Citat:
Ursprungligen postat av murvel_
Förstår inte hur folk klarar av att bo själv, jag hatar verkligen det. Så länge jag är med kompisar under dagen går allt bra & jag är på rätt bra humör. Men när jag suttit hemma ett tag börjar jag gråta oroa mig för allt.
Citat:
Ursprungligen postat av murvel_
Kan säga att ja nu bott själv i 2½ år & hade inga större problem första året utan de var först efter det som det börja & det blir bara värre hela tiden.
Så håller jag på att bli knäpp av att bo själv eller vad tror ni?
Att må dåligt av att känna sig helt ensam då detta är ofrivilligt kan jag förstå, men det låter ju som att du umgås med vänner under dagarna.
Hur snabbt efter att du kommit hem efter att umgåtts med vänner sätter ångesten in? Om det är efter flera dagar så kanske det är läge att ringa upp någon polare när du känner dig ensam och föreslå en fika, att kolla på en film ihop eller liknande, eller om du tycker att du inte har lust att ringa så kanske du har någon polare på MSN eller ICQ som du kan chatta lite med. För egen del så behöver jag inte alltid umgås med vänner för att inte känna mig ensam, utan bara vetskapen om att de finns där kan vara nog ibland.
Men om ångesten sätter in så fort du är ensam så kanske du bör arbeta lite mer med dig själv och fundera på varför du mår som du mår ensam. Läs en bok, kolla på en film, hitta någon hobby som du kan sysselsätta dig med på egen hand. Att sitta hemma och älta hur ensam man är är inte konstruktivt och dessutom är det ofta inte sant. Du kanske har vänner som känner likadant?