2006-12-01, 20:03
Medlem
Tänkte köpa en handdator inom kort, men behöver råd på vilken man ska satsa på. Har tittat lite på HP Ipaq hx2790 och den verkar hyfsad..

Det är väl en blandning av business(läsa pdf och skriva word) och underhållning som den kommer användas till. Bra minne vore ju inte fel..
Citera
2006-12-01, 20:11
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinP
Tänkte köpa en handdator inom kort, men behöver råd på vilken man ska satsa på. Har tittat lite på HP Ipaq hx2790 och den verkar hyfsad..

Det är väl en blandning av business(läsa pdf och skriva word) och underhållning som den kommer användas till. Bra minne vore ju inte fel..

Jag har en MioP550 som jag är jäkligt nöjd med...den har ju allt som tex bluetooth och wlan + att det faktiskt är en bra GPS med hela norden + västeruopa...kostar runt 4500 kr!!
Citera
2006-12-02, 17:14
Medlem
Tackar, låter som ett klart intressant alternativ.

Har även tittat på HP Ipaq 2790 och Sony Vaio's ux180p micro dator.. Någon som vet något om de här?
Citera
2006-12-02, 21:44
Medlem
Nervoss avatar
Beror ju lite på vad du är beredd att pynta för den men om du e villig att hosta upp runt 7000kr så kan jag starkt rekommendera HTC TyTN. Denna har inbyggd telefon (3g), 2mpix kamera, windows mobile 5.0 och wlan (eller heter det wi-fi?)

Fördelar:
-klarar av word, excel och pdf filer
-tangetntbord
-bra skärm
-skärmen

Nackdelar:
-lite dåligt med inbyggt minne (går att expandera med micro SD)
-lite otymplig
-slukar batteri när man surfar via wlan

Har själv en sån sedan 3månader och är grymt nöjd! Största nackdelen är avsaknaden av gps.

www.htc.com
Citera
2006-12-02, 22:18
Medlem
Tack för svaret.

Den mobilen lät bra och har fått bra recensioner på prisjakt, men letar efter en som enbart är PDA. dvs ingen mob.

En kraft-full PDA-Pocket PC som kommer användas på jobbet och dras av där, priset har alltså ingen större betydelse.
Citera
2006-12-03, 11:37
Medlem
Couplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nervos
Beror ju lite på vad du är beredd att pynta för den men om du e villig att hosta upp runt 7000kr så kan jag starkt rekommendera HTC TyTN. Denna har inbyggd telefon (3g), 2mpix kamera, windows mobile 5.0 och wlan (eller heter det wi-fi?)

Fördelar:
-klarar av word, excel och pdf filer
-tangetntbord
-bra skärm
-skärmen

Nackdelar:
-lite dåligt med inbyggt minne (går att expandera med micro SD)
-lite otymplig
-slukar batteri när man surfar via wlan

Har själv en sån sedan 3månader och är grymt nöjd! Största nackdelen är avsaknaden av gps.

www.htc.com

Jag antar att du använder din i jobbet. Hur bra (rättare sagt hur snabbt) går det att svara på mail, lägga in saker i Outlook osv? Jag har varit grymt sugen på något liknande men varit rädd för att det ska vara för omständigt så att man slutar använda funktionerna.

Den ser för övrigt sjukt läcker ut!
Citera
2006-12-03, 13:33
Medlem
Nervoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coupland
Jag antar att du använder din i jobbet. Hur bra (rättare sagt hur snabbt) går det att svara på mail, lägga in saker i Outlook osv? Jag har varit grymt sugen på något liknande men varit rädd för att det ska vara för omständigt så att man slutar använda funktionerna.

Den ser för övrigt sjukt läcker ut!

Alltså, allt går, men det e klart att det går långsammare än med vanlig dator. Tack vare tngentbordet så går det rätt snabbt att skriva ett mail eller liknande och om man som jag är uppkopplad mot det interna trådlösa nätet så går det nästan i normalfart (jämfört med vanlig dator) att skicka mail och surfa. (har dock aldrig provat surfa med 3g)

Sen är det ju mycket en vanesak också, tex. så var jag rätt irriterad i början på att texten blir så liten på skärmen och att jag inte riktigt förstod navigeringen i menyerna. Men man vänjer sig rätt så snabbt.

Om du verkligen är på hugget med att köpa en så räkna med en veckas inlärningsperiod för att få kläm på hur allt funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in