2009-04-02, 18:40
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Ska bli intressant att se vilka skådisar som kommer tillbaka.
Ian McKellan kommer säkert att spela Gandalf.

Sedan antar jag att de skriver in många av karaktärerna från LOTR i manuset. Till exempel Aragorn och Legolas (vore märkligt om han inte dök upp när de är hos alverna i Mörkmården).

Det sägs att Sean Penn skall spela Bilbo medan Johnny Knoxville skall spela William, en av medlemmarna i följeslaget.

Edit: Nä, fan vad taskig jag är. Fick lite ångest. Falsk ryktesspridning är inte min grej Men tänk vilket skit det hade blivit av det!
Senast redigerad av Synergy 2009-04-02 kl. 18:47.
Citera
2009-04-02, 18:43
Medlem
elitzs avatar
Ian McKellen... Gandalf (rumored)

Doug Jones ... (rumored)

Andy Serkis ... Gollum (rumored)

Står det på IMDB atm. Men man kan aldrig vara säker.

För övrigt tror jag mycket på Guillermo del Toro, han kommer säkert göra något bra av detta!
Citera
2009-04-02, 18:56
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Det sägs att Sean Penn skall spela Bilbo medan Johnny Knoxville skall spela William, en av medlemmarna i följeslaget.

Edit: Nä, fan vad taskig jag är. Fick lite ångest. Falsk ryktesspridning är inte min grej Men tänk vilket skit det hade blivit av det!
Haha ja, det hade varit riktigt skit
Citera
2009-04-02, 19:14
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Jag hörde i en intervju med Christopher Lee att han kanske skulle göra rösten till Smaug. Inget som är spikat dock.

Dessutom borde han ju dyka upp i rollen som Saruman.
Vore märkligt om han inte var med.
Citera
2009-04-02, 19:45
Medlem
Synergys avatar
Lee's röst är bra, men då hoppas jag de kommer redigera den en rätt ordentlig aning om den skall passa på en drake.

Tänk om exempelvis Sauron från de första filmerna haft en röst som en vanlig människa. Alltså helt oredigerad.
Istället har han ju en nästan gudalik röst och ungefär så skulle jag vilja ha Smaugs röst.

Men om Peter Jackson ligger bakom även The Hobbit tror jag nog han kommer få till det, för så han fick till trilogin tror jag ytterst få kunnat. Han fick verkligen saker på sin plats.

Edit: Fast blev inte Christopher Lee blåst på flera klipp från Sagan om De Två Tornen? Han lackade väl ur totalt.
Varför skulle han vilja sammarbeta med samma team igen - om det är samma dvs.
Senast redigerad av Synergy 2009-04-02 kl. 19:52.
Citera
2009-04-02, 19:52
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Lee's röst är bra, men då hoppas jag de kommer redigera den en rätt ordentlig aning om den skall passa på en drake.

Tänk om exempelvis Sauron från de första filmerna haft en röst som en vanlig människa. Alltså helt oredigerad.
Istället har han ju en nästan gudalik röst och ungefär så skulle jag vilja ha Smaugs röst.

Men om Peter Jackson ligger bakom även The Hobbit tror jag nog han kommer få till det, för så han fick till trilogin tror jag ytterst få kunnat. Han fick verkligen saker på sin plats.

Saurons röst ändrar sig väl mellan de olika filmerna?
I första filmen är det ju en grym röst som talar med Frodo varje gång han har på sig ringen.

Men i sista filmen är det ju en viskande lockande röst som talar med Aragorn.

Tycker överhuvudtaget att porträtteringen av Sauron är väldigt märklig i LOTR-trilogin och en av de saker jag är mest missnöjd med i filmerna.
Varför ändras Sauron mellan varje film? I första filmen är han ett stort brinnande öga, i andra filmen ett elektriskt öga fäst i tornen och i sista filmen är han en jävla strålkastare. WTF liksom??

