• 1
  • 2
2006-12-02, 01:29
Medlem
spudwishs avatar
Postar på övrigt då det är olika sorters droger...

Har nickat några piller som verkar hyfsat intressanta, särskilt för nån som jag som ändå inte provat särskilt mycket. Listan:

Sertralin/Zoloft 50mg
Kandesartan/Amias 16mg
Zopiklon 5mg
Mirtazapin 15mg
Propavan/Propiomazin 25mg

Har ett ganska begränsat förråd av varje så tänkte om nån kunde vet hur mycket av varje som ger "mind-altering effects". Eller negativa effekter, för den delen. Dåliga erfarenheter av dessa välkomnas varmast, förstås.

Även dessa nickade jag men enligt fass.se och wikipedia verkar de inte ha så intressanta effekter, fast andra som provat dem kanske har det:

Bisolvon 8mg
Omeprazol 20mg
Citera
2006-12-02, 01:34
Medlem
flowss avatar
Den enda av intresse är Zopiklon. Sök här på forumet på just det eller Imovane (samma sak).

Lycka till och sluta "nicka" saker. Eller iaf att använda dig av det ordet
Citera
2006-12-02, 11:47
Medlem
Spunkbumbis avatar
Håller med flows, det är zopiklon isf.
Sumpa allt annat... kommer att ge dig huvudvärk, jag lovar.

zopiklon är ett benzodiazepinliknande läkemedel som avänds som sömnmedicin
Citera
2006-12-02, 13:39
Medlem
SinCitys avatar
Hej!

Sertralin/Zoloft 50mg = SSRI(antidepressiv medicin helt utan potential att droga sig på, för att uppnå antideppeffekt så krävs månaders bruk). Inte alls nyttig att ta ifall man inte är deprimerad, har ångest eller annat negativ psykiskt tillstånd. Maxdos per dag är 200mg, tror jag, och när man startar en behandling med ämnet trappar man upp från 25mg till individuell dagsdos för att inte drabbas av de ganska hemska biverkningarna. Det brukar ibland startas trådar där folk har slängt i sig 200mg Zoloft och varit dåliga i flera dagar/veckor efteråt, dessutom utan att ha fått något annat än obehag av det. Flumpotentialen är noll

Kandesartan/Amias 16
mg = Blodtrycksmedicin...det säger väl det mesta. Har du inte problem med hjärtat, högt blodtryck och hjärtsvikt, så vet jag inte vad du ska med den till. Kanske kan användas vid avtändingar/avvänjningar av opiater t ex. då detta brukar kunna följas av höga blodtryck, Catapressan är en blodtrycksmedicin som brukar användas så, vet ej om denna funkar lika dock. Flumpotentialen är noll.

Zopiklon 5mg = Sömntablett, så kallad semibenso, ganska beroendeframkallande, relativt effektiv, någon liten flumpotential kanske, rent idiotisk att blanda med alkohol om man inte vill vakna dagen efter med en 10h minneslucka. Används med fördel när man har svårt att sova. Kan ge en metallisk bismak i munnen vilken är rätt otrevlig, kan sitta i hela dagen efteråt dessutom så all mat smakar typ folie.

Mirtazapin 15mg = AKA Remeron, ej beroendeframkallande, SNRI(antidepressiv med sömngivande effekt). Funkar att sova på för de flesta. Tror man inte tar så stor skada av att använda 15mg någon gång ibland när man har sömnsvårigheter, men den är liksom Zoloft tänkt att användas kontinuerligt över en längre tid, kan inte svara på om det är dumt eller ok att ta den då och då. Detta "hattande" kanske rubbar balansen av signalsubstanser i hjärnan?. Ska inte blandas med andra droger som t ex alkohol då detta kan ge konstiga effekter, speciellt om man inte går på Remeron dagligen och lärt sig hur man reagerar på det. Flumpotentialen är noll(även om det finns indikationer på att den är mkt milt rogivande och står med på nån lista över läkemedel som kan missbrukas på nätet), dock ökar den aptiten så en vanlig biverkning är viktuppgång. Maxdos per dag är 60mg vilken ej skall överstigas.

Propavan/Propiomazin 25mg = Sömnmedicin, ej beroendeframkallande. Stabliserar sömnen, hjälper lite mot insomning(dock lång anslagstid), kan ge rätt rejäl baksmälla i form av abnorm trötthet och allmänt otrevlig seghet. Funkar bäst som medicin när man inte har problem att somna, men problem med att man vaknar upp flera ggr/natt. Flumpotentialen är noll.

Så, det enda du kan ha nytta av är Propavanen, Imovanen och Remeronen ifall du lider av någon sorts sömnproblem. Är du deprimerad, lider av tvångstankas etc. så kan SSRI/SNRI vara bra att ta, men då bör en läkare justera dos osv. sen kommer effekten av dessa som sagt inte över en natt. Det tog mig 4 månader att bli bättre av Zoloft t ex. Den enda du kanske kan ha roligt på är Imovanen, men för det mesta blir det bara kaos av det då man ifall man inte går och sover förlorar minnet allt som oftast. Vet inte var risken för överdos ligger, men man ska alltid vara försiktig.

