• 1
  • 2
2006-12-03, 12:32
Medlem
Capones avatar
Satt och funderade lite på användadet av statistikprogram som PokerOffice och liknande.

Som jag fattat det så har man möjlighet att se exakt hur mycket man gått plus resp. minus med olika typer av starthänder, för att kunna förändra sitt spel för maximal utdelning. Korrekt? Annars får ni applicera mina tankar på det program där man kan göra just detta.

Det jag tänkte på är att bara för att man förlorar pengar på en viss hand är det inte säkert att man ska låta bli att spela den handen, eller ens försöka spela den annorlunda. Det kan ju faktiskt vara så att ANDRA händer blir mer framgångsrika just pga. detta.

Säg t.ex att man backar i längden på att spela A-J och A-10. Då är en naturlig följd att man antingen slutar spela de händerna, eller lägger om sättet man spelar dem på. För att kapa förlusten, s.a.s.

Men vad man kanske gör samtidigt utan att se den direkta korrelationen kan vara att andra händer blir mindre värdefulla så att man kanske t.o.m. kan gå back totalt. Om motspelarna märker att man bara spelar de värsta premiumhänderna kanske det blir svårt att få action så man tappar värde i andra änden, om ni förstår hur jag menar.

Kanske är det bara jag som sitter och flummar loss på bakfyllan men det kan vara intressant att tänka efter lite iallafall.
Citera
2006-12-03, 12:57
Medlem
Maliks avatar
Det där är väl anledningen till att man springer omkring och höjer lite allt möjligt skit när man har position och så? Typ skapa en image av något jävla flummo och höjer vad som helst. Jag menar, jag kanske till och med går lite minus på att höja 56s från late pos, men å andra sidan blir jag väldigt mycket svårare att förutse.
Citera
2006-12-03, 13:00
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Det där är väl anledningen till att man springer omkring och höjer lite allt möjligt skit när man har position och så? Typ skapa en image av något jävla flummo och höjer vad som helst. Jag menar, jag kanske till och med går lite minus på att höja 56s från late pos, men å andra sidan blir jag väldigt mycket svårare att förutse.

Ja, det är helt klart samma princip. Dessutom får man riktigt fett deception value när man väl träffar något.
Citera
2006-12-03, 13:29
Medlem
flushdraws avatar
Jag har läst om detta PokerOffice ett tag nu, men aldrig tagit tag i saker och ting och skaffat det.

Min fråga är - Måste man betala för att få tillgång till PO?
Citera
2006-12-03, 13:44
Medlem
Yabbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
Jag har läst om detta PokerOffice ett tag nu, men aldrig tagit tag i saker och ting och skaffat det.

På deras site kan du ladda ned en testvariant av PO som funkar i 300 givar.

Du kan köpa programmet för 79 dollar eller så kan du ta ett av gratiserbjudandena för det... men vissa av dom är hyfsat svåra att cleara.

PartyPoker är i särklass lättast men har du ett konto där redan är det ju kört

Kolla noga kraven för Rake och poäng på siterna innan du väljer nån (om du nu gör det)

Det går INTE att tanka hem en crackad kopia av PO för den skickar lic.nr till en DB på deras site och sparar IP't om du har en "fusk-kopia".
Man kan anväda PO på 2 datorer när man har införskafat det lagligt... dock inte samtidigt tyvärr.

http://www.pokeroffice.com/

http://www.pokeroffice.com/free.html

P.S. TowerGaming poker via PO ger 300% bonus på upp till 300 $ deposit vilket ju måste betecknas som trevligt

Lite drygt att cleara den iof (tycker jag)

----
This exclusive 300% up to $300 bonus clears at an amazing rate of 9 Player Points for every bonus dollar. The choice is yours; you still have access to our other great bonuses.
0.07 points are awarded for every $0.10 in rake.
Citera
2006-12-03, 13:44
Medlem
Capones avatar
Citat:

Jag har inte heller kört det, tänkte bara nämna en självklarhet som du säkert redan vet: ladda INTE hem crackade versioner från DC eller liknande om du inte VERKLIGEN vet vad du gör. Det finns tydligen en massa sådana crackade versioner som innehåller spyware, och det vill man helst inte släppa i närheten av sin pokerklient.
Citera
2006-12-03, 13:48
Bannlyst
Citat:

Gå in på hemsidan och tanka ner programmet, det är en fullversion som sparar de första 300 händerna sedan får du inte in fler händer innan du registrerar. Jag kände som du innan jag provade och reggade redan samma kväll konto och började spela in licensen.

Det är först när du provat använda det du ser alla fördelar och möjligheter, du får mer statistik än en mänsklig hjärna någonsin kommer att klara hålla reda på. Nackdelen är att när du börjat använda dig av livetrackern känns det som att spela i blindo. Livetrackern är grym när man grindar flera bord..

Tveka inte.. gå in på www.pokeroffice.com och installlera direkt, du kommer inte ångra dig.. Det är söndag och du hinner provaköra och lära dig programmet innan primas söndagssatellit. 300 händer räcker längre än man tror..
Citera
2006-12-03, 13:49
Medlem
Yabbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Jag har inte heller kört det, tänkte bara nämna en självklarhet som du säkert redan vet: ladda INTE hem crackade versioner från DC eller liknande om du inte VERKLIGEN vet vad du gör. Det finns tydligen en massa sådana crackade versioner som innehåller spyware, och det vill man helst inte släppa i närheten av sin pokerklient.

Helt rätt där... trist å skicka usernamn och password till en lite tjuv bara för att skaffa ett program gratis (som ändå inte kommer funka)
Citera
2006-12-03, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Instämmer, har läst att crackade versioner ska undvikas. Programmet är värt $100 om man spelar poker, själv hade jag inget konto på PP så jag spleade in licensen och ytterligare $150 på en eftermiddag
Citera
2006-12-03, 13:59
Medlem
Yabbiss avatar
Jag skulle rekomendera PartyPoker som första alternativ.... Full tilt som andra val... och sen är det väll hugget som stucket mellan PokerStars och Towering känns det som... men allt detta beror ju på om du är en highstake players eller inte... själv lirar jag ju ganska smått måste jag ju erkänna
---

AddOn: FT ger ju delpoäng för rake som är mindre än 1 poängs värde... de gör ingen annan site vad jag vet.
Citera
2006-12-03, 14:08
Medlem
flushdraws avatar
OK! Tack alla. Då vet jag hur jag ska göra för att få tillgång till den

Tyvärr har jag redan ett konto på PartyPoker, så jag får se hur jag skall lösa detta.
Citera
2006-12-03, 14:32
Medlem
CDPs avatar
Bra tråd.

Det är definitivt dumt att sluta spela vissa händer bara för att man förlorar pengar på dem, då dessa i allra högsta grad bidrar till att de händer som genererar inkomst får mer action.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in