Undrar om Sauron kommer ha en del i handlingen i form av The Necromancer of Dol Goldur. De två filmerna ska ju inte bara handla om The Hobbit utan även allt annat som hände då och fram till Fellowship of the Ring.
Citera
2009-04-02, 19:55
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Edit: Fast blev inte Christopher Lee blåst på flera klipp från Sagan om De Två Tornen? Han lackade väl ur totalt.
Varför skulle han vilja sammarbeta med samma team igen - om det är samma dvs.

Nja, klippen flyttades om till början av Return of the King (även om det tar plats i slutet av The Two Towers i böckerna). Så långt allt väl.

Men sedan beslöt sig Jackson för att helt utelämna klippen ur Return of the King också vilket gjorde att Christopher Lee klipptes bort helt och hållet ur sista filmen vilket gjorde honom sur.
Dock finns scenen med Saruman med i den förlängda versionen av Return of the King.
Citera
2009-04-02, 20:19
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Saurons röst ändrar sig väl mellan de olika filmerna?
I första filmen är det ju en grym röst som talar med Frodo varje gång han har på sig ringen.

Men i sista filmen är det ju en viskande lockande röst som talar med Aragorn.

Tycker överhuvudtaget att porträtteringen av Sauron är väldigt märklig i LOTR-trilogin och en av de saker jag är mest missnöjd med i filmerna.
Varför ändras Sauron mellan varje film? I första filmen är han ett stort brinnande öga, i andra filmen ett elektriskt öga fäst i tornen och i sista filmen är han en jävla strålkastare. WTF liksom??

Undrar om Sauron kommer ha en del i handlingen i form av The Necromancer of Dol Goldur. De två filmerna ska ju inte bara handla om The Hobbit utan även allt annat som hände då och fram till Fellowship of the Ring.

Det var samma röstskådespelare bakom Saurons röst i hela trilogin.

Jag uppfattade det mer som att Sauron ändrade röstläge utefter situationen.
I första filmen så hade han som du bl.a skrev en kraftfull och grym röst, medan i trean en mer "viskande" och lockande röst.

Jag uppfattade den också väldigt "seductive" och manipulativ och just i den situationen passade en sådan röstton mer än en kraftfull och grym.

Sauron hade flera sätt han snärjde varelser kring sig, ett var genom ren skräck medan ett annat genom manipulation.

När han viskande talar i Aragorns sinne i trean är rösten just manipulativ eftersom situationen var som sådan och att Saurons baktanke var att snärja Aragorn.
Där hade helt enkelt inte en kraftfull och aggressiv röst passat så bra, som den visserligen gjorde i ettan när han snackade med Frodo i "Skuggvärlden" och Saruman i palantiren.

Eller vad tycker du?

Men sen angående ögat så retade jag mig också på den.

Sauron hade faktiskt en fysisk kropp som man för att ge en bättre förklaring motsvarade den skepnad man såg i början av filmen. Saurons fysiska form var inte ett "öga".

Han satt högst upp i tornet och styrde detta öga som snarare var ett magisk frammanat objekt under hans vilja.
Senast redigerad av Synergy 2009-04-02 kl. 20:22.
Citera
2009-04-02, 20:32
Medlem
Walkers avatar
Citat:

Finns förklarat i bakommaterialet på SE-DVD-boxen. Jackson prövade en idé där Sauron skulle varit en Luciferliknande figur (den fallne ängeln), han skulle till en början se ut "änglalik", i slutscenen där han frestar Aragorn. Strålkastaren som är kvar i slutresultatet kommer egentligen från Lucifer-Sauron. Var tydligen inte helt "hittepå" från Jackson, tror han motiverade med att Tolkien beskrivit att Sauron haft det utseendet under en annan tid.
När Aragorn inte går till den mörka sidan återfår Sauron sitt onda useende, såg ut ungefär som The Witchking från samma film. Sauron skulle därefter lett sina orcher i slaget och givetvis haft en final "Show down" med Aragorn. Allt filmades men Jackson ändrade sig i sista stund, kvar återstår "strålkastaren" och att ett Jättetroll animerats över Sauron i fighten mot Aragorn.

