Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Medans vi väntar på fler recensioner kan vi gotta oss i 6 (!) nya klipp! Bland annat mer av Gollum, lite dvärgklipp samt ett fartfyllt actionklipp i Goblintown där sällskapet blir jagade av Goblins.
http://www.comicbookmovie.com/fansit.../news/?a=70850
Man märker att iallafall denna film är betydligt glättigare och mer oseriös än LOTR, speciellt i Goblin-scenen, Goblins som kastar sig i lianer och de slåss typ "slapstick"igt/roligt, själv var jag beredd på det (och det är bra att det är så enligt mig) men kan tänka mig att MÅNGA som inte läst boken förväntar sig en seriösare film..
Har läst boken och förväntade mig att den skulle hålla samma ton som de tidigare filmerna. Att böckerna är olika i tonen handlar ju mest om att Tolkien inte hade LOTR trilogin i tankarna när han skrev Hobbit, men i och med att Jackson vill länka ihop filmerna så borde man kunna vänta sig att de ska vara i samma stil.
Dvärgar som parerar pilar med svärd och knuffar goblins med stegar är minst lika illa som sköldskateboarding och elefantklättring. I bägge fallen handlar det dock om Jacksons svagheter snarare än böckernas.
Jag hade verkligen hoppats på att få slippa all slapstick och tramshumor som var en av LOTRs få stora svagheter. Men Jackson har redan bevisat att så inte blir fallet