Kolla alltid fass.se , det är en bra sida. Sen har du janusinfo.se där du kan kolla ifall olika läkemedel interagerar med varandra på någon oönskvärt sätt.

Långt ifrån alla mediciner går att droga sig på, lika lite som en icke diabetiker har behov av att ta insulin, lika lite behöver en person som ej har brist på serentonin t ex Zoloft. Det kan snarare vara farligt...Läs på ordentligt innan du sätter i dig något alls som vanligt.

Bra att du frågar innan och jag önskar dig lycka till med att hitta något som är ofarligare och bättre. Du kanske kan testa Kava-Kava, Blå Lotus eller Kratom istället? Lagliga saker som säkerligen ger mer rogivande effekt än någon av de ovanstående.

Vänligen
//Sin
Citera
2006-12-02, 13:48
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Hej!

Sertralin/Zoloft 50mg = SSRI(antidepressiv medicin helt utan potential [..]

Bra att du frågar innan och jag önskar dig lycka till med att hitta något som är ofarligare och bättre. Du kanske kan testa Kava-Kava, Blå Lotus eller Kratom istället? Lagliga saker som säkerligen ger mer rogivande effekt än någon av de ovanstående.

Vänligen
//Sin

Fantastiskt trevligt och givande svar! Bra gjort SinCity.

Sen kan jag även tipsa om Johannesört som rogivande/stämningshöjande.
Citera
2006-12-02, 14:52
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Fantastiskt trevligt och givande svar! Bra gjort SinCity.

Sen kan jag även tipsa om Johannesört som rogivande/stämningshöjande.

Tackar! Jag försöker ofta uppmana personer att läsa på ordentligt så att de inte gör bort sig i onödan. Ser gärna att fler gör samma sak för att förhindra dödsdrogs-löpen. Har flertalet ggr läst i olika trådar om folk som kastat i sig lite allt möjligt de hittat i mammas medicinskåp för att sedan fråga om det är farligt i efterhand. Då är det ju liksom försent...

Johannesört kan fungera vid lättare oro och mildare depression. En annan naturprodukt som visst ska fungera antidepressivt och milt uppiggande/stärkande är Rosenrot, tror jag det heter. Vissa säger/skriver även att de får en lugnande effekt av Valeriana, men det där beror nog på hur känslig man är. Jag tror jag åt en halv burk en gång och märkte nada, men människor med lättare sömnstörningar kanske det funkar för. (Rekomenderar naturligtvis ingen att överdosera så, men eftersom jag aldrig somnade så petade jag i mig piller efter piller i ett par timmar, tror inte att jag sov alls den natten när jag tänker efter)
Citera
2006-12-02, 14:54
Medlem
A-Dmps avatar
Ja, bra skrivet SinCity, du tog orden från min mun, fast bättre. Som inflik vill jag ändå påpeka att janusinfo inte behövs om man ska jämföra preparats interaktioner med varandra, det finns också på fass, under "för förskrivare", heter det väl?
Citera
2006-12-02, 15:11
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Ja, bra skrivet SinCity, du tog orden från min mun, fast bättre. Som inflik vill jag ändå påpeka att janusinfo inte behövs om man ska jämföra preparats interaktioner med varandra, det finns också på fass, under "för förskrivare", heter det väl?

Korrekt.
Citera
2006-12-02, 19:39
Medlem
Miffo knasts avatar
Enligt mina erfarenheter (alltså åsikter, ingen fakta):

Propavan/zopiklon funkar inte på mig som sömntabs. Somnar inte men får kli i skelettet/bitter eftersmak, däremot kan jag få hallisar av dem båda om jag käkar många och håller mig vaken.

Remeron-s har jag utskrivet, för depression och sömnproblem. De första 2 veckorna somnade jag av dem, inte nu längre. Så jag kan tro att du blir hellugn av om du inte är van, snurrig och svävar iväg lite typ. Inget jag rekommenderar givetvis, jag har inte en aning om vad för rubbningar det kan ge. Biverkningar: Mardrömmar, fruktansvärt mkt.
Citera
2006-12-02, 20:25
Medlem
Mr.Burnss avatar
Omeprazol får man för mag besvär
Citera
2006-12-02, 20:27
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Burns
Omeprazol får man för mag besvär

Kolla! Jag hade glömt 2st...

Bisolvon är väl något hostdämpande lr. slemlösande vid lindrigare förkylningar osv?
Citera
2006-12-02, 20:49
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Kolla! Jag hade glömt 2st...

Bisolvon är väl något hostdämpande lr. slemlösande vid lindrigare förkylningar osv?

Korrekt det med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in