• 1
  • 2
2006-12-03, 23:53
Medlem
Hej Flashback!

Jag undrade bara en lite grej, jag har hört att man kan ta bort nikotinet från tobaken om man eldar lite på det, t.ex. tobaken från en cigg.

Varför? Jo, problemet är att jag varken snusar eller röker, jag är helt nikotinfri. Så när jag röker fet (och har det fina utblandat med tobak) så får jag oftast ganska rejäla nikontinkickar som inte alls är sköna.

Finns det något annat man kan göra för att få bort nikotinet?

Ursäkta om jag uttrycker mig lite konstigt men jag vet inte hur jag ska säga det bättre.

Tacksam för svar, MVH Jockz

Var lite osäker på om jag skulle posta här eller i Cannabis-forumet men det här kändes rätt, men flytta gärna på den om det inte passar in här .
Citera
2006-12-04, 00:53
Medlem
Bom Tombadills avatar
[SIZE=2]Rök det rent i stället.[/SIZE]
Citera
2006-12-04, 02:02
Medlem
nops avatar
Det finns nikotinfria alternativ som brinner bra om du måste blanda det. * rent är att föredra annars * ... eller varför inte skaffa en vaporizer?

Annars kan du rosta tobak, med hyffsat resultat, eller baka en äcklig space cake och trycka in skiten i kakhålet!

// nop
Citera
2006-12-04, 02:40
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nop
Det finns nikotinfria alternativ som brinner bra om du måste blanda det.
Vad heter dom, vad kostar dom, och var kan man köpa dom?

Citat:
eller varför inte skaffa en vaporizer?
Man vill ju tända en phet, inte sitta med en massa sånna grejer.

Har hört att man kan lägga tobaken i vatten och så dras nikotinet ur. (vet inte om det är sanning) Men det är nog bättre att köpa en färdig produkt.
Citera
2006-12-04, 09:00
Medlem
Att rosta en cigarett fungerar prima.
Citera
2006-12-04, 09:41
Awaiting Email Confirmation
Jag håller inte på med röka, men jag frågade en ganska så inbiten polare och han brukar tydligen blanda med olika thé sorter ibland, han föredrar att röka weed rent, men med hasch blandar han med thé, han är ochså helt nikotinfri, och röker endast det "fina".

Mvh
Citera
2006-12-04, 16:16
Medlem
Tack för alla svar.

Citat:
Det finns nikotinfria alternativ som brinner bra om du måste blanda det. * rent är att föredra annars * ... eller varför inte skaffa en vaporizer?

Annars kan du rosta tobak, med hyffsat resultat, eller baka en äcklig space cake och trycka in skiten i kakhålet!

Okej, har aldrig hörttalas om nikotinfria, vad heter de och vart finns de?

Jag har funderat på en vaporizer eller något annat kul (en bong kanske?) men det är ju skönast med att röka en spliff, lite småmysigt att mekka dessutom

När man rostar blöter man ciggen och sedan eldar på den va, eller har jag fel? Förklara gärna och försvinner nikotinet då (hört att det bara gör smaken godare eller något sånt)?

Att baka en kaka varje gång vet jag inte om jag är så sugen på, dessutom går det åt så mycket mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Bates__
Jag håller inte på med röka, men jag frågade en ganska så inbiten polare och han brukar tydligen blanda med olika thé sorter ibland, han föredrar att röka weed rent, men med hasch blandar han med thé, han är ochså helt nikotinfri, och röker endast det "fina".

Hm, röka te? Hur blir det, brinner det bra, smakar det okej? Låter inte så gott enligt mig men man kan ju alltid pröva.
Citera
2006-12-04, 16:38
Medlem
nops avatar
Det fungerar bra att blanda med thé, men smaken kan variera beroende på vad det är för skit du väljer.

Annars syftade jag till knaster etc! Bra skit.

Bläddra er blinda:

http://websystem.multipoint.se/syste...ID=58&KID=1535

// nop
Citera
2006-12-04, 16:47
Medlem
Citat:
Det fungerar bra att blanda med thé, men smaken kan variera beroende på vad det är för skit du väljer.

Annars syftade jag till knaster etc! Bra skit.

Bläddra er blinda:

http://websystem.multipoint.se/syste...ID=58&KID=1535

// nop

Tack
Citera
2006-12-04, 17:03
Medlem
ClockworkCommies avatar
Jag avråder dig från att blanda med te, det är vidrigt. Att blöta tobaken i vatten och låta det stå över natten skall funka vad jag har hört, men det känns som en rätt dryg procedur. Den vanliga slicka på cigaretten > elda funkar men det gör den knappast helt nikotinfri. Pest eller kolera alltihop - better get addicted!
Citera
2006-12-04, 17:08
Medlem
ClockworkCommies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockz
När man rostar blöter man ciggen och sedan eldar på den va, eller har jag fel? Förklara gärna och försvinner nikotinet då (hört att det bara gör smaken godare eller något sånt)?

Ja, du slickar på den utan att den dränks och eldar - bränn den bara inte!
Däremot blir smaken vidrig, i mitt tycke.
Citera
2006-12-04, 19:36
Medlem
Ok, tack ClockworkCommie. Jag lär väll pröva både rostat och te.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in