2006-11-30, 23:18
Medlem
Ado0s avatar
Som rubriken lyder, känner ni till någon bra maoi som går att köpa på en vanlig mataffär eller möjligen på apoteket?
Citera
2006-11-30, 23:18
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Ja, svartvinbärs juice.

Erowid Samt tråd på FB.

Sök !

edit: fan vad snabbt svarat.
Citera
2006-11-30, 23:33
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
japp, men det ska vara mkt svartvinbär i juicen minst 30%. Tropicana ska ha en med 100% i vissa butiker.
Citera
2006-12-01, 00:13
Medlem
Ado0s avatar
När jag tänker efter så har jag ju faktist läst om svartvinbärsjuicen.. för inte alltför länge sen..
Men hur är de på apotekssidan då..nåt bra receptfritt och prisvärt preparat?
Citera
2006-12-01, 00:26
Medlem
Arkomanns avatar
Nikotin är en förhållandevis effektiv MAO-hämmare.
Citera
2006-12-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Nikotin är en förhållandevis effektiv MAO-hämmare.

sett här att det ska hjälpa till att förstärka tripp på tex svamp. hjälper det på fler saker än svamp och varför? vad e det som händer eg?
svart vinbär asså....vad de hittar på....
Citera
2006-12-01, 06:09
Medlem
Swibbans avatar
Är på DH och har inte sovit på 30h nu. Slängde i mig runt 200mg koffein + en jäkla massa Powerking som också innehåller koffein tidigare och ficka faktiskt ett riktigt rus. Ska när jag blir trött nu om ett par timmar testa att dricka en liter grapefruktsjuice till några tabletter och se om det verkligen fungerar som maoi
Citera
2006-12-01, 13:59
Medlem
Ado0s avatar
Varken snusar eller röker(vanlig cigg)..så de får nog bli till att kuta till affärn å kolla om de har svartvinbärssaft

Swibban, det ska både göra koffeinet potentare + förlänga verkningstiden(med uppåt 30%)..du skulle haft nå stacker också(eller bättre )
Citera
2006-12-01, 14:09
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha bl
sett här att det ska hjälpa till att förstärka tripp på tex svamp. hjälper det på fler saker än svamp och varför? vad e det som händer eg?
svart vinbär asså....vad de hittar på....

Nikotin bryter ned enzymet MAO (MonoAminOxidas), som bryter ned de monoaminbaserade signalsubstanserna dopamin, noradrenalin, serotonin och adrenalin, vilket höjer nivåerna av signalsubstanser i synapserna. Dessutom frisätter nikotin dopamin och adrenalin och sätter sig på tvären i acetylkolinreceptorerna... inte undra på, att det förändrar andra rusupplevelser, menar jag...
Citera
2006-12-04, 20:41
Medlem
Swibbans avatar
Liten varning på det där med grapefrukt.

Drack en liter 100% grapefruktsjuice och en timma senare 550mg koffein och effekterna blev i princip: högre puls, svettas, restless legs fast i hela kroppen, helt omöjligt att somna fasten det var det kroppen helst ville i hela världen och slutligen illamående.
Citera
2009-06-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Liten varning på det där med grapefrukt.

Drack en liter 100% grapefruktsjuice och en timma senare 550mg koffein och effekterna blev i princip: högre puls, svettas, restless legs fast i hela kroppen, helt omöjligt att somna fasten det var det kroppen helst ville i hela världen och slutligen illamående.

Det blev nog 37 mg koffein för mycket
Förstår inte hur vissa doserar olika substanser....550 mg...
Citera
2009-06-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritalin10mg
Det blev nog 37 mg koffein för mycket
Förstår inte hur vissa doserar olika substanser....550 mg...
skön bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in