen så nu har jag ganska mycket inlagda rödbetor i min kyl. Vad kan man använda dessa läckerheter till? Förutom till pytt i panna då. Har hört att man kan blanda rödbetor med färs, hur gör man då?
gör en god Rödbetssoppa - Borsch den smakar smaskens och istället för att steka brödet i örtolja kan ni ta villökssmör på brödet och stoppa in det i ugnen.
Fick en burk av grannen så nu har jag ganska mycket inlagda rödbetor i min kyl. Vad kan man använda dessa läckerheter till? Förutom till pytt i panna då. Har hört att man kan blanda rödbetor med färs, hur gör man då?
Kalops är en annan sådan rätt. Lapskojs och kålpudding smakar också gott tillsammans med rödbetor. Sillsallad kräver rödbetor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!