2006-12-02, 00:32
Medlem
mannenmedhattens avatar
Hejsan! Det är så att jag brukar få riktigt omogna finnar, som bara blir en bula typ, precis vid tinningarna och även ibland i pannan. Jag har hört att det är farligt med finnar i tinningen, är det det? Jag brukar oftast ha vax i mitt hår (d:fi eller vad det heter) men jag vet inte om det beror på det.

Är det farligt och är det ngn som vet vad man ska göra när man får dem eller hur man förhindrar att få dem?
Citera
2006-12-02, 01:50
Medlem
Läskigs avatar
Men fan, nu gjorde du mig ängslig, är det verkligen farligt att ha finnar vid tinningen?
Brukar nämligen också få det...

Men för att slippa få finner så är väll enda tipset att tvätta sig noga, speciellt om man har klämt finnarna, annars sprider man dom bara mer, och så får man hoppas att man inte är en sån som får mängder av finnar hela tiden, finns inte mycket att göra då...
Citera
2006-12-02, 04:04
Medlem
ifall du använder vax eller gel, eller ja.. nåt som täpper till porerna, försök tvätta dig vid dom ställena du får finnar efter du fixat håret. som nu detta ställe, vid tinningarna, varje gång du använder nåt för att styla håret, bara applicera tvål o vatten där du får finnerna XD, så med detta sätt skulle jag nog tro du inte får finnar längre, ifall det var vax som täppte till porerna eller hur det nu var, så lär du iaf slippa dom. Bäst ifall du använde nå Tea Tree Oil tvål.
Citera
2006-12-02, 13:03
Medlem
mannenmedhattens avatar
ni har helt rätt :P då blir det till att köpa ett bra tvättmedel för ansiktet.. sen ska jag också säga att jag har slutat få finnar (i stor skala, kanske ibland men definitivt inte ofta) och det är bara vid tinnigarna jag har nu för tiden..

Men ingen som vet om det är farligt eller ej at ha finnar vid tinnigarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in