2006-11-30, 20:43
Medlem
vinbras avatar
Ända sedan Andy Kaufman avled har det funnits teorier om att han fejkade sin död, då det skulle ha varit en typisk Kaufmangrej att göra.

Nonsens tänkte jag. Hur många sådana fånigheter har man inte hört genom åren? Dessutom kom han aldrig tillbaka efter 20 år (2004), vilket en del trodde.

Men så den senaste tiden har märkliga saker inträffat. Saker där personer med kopplingar till Andy har gjort bisarra saker som bär hans stämpel.

Först Michael "Kramer" Richards rasistutbrott under ett ståuppframträdande. Något man aldrig kunde drömma om att han skulle göra.

Kaufman och Richards var ju inblandade i den uppmärksammade incidenten i humorprogrammet Fridays 1981. En incident som senare visade sig vara stagead av bland annat Kaufman och Richards.

Sedan den märkliga ursäkten hos Letterman, den sistnämnde en person som Andy själv var med och fejkade ett slagsmål hos.

Lägg även märke till att Jerry Seinfeld var inblandad i ursäkten. En av tv-serien Seinfelds skapare, Larry David, ingick även i Fridaysteamet.

Slutligen har vi fylleincidenten med Danny DeVito, som arbetade ihop med Andy i tv-serien Taxi. Även Dannys beteende bär en klar Andystämpel.

Dessa täta händelser med Andykoppling kan tolkas som att hans återkomst förbereds.
Citera
2006-11-30, 21:13
Medlem
nskar jag kunde tro p det, skulle vldigt grna se Andy terkomma. Men en rad incidenter dr mnniskor som ngon gng arbetat med honom beter sig p ett udda stt r inte i mitt tycke ngot tecken p hans kommande "teruppstndelse". Udda beteenden bland mnniskor i showbiz r vl nstan mer regel n undantag, vare sig de jobbat med Kaufman eller ej.

Men jkligt kul vore det.
Citera
2006-12-02, 16:07
Han r dessutom tv r sen, den jveln. Han skulle ju komma tillbaka 20 r efter sin dd.
Citera
2007-08-24, 11:30
Medlem
yoshs avatar
Andy Kaufman var helt besatt av Elvis. Mnga tror att Elvis fejkat sin dd, och enligt rykten var Andy vldigt farcinerad av detta. Det sgs att han ville bli legendarisk precis som Elvis och genom att fejka sin dd skulle han bli det. Samtidigt att fejka sin dd, skulle vara en av dom sjukaste skmten i hela vrldshistorien och vem skulle kunna gra ngot sdant om inte Andy? Han pstods dtt i en ovanlig form av lungcancer, vilket stdjer nnu mer att det skulle kunna vara ett phitt. Fortfarande rykten men folk pstr sig pratat med Andy om detta innan, bland annat hans vapendragare Bob. Sedan han skulle ha gtt p en diet fr att bli "cancersmal" och sedan rakat sitt huvud. Jag tror helt klart att Andy skulle kunna vara vid liv. Det sgs att han plastikopererat om sig och r ngon av vra nutida komiker. En del teorier har varit att Jim Carrey r Andy, vilket verkar lite lngskt men... Andy sa att han skulle dyka upp tjugo r senare men han verkar inte vara den personen som kommer exakt den dagen och sger " Hej, jag r tillbaka". Dremot skulle det inte frvna mig om han kom utkldd eller plastikopererad just tjugo r senare i TV eller liknande s ingen knde igen honom. Isfall har han inte ljugigt fr ngon om detta. Om han kommer tillbaka s tror jag det inte blir frrn han r vldigt vldigt gammal.

En sak jag inte fattat r varfr folk tror att han just skulle komma tjugo r senare. Vem har kommit p detta ryktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in