2006-12-05, 13:09
Medlem
cecels avatar
Tydligen har Anja Pärsson fått årets bragdguld...jag fattar ingenting?! Bengt-åke gustafsson? Tre kronor? Osv.

kommentarer?
Citera
2006-12-05, 13:10
Medlem
jeppstahs avatar
HELT HELT oförklarligt.

Även om jag inte tycker 3kronor skulle ha det.
Citera
2006-12-05, 13:11
Medlem
Bragdguldet till Anja

Hur FAN är det möjligt att Tre Kronor INTE fick det?? Hur kan ett OS-guld där hon ständigt är uppe i toppen slå ett OS-guld OCH ett VM-guld för uträknade Tre Kronor? Sanslöst!

http://www.expressen.se/index.jsp?a=779554

Edit: Startades visst en tråd nästan samtidigt...
Citera
2006-12-05, 13:15
Medlem
cecels avatar
hann före dig
Citera
2006-12-05, 13:16
Bannlyst
Helt galet. Givetvis skulle Tre Kronor haft guldet.
Citera
2006-12-05, 13:20
Medlem
Pellenezs avatar
Mycket pinsamt! Det finns ju minst 3-4 andra som var mer värda än Anja. Tre kronor, Anette Norberg och framförallt Björn Lindh.

EDIT: Intressant drag av jefvul att länka till en artikel i Expressen när det faktiskt är Svenska Dagbladet som delar ut priset. Visar med all önskvärd tydlighet hur fast rotade svallerkvällsblaskorna är.
Citera
2006-12-05, 13:21
Medlem
Ignatius Is avatar
Håller med. Tre Kronors guld var en monumenalt större bragd än att tjock-Anjas halvlyckade OS-insats.
Citera
2006-12-05, 13:22
Medlem
Kuggarns avatar
En fullständig skandal! Vad fan skall ett hockeylandslag behöva åstadkomma mer för att kunna vinna priset?
Citera
2006-12-05, 13:25
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Håller med. Tre Kronors guld var en monumenalt större bragd än att tjock-Anjas halvlyckade OS-insats.
Utan tvekan, att vinna både guld i VM och OS väger betydligt tyngre än Anjas insatser i backen.
Citera
2006-12-05, 13:26
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
En fullständig skandal! Vad fan skall ett hockeylandslag behöva åstadkomma mer för att kunna vinna priset?
det kan man fan fråga sig
HELT jävla obegripligt!
Citera
2006-12-05, 13:26
Medlem
jeppstahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn

Det som USA lyckades med i Lake Placid. Vinna OS mot Sovjet med ungdomar.

Det handlar trots allt om ett BRAGD-guld, så jag förstår dom faktiskt till viss del när jag tänker efter.
Okej, tre-kronor var inte favorittippade, men har man spelare som Foppa, Sudden och Lidström mfl så ligger man alltid i världstoppen.

Men jag hade helst sett att Björn Lindh vann
Citera
2006-12-05, 13:28
Medlem
Men hallå? Varför???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in