Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-26, 02:08
  #4297
Medlem
PuXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Hur fan ställer man in så att datorn ska visas på TVn? har kopplat en S video kabel. Men kan inte "få igång" skiten

Samma här! Någon som fått tv-out att funka med NVIDIA´s skräpkort?
2009-06-27, 01:39
  #4298
Medlem
organiss avatar
skulle va väldigt tacksam om någon kan veta vad det är för fel på mitt vista då varenda ´gång jag öppnar google, respektive facebook så står det på arabsiska på sidan.... på google där uppe vid googlebilder och gmaillänkarna är på arabiska.


detta är störande då jag inte kan registerara på vissa sidor för jag vet inte vad som är lösenord osv
2009-07-03, 15:44
  #4299
Medlem
Webradio fungerar ej i vista

Det är ganska konstigt jag har sökt och sökt men inte hittat några svar bara nya frågor...

Jag har problem med att lysna på webradio i vista. innan fungerade det i opera men nu står det bara att jag behöver ett insticksprogram men inte vilket...det har aldrig fungerat i explorer eller sidpanelen som jag igentligen vill att det ska göra...står bara "windows sidpanelen har slutat att fungera" sen startar sidpanelen om...


hur ska jag göra för att lösa problemet?

mycket tacksam för svar..

Mvh John
2009-07-06, 17:11
  #4300
Medlem
pirates avatar
Ni som har installerat SP2 på Vista, har ni känt av några förändringar eller förbättringar för den delen?

Jag tycker mig att Vista är sig likt.
2009-07-06, 17:21
  #4301
Medlem
Tubby Steves avatar
Ser inte miniatyrer längre

Jag kan inte se bilder och sånt i miniatyrer längre. Jag ser bara den där exempelbilden (hav och berg). Någon som hur man ställer in?
2009-07-06, 17:25
  #4302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubby Steve
Jag kan inte se bilder och sånt i miniatyrer längre. Jag ser bara den där exempelbilden (hav och berg). Någon som hur man ställer in?
Gå till Kontrollpanelen/Mappalternativ - Fliken: "Visning". Scrolla ned och ta bort krysset i rutan "Visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer".
2009-07-06, 18:04
  #4303
Medlem
Tubby Steves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Gå till Kontrollpanelen/Mappalternativ - Fliken: "Visning". Scrolla ned och ta bort krysset i rutan "Visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer".
Tack så mycket, var skitjobbigt att inte kunna se miniatyrer
2009-07-09, 19:13
  #4304
Medlem
hur i helvette bytar man filtyper i vista, om jag till exempel ska byta ett textdokumet till en .cfg fil hur göra jag då ?
2009-07-09, 20:08
  #4305
Medlem
Andreasvbs avatar
Byter namn på filen?
2009-07-09, 20:36
  #4306
Medlem
sniffdogs avatar
Strul!

Hej! vet ej om jag postat i rätt forum mmed det får väl Mod.rätta.
Nu till problemet! 1-jag är urusel på datorer.2-Varje gång jag försöker skicka från Windows Live Mail-Hotmail ellerGmail kommer en ruta upp.
"Fel det går inte att skicka eller ta emot meddelanden för kontot..........
Windows Live Mail Fel.ID 0x80070057.
Snälla,vad gör jag?
Mycket tacksam for svar.
__________________
Senast redigerad av sniffdog 2009-07-09 kl. 20:51. Anledning: slutsiffran blev fel.
2009-07-09, 20:39
  #4307
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ni som har installerat SP2 på Vista, har ni känt av några förändringar eller förbättringar för den delen?

Jag tycker mig att Vista är sig likt.

Jag upplever en snabbare inläsning av diverse fönster, te.x kontrollpanelen, utforskaren, nätverksegenskaperna.

Nu har jag förvisso bra datorkomponenter, men rent arbetsmässigt under Vista är bara till fördel, åtminstone för min del.
2009-07-09, 21:14
  #4308
Medlem
kanulas avatar
Denna tråd har blivit på tok för lång och har tappat sitt syfte. Nu låser jag äntligen eländet och kastar bort nyckeln! Om du har problem med Vista ska detta tas direkt i supportforumet.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback