• 1
  • 2
2006-12-02, 01:46
Medlem
Tjena!
Har sökt ett jobb i Bålsta pga att man är lite sugen på att komma iväg till nåt nytt ställe och dessutom komma närmare storstaden. Har dock aldrig varit i Bålsta och därför skulle jag vilja ha lite info från någon som bor där eller känner till stället av någon anledning. Vet att det går pendeltåg till sthlm och att det ligger nära många andra städer men utöver det är jag helt nollad. Så alla ni som har en åsikt, är Bålsta bra eller anus?
Citera
2006-12-02, 02:52
Bannlyst
Trist jävla villagrop.
Citera
2006-12-02, 03:24
Medlem
Bodde där i 23 år mellan åren 75-98.

Hyffsat rent från invandrare men börjar trilla dit några pga bla pendeltågets ändstation.

Många flyttar från Bålsta när dom flyttar hemifrån men flyttar tillbaka när dom skaffat familj. Har nog att göra med att det fortfarande är väldigt lugnt där och knappt nått att göra för ungdomarna.

Ligger när många andra städer är nog att ta i. Grannarna Bro (ca 1mil) och Kungsängen (ca 2.5mil) i söder och Grillby (ca 1.5mil) och Enköping (ca 3mil) i norr är inte mycket att hurra över.
Och åka till Uppsala (ca 5mil) istället för till Sthlm är bara korkat.

Vad är det för jobb du sökt?
Citera
2006-12-02, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LinkeAIK
Tjena!
Har sökt ett jobb i Bålsta pga att man är lite sugen på att komma iväg till nåt nytt ställe och dessutom komma närmare storstaden. Har dock aldrig varit i Bålsta och därför skulle jag vilja ha lite info från någon som bor där eller känner till stället av någon anledning. Vet att det går pendeltåg till sthlm och att det ligger nära många andra städer men utöver det är jag helt nollad. Så alla ni som har en åsikt, är Bålsta bra eller anus?

Nog går det pendeltåg dit men du måste betala några extra hundringar i månaden för att resa dit eller därifrån. Detta beroende på att det är ett sånt skitställe att de måste täcka förlusterna med en avgift eftersom det inte är så många som besöker stället.
Citera
2006-12-02, 11:48
Medlem
Kapads avatar
Jag har både bott i Bålsta en kort tid samt bott bara en bit utanför där största delen av mitt liv. I mina ögon så är Bålsta ett jävligt schysst ställe. Fint och relativt nybyggt nästan överallt, ganska mycket folk med täta plånböcker och inga slumområden överhuvudtaget så vitt jag vet. Däremot är det väl känt att ungdomarna i Bålsta är ganska kaxiga och stökiga, av någon anledning. Men det grundar jag bara på observationer från min ungdom på fester i Bålsta. Är väl kanske likadant överallt i Svea rike, vad vet jag.

Schyssta bad och fin natur och liknande, mycket nybyggt som sagt. Jag har till och med planer på att flytta dit själv i framtiden, då det är ungefär så nära Sthlm jag kan tänka mig att bo. Perfekt med pendeltåg också.

Rekommenderas området? Ja.
Citera
2006-12-02, 13:48
Medlem
Kapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Ligger när många andra städer är nog att ta i. Grannarna Bro (ca 1mil) och Kungsängen (ca 2.5mil) i söder och Grillby (ca 1.5mil) och Enköping (ca 3mil) i norr är inte mycket att hurra över.
Och åka till Uppsala (ca 5mil) istället för till Sthlm är bara korkat.

Jag tror knappast folk tänker på Grillby [vilket är en liten liten by] när de menar att Enköping och Bålsta ligger nära många städer, utan självklart syftas det på Uppsala, Västerås, Stockholm och till och med Strängnäs.
Citera
2006-12-02, 17:34
Medlem
Vad är det för jobb du sökt?[/quote]

Som drifttekniker inom vatten/reningsverk.

Tackar för alla svaren! Verkar vara lite spridda åsikter om området. Förhoppningsvis så hinner man bilda sig en någorlunda bra uppfattning själv om jag blir kallad till intervju. Får försöka åka runt och titta så mycket som möjligt. Hoppas att det verkar hyfsat för Stockholm med omnejd lockar riktigt mycket så det för en gångs skull lönar sig att köpa säsongskort på råsunda
Citera
2006-12-02, 18:26
Medlem
Abunais avatar
Mycket jobbigt whitetrash bland 25 år och yngre är den uppfattning jag fått, har dock inte vart där på kanske två år, förutom i ungefär 10 minuter för en vecka sen faktiskt. Väldigt tråkig ort iöverhuvudtaget. Men men, de har ju som sagt en pendelstation så man kan väl ta sig innåt stan på helgerna, fast det tar ju ändå 40 minuter.
Citera
2006-12-02, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Mycket jobbigt whitetrash bland 25 år och yngre är den uppfattning jag fått, har dock inte vart där på kanske två år, förutom i ungefär 10 minuter för en vecka sen faktiskt. Väldigt tråkig ort iöverhuvudtaget. Men men, de har ju som sagt en pendelstation så man kan väl ta sig innåt stan på helgerna, fast det tar ju ändå 40 minuter.

White trash vetitusan. Däremot är 'gothare' klart överrepresenterade.
Citera
2006-12-02, 18:52
Medlem
Abunais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
White trash vetitusan. Däremot är 'gothare' klart överrepresenterade.

Seriously? Jag bodde där i min barndom, och för ett par år sen umgicks jag fortfarande med ett par gammla vänner därifrån sporadiskt, och då har jag inget minne av ha sett en enda goth.
Citera
2006-12-02, 18:53
Bannlyst
Det är mest tråkmånsar som hänger i Bålsta. Annika Sörenstam är ju därifrån. Se bara på hur enomrt trist som person hon är.
Citera
2006-12-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nog går det pendeltåg dit men du måste betala några extra hundringar i månaden för att resa dit eller därifrån. Detta beroende på att det är ett sånt skitställe att de måste täcka förlusterna med en avgift eftersom det inte är så många som besöker stället.

Den rätta förklaringen till extra-avgiften är att Bålsta ligger i Uppland. Du byter alltså län när du tar pendeltåget dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in