2006-12-02, 18:38
Bannlyst
Hejsan! Jag undrar vilka videoredigerings program som proffsen använder sig av, då menar jag inte "proffs" utan dom som t.ex redigerar nyare filmer som beck och alla dom.. Tacksam för svar! //VetroX

Min sökfunktion fungerar inte så om det nu finns en sådan hära tråd så kan la ni länka den? tack och Trevlig Helg!
Citera
2006-12-02, 18:52
Medlem
Saltas avatar
Adobe Premiere eller Final cut skulle jag gissa, har allt som krävs för att göra en typisk film.
Citera
2006-12-03, 11:28
Medlem
jan_bechers avatar
De två ovannämnda, plus Avid.
Citera
2006-12-03, 11:31
Medlem
Carradines avatar
Brukar inte riktigt stora bolag utveckla egna program ?
Har sett detta i flera andra branscher.
Citera
2006-12-03, 11:49
Bannlyst
tack för alla svaren!
Citera
2006-12-03, 21:10
Medlem
jan_bechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Brukar inte riktigt stora bolag utveckla egna program ?
Har sett detta i flera andra branscher.

Nope, aldrig hört talas om det. Som du säger, det är säkert vanligt i
många branscher, men inom filmbranschen är det inte det. Det gäller, vill jag påstå, för hela mediebranschen.
Citera
2006-12-03, 21:36
Medlem
"Lost" klipps i Avid vet jag (http://avidaustralia.com.au/index.ph...articleID=423), sedan finns ju en del andra program som används till effekter och animering, typ 3DMax & Maya för 3d-modellering, combustion (+ andra program från discreetfamiljen) samt After Effects för att meckla ihop grejerna.
Citera
2006-12-04, 00:21
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan_becher
Nope, aldrig hört talas om det. Som du säger, det är säkert vanligt i
många branscher, men inom filmbranschen är det inte det. Det gäller, vill jag påstå, för hela mediebranschen.
Ok, ja jag har sett det brukas inom 3D-animerad film, datorspel/applikationer och musik.

Hur det ligger till med vanlig film vet jag inte, jag chansade.
Citera
2006-12-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Ok, ja jag har sett det brukas inom 3D-animerad film, datorspel/applikationer och musik.

Hur det ligger till med vanlig film vet jag inte, jag chansade.
Du får gärna säga några exempel på där det använts inom musik. Menar du programmera egna VST-syntar o.d. då eller?
Citera
2006-12-04, 21:18
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Du får gärna säga några exempel på där det använts inom musik. Menar du programmera egna VST-syntar o.d. då eller?
Jag vet faktiskt inte, det enda jag kan säga är att jag sett dokumentärer från tv-spelsindustrin och filmindustrin där de använt 'in-house'-program, alltså sådant de själva utvecklat för att passa deras krav och såklart även inom musik.

Nu säger jag inte att alla skulle använda egenutvecklade programvaror men jag har sett det och det var det (mycket det) som jag ville säga med mitt första inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in