2012-04-27, 22:49
Medlem
pantamera12s avatar
Vad i helvete har han gjort?? Jag blir vansinnig om filmen ser ut som kvinnofängelset på TV. Jävla idiot om han sabbar det här.
Citera
2012-04-28, 20:29
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Angående 48 fps; har hört att HD trailern på youtube är i just 48 fps istället för de vanliga 24. Jag vet inte alls om detta är korrekt, men om så är fallet så är jag inte orolig. Tycker mig se lite skillnad, men den är till det bättre. Om trailern nu inte är i 48 fps antar jag att det bara är placebo från min sida. Ett svar på detta skulle uppskattas!

Och angående spoilers;
Citera
2012-04-28, 21:49
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Angående 48 fps; har hört att HD trailern på youtube är i just 48 fps istället för de vanliga 24. Jag vet inte alls om detta är korrekt, men om så är fallet så är jag inte orolig. Tycker mig se lite skillnad, men den är till det bättre. Om trailern nu inte är i 48 fps antar jag att det bara är placebo från min sida. Ett svar på detta skulle uppskattas!

YouTube can inte spela upp videor i 48fps och det har inte släppts någon 48 fps trailer. Hade det gjort så hade inte den senaste 48fps visningen varit speciellt betydelsefull. Tror dom kommer släppa en med tiden fast jag skulle inte hålla andan.
Senast redigerad av Sockerbit 2012-04-28 kl. 21:54.
Citera
2012-04-28, 22:43
Medlem
Har stora förväntingar på denna! Dock besviken att han britten ifrån the office är Bilbo...han känns inte så seriös.
Citera
2012-04-28, 23:31
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantamera12
Vad i helvete har han gjort?? Jag blir vansinnig om filmen ser ut som kvinnofängelset på TV. Jävla idiot om han sabbar det här.
Haha, ja det var också en jämförelse!

Tror inte det spelar någon roll egentligen, bara effekterna ser bra ut!

Är mer nyfiken på frågorna Lime32 tog upp?
Citera
2012-04-29, 00:35
Medlem
pantamera12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Haha, ja det var också en jämförelse!

Tror inte det spelar någon roll egentligen, bara effekterna ser bra ut!

Är mer nyfiken på frågorna Lime32 tog upp?
Spelar ju ingen roll om effekterna är bra om det ser ut som att man tittar på en gammal såpopera.
Citera
2012-04-29, 11:09
Medlem
Sen är det väl som så också att filmen kommer att visas i 24fps på de flesta biografer också? Så får man välja själv.

Jag kan tänka mig att just 3D-visningarna gynnas av 48 fps, men ja, ser det ut som det gör är man ser en film på HD-TV i typ 120Hz så vill jag inte se det.
Citera
2012-04-29, 11:17
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Angående det spoilermarkerade:

Citera
2012-04-29, 11:18
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddamnit
ser det ut som det gör är man ser en film på HD-TV i typ 120Hz så vill jag inte se det.

bara så folk vet, 120hz TV-apparater har oftast en rätt störig inställning som typ lägger till extra rutor i filmen på ett väldigt skumt sätt. Väldigt ofta att denna inställd direkt från fabriken. Det går dock att stänga av. Sök bara på tillverkarens namn och typ "turn off smooth TV" så borde man hitta inställningen.

120Hz är annars mycket bra lämpad för att spela 24 fps material just för att man slipper anväda t.ex. 2:3 pulldown och annat vilket till en viss del påverkar bilden.
Citera
2012-04-29, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
bara så folk vet, 120hz TV-apparater har oftast en rätt störig inställning som typ lägger till extra rutor i filmen på ett väldigt skumt sätt.
Menar du att det kommer att så ut så på bion? Jag fullkomligt hatar den funktionen
Citera
2012-04-29, 12:00
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Menar du att det kommer att så ut så på bion? Jag fullkomligt hatar den funktionen

Inte exakt men ungefär åt det håller.

Om jag förstår det hela rätt kommer även 24 fps versionen kommer att se lite skum ut just för att varje ruta har filmats med 1/48 slutarhastighet. En jämförelse skulle vara Public Enemies, som också filmades i 24 fps fast med 1/48 slutarhastighet. Det gav en väldigt underlig bild enligt mig: http://www.youtube.com/watch?v=3dZmTj-N-_E

Citat:
Ursprungligen postat av fightbettime
Är 120hz då det ser ut som dom står i en studio? Dvs det blir plastigt och för ren bild så det ser löjligt ut.

Jag skulle tro att det är vad du tänker på. Dock är det en separat inställning på 120hz-apparaterna som skapar effekten och inte 120hz i sig.
Senast redigerad av Sockerbit 2012-04-29 kl. 12:09.
Citera
2012-04-29, 12:06
Medlem
Är 120hz då det ser ut som dom står i en studio? Dvs det blir plastigt och för ren bild så det ser löjligt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in