Här är klippet där Jackson berättar om den inställda fighten Saruon vs Aragorn
http://www.youtube.com/watch?v=6IAYNYaNCz8
Senast redigerad av Walker 2009-04-02 kl. 20:38.
Citera
2009-04-02, 20:48
Medlem
Synergys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Finns förklarat i bakommaterialet på SE-DVD-boxen. Jackson prövade en idé där Sauron skulle varit en Luciferliknande figur (den fallne ängeln), han skulle till en början se ut "änglalik", i slutscenen där han frestar Aragorn. Strålkastaren som är kvar i slutresultatet kommer egentligen från Lucifer-Sauron. Var tydligen inte helt "hittepå" från Jackson, tror han motiverade med att Tolkien beskrivit att Sauron haft det utseendet under en annan tid.
När Aragorn inte går till den mörka sidan återfår Sauron sitt onda useende, såg ut ungefär som The Witchking från samma film. Sauron skulle därefter lett sina orcher i slaget och givetvis haft en final "Show down" med Aragorn. Allt filmades men Jackson ändrade sig i sista stund, kvar återstår "strålkastaren" och att ett Jättetroll animerats över Sauron i fighten mot Aragorn.

Här är klippet där Jackson berättar om den inställda fighten Saruon vs Aragorn
http://www.youtube.com/watch?v=6IAYNYaNCz8

Jag gillade scenen där allt blev stilla och ett ljussken plötsligt bländade alla och från ljuset framträdde Sauron i en vacker skepnad.

Rys-varning på den.

Vackert
Citera
2009-04-02, 20:59
Medlem
Walkers avatar
Det är väl inte helt omöjligt att vi får se den i framtida Blue Ray 2.0 utgåva
I varje fall pratade Jackson på kommentatorspåret om att det fortfarande finns scener som inte visats, men att han funderade på att inkludera dessa i framtida specialutgåva till Trilogins 20/25 årsjubilum. Han pratade löst om att göra en nyklippning av alla tre filmerna och visa scenerna i kronologisk ordning, vilket inte helt är fallet i dag. Det skulle börja med Aragorn som ung och sluta med en sörjande odödlig Arven som är det enda som återstår vid tiden slut.

Ok man får ta Jacksons snack på komentatorspåret med en nypa salt, men en nyutgåva till ett 20årsjubileum låter inte så otroligt..om nu världen finns kvar då
Citera
2009-04-02, 21:47
Medlem
moderatswings avatar
Jo, det där med att Sauron skulle vara med i fysisk form i sista filmen kände jag till.
Ser dock riktigt löjligt ut exempelvis när man får följa Frodo och Sam i Mordor och så måste de akta sig så de inte hamnar i strålkastarens ljus. Alltså vafan, känns som att de rymmer från fängelset eller nåt. Sedan är Mordor inte tillräckligt läskigt imo.

Formen han skulle ta i slutet av sista filmen var Annatar. Den form från den tid i Andra åldern då han låtsades vara god och försökte snärja sina fiender med maktens ringar.
Sedan var det väl tänkt att han skulle förvandlas till samma form som han har i prologen i första filmen.

Men jag kände inte till att det var därför man gjorde Sauron som en strålkastare. Kanske även därför som Mordor ser vackert ut när de står vid Svarta porten vilket jag också stör mig på.

Hade dock varit intressant om de haft med Sauron. Hur var det till exempel tänkt att han skulle slåss? Så som det framställs i första filmen så är han ju övermäktig att slåss med vilket gör att jag har svårt att se hur Aragorn skulle kunna ta sig an honom. Kanske svärdet Anduril har en sårbar effekt på Sauron då det är resterna av svärdet som en gång besegrade honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in