Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Suck - hur gamla r ni i trden som gr p detta?
Lter det logiskt att Aftonbladet skulle skicka ut en skiva med virus och backdoors.
varfr inte? eftersom virus i stort sett inte finns lngre, s r nog "virus och backdoors" dