Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Det begriper jag givetvis, frågan är varför dessa papegojor inte gör det?
Den här sortens gnälltråd poppar upp med jämna mellanrum och det borde väl ha visat sig vid det här laget att det är dags att byta skiva, det kommer ingen vågmästare som delar upp oss i lika stora grupper. Dessutom: En duktig debattör kan enkelt sopa golvet med ett gäng av medelmåttor så jag fattar inte vad fan problemet med majoritet består av?
Det mest tröttsamma är att alla dessa människor får det att låta som om de själva är det mest bildade som går att frambringa, och likt förbannat ser man dem ALDRIG delta i några diskussioner med nåt av värde. Visst är det lätt att skylla på den låga nivån men inte fan deltog de i Det Seriösa Diskussionsforumet™ heller när det begav sig.
Det är du, Evert + en handfull till som kör fair i just I&I, resten är att beteckna som jävla wannabes utan reella argument. Det verkar som om det viktigaste inte är VAD man säger, utan HUR man säger det. Den som påstår att I&I består av inavlade rednecks har uppenbarligen inte vågat sig in för att bli överkörda av Enver, Zorro, Info + flera mycket duktiga debattörer.
End of story, liksom.
Den här sortens gnälltråd poppar upp med jämna mellanrum och det borde väl ha visat sig vid det här laget att det är dags att byta skiva, det kommer ingen vågmästare som delar upp oss i lika stora grupper. Dessutom: En duktig debattör kan enkelt sopa golvet med ett gäng av medelmåttor så jag fattar inte vad fan problemet med majoritet består av?
Det mest tröttsamma är att alla dessa människor får det att låta som om de själva är det mest bildade som går att frambringa, och likt förbannat ser man dem ALDRIG delta i några diskussioner med nåt av värde. Visst är det lätt att skylla på den låga nivån men inte fan deltog de i Det Seriösa Diskussionsforumet™ heller när det begav sig.
Det är du, Evert + en handfull till som kör fair i just I&I, resten är att beteckna som jävla wannabes utan reella argument. Det verkar som om det viktigaste inte är VAD man säger, utan HUR man säger det. Den som påstår att I&I består av inavlade rednecks har uppenbarligen inte vågat sig in för att bli överkörda av Enver, Zorro, Info + flera mycket duktiga debattörer.
End of story, liksom.
Du har en poäng. Men jag tror vi talar förbi varandra lite. Personligen har jag inget större problem med just I&I, där är nämligen moderatorerna jävligt medvetna om problemet och rätt tuffa, vilket ger bra effekter.Där tillåts inte trådarna spåra ur till poänglös pajkastning och åsiktsmotståndare behöver inte alltid kliva in i tråden och recensera debattnivån utan kan ägna sig åt sakdebatt, vilket är målet och förutsättningen. Föreställ dig att du är radikalfeminist, vilket ingen av oss är, och kliv in i en tråd om ett könsrollsrelaterad ämne på FB. Jag tror det spelar mindre roll hur pass duktig debattör radikalfeministen är, hon kommer bli fullkomligt dränkt i påhopp och inte orka slutföra debatten. Detta är den första aspekten av problemet, dvs en viss omedvetenhet om styrkeförhållandena hos vissa moderatorer (ingen särskild i åtanke)
Sen finns det en andra aspekt som ganska tydligt illustreras i den här tråden nämligen hur vissa typiska sakfrågor som t.ex integration eller i andra fall ofta islam svämmar över och tar över debatten i trådar som är postade i forum med annat ämnesfokus. I exemplet var det ganska enkelt att rikta över debattören i fråga med en hänvisning om trådstart i I&I men denna möjlighet saknas vid s.k muslimbashing då det faktiskt inte finns något islam-forum på FB. Därför tror jag det kunde vara bra om ett sådant inrättades.