Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-22, 22:54
Bannlyst
Körde MSN 8.0 hela dagen nu idag och det fungerade helt okej.
Plötsligt fick jag en "pratbubbla" som talade om att "det finns en ny version av MSN Messenger, vill du ladda ned den nu?", och jag tänkte ju direkt att det BÖR vara kompatibelt med Vista eftersom Microsoft ofta kan känna av vad som kan behövas på ens dator...

Men när jag uppdaterat pajade hela skiten igen. Det gick inte ens att starta om datorn, då låste den sig.

Så nu har jag 8.0 igen!

Bara en liten "varning" till er som inte vet om ni ska våga uppdatera!
2007-01-22, 23:01
Medlem
KeanoManus avatar
.. Men om man ser på DC då? Kan dom hålla koll på det?
Och kan dom hålla koll på om man har en piratkopierad version av Windows och att man i så fall riskerar att torska? Har inte riktigt bestämt mig om hur jag ska göra.

Och ingen som hade en enkel (steg-för-steg) guide som till och med en komplett idiot på datorer förstår? Nu är jag väl inte helt värdelös på det men kan inte heller jättemycket.
2007-01-22, 23:47
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeanoManu
Och kan dom hålla koll på om man har en piratkopierad version av Windows och att man i så fall riskerar att torska? Har inte riktigt bestämt mig om hur jag ska göra.

Och ingen som hade en enkel (steg-för-steg) guide som till och med en komplett idiot på datorer förstår? Nu är jag väl inte helt värdelös på det men kan inte heller jättemycket.
det är klart dom skulle kunna hålla koll på det, men varför skulle ms sitta och samla in information om vad du göra på DC? för att du kanske laddar ner office? jag kör med vista nu och tankar filmer m.m. men jag är inte direkt orolig.
2007-01-22, 23:47
Bannlyst
Finns det nå Crack till windows Vista Ultimate x86 ??
2007-01-23, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deztrox
Finns det nå Crack till windows Vista Ultimate x86 ??

timestop.exe
2007-01-23, 00:35
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeanoManu

De skulle säkert om de ville kunna hålla koll på vad användarna gör med DC men det gör de inte. Det är ju bara ett program som alla andra. Och DC är i sig inte olagligt även om man kan göra olagliga saker med det.

De kan hålla koll på att du har en piratversion av Vista, men det som kommer att hända är att du får nedsatt funktionalitet om de upptäcker det eller om du inte aktiverar det inom 30 dagar, länk. Ingen kommer att komma hem till dig för att du använder ett OS som inte är lagligt, jag förstår inte vad du är rädd för kommer att hända.
2007-01-23, 05:55
Medlem
phils avatar
nu har jag hittat drivisar till webcameran, men när jag går in och ska previewa den så är det bara svart. jag kan ändra inställningar m.m. men inget händer, någon som har några tips?

edit:
använder dessa dirivsar till min bisoncam
http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=4967

efter att ha installerat dessa drivisar så gick jag till windows update och då ser jag att det finns en optional som jag kan installera (den dök upp efter jag installat ovanstående drivisar), men det funkar ändå inte. bara helt svart som sagt.
2007-01-23, 06:12
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phil
nu har jag hittat drivisar till webcameran, men när jag går in och ska previewa den så är det bara svart. jag kan ändra inställningar m.m. men inget händer, någon som har några tips?

edit:
använder dessa dirivsar till min bisoncam
http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=4967

efter att ha installerat dessa drivisar så gick jag till windows update och då ser jag att det finns en optional som jag kan installera (den dök upp efter jag installat ovanstående drivisar), men det funkar ändå inte. bara helt svart som sagt.

Linsskydd?
2007-01-23, 06:15
Medlem
phils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Linsskydd?
om du bara visste hur mkt jag har suttit med en trasa och gjort rent linsen.
nä men den funkade prima i xp.
2007-01-23, 09:28
Medlem
barreths avatar
UPS kom igår vid 13:30 ungefär...

han kom med en fin leverans... Paketet var ca 50*50*8 cm och brandat med MICROSOFT och min adress, jag tackar och bockar. Ger honom en signatur på dedär helt välrdelösa digitala aparaterna som man signerar på. Ler brett och går till mitt skrivbord för att öppna, jag vet redan vad som ligger i, men är ivrig. öppnar och hittar nästan vad jag förväntat mig.

1st CD med Windows Vista Business Upgrade (hade förväntat mig ultimate och att slippa köra in xp före installen, men får leva med det)
10st Licenser till Vista-skivan
1st Microsoft Office 2007 ENTERPRISE
10st Licenser till Officeskivan
1st skiva med övriga officeprodukter som sharepoint osv

Är ganska nöjd idag, kl 3 igår var den så gott som färdigkonfad.
2007-01-23, 12:04
Medlem
Jag har en liten fråga som ja tror passar sig i denna tråd.

Det är så att jag lurar på att testa Microsoft.Windows.Vista.Final-BillGates, men kommer det ställa till problem med drivrutiner mm? Jag har ett 939Dual-SATA2 mobo, Opteron 144 prolle Och ett X800XT grafikkort.

Vad måsta man ladda hem och vad finns med?

Orkar inte sitta och leta massa drivrutiner till allt mellan himmel och jord.
2007-01-23, 21:37
Medlem
milks avatar
Troligen behöver du inte "ladda hem" några drivisar alls...Det Vista inte hittar själv hittar den om du söker med den inbyggda drivrutinsökaren, precis som i XP under enhetshanteraren...Sen om du ska spela spel så måste det finnas drivisar till dit kort som är kompatibla med ditt grafikkort då Vista inte har inbyggt stöd för openGL (som dom flesta spel är byggda på)...Så kolla på din tillverkares hemsida om just DITT kort finns med på listan över kort som är kompatibla...Kom dock ihåg, Drivrutinerna till grafikkorten är oftast bara BETA, så dom kan vara lite långsamma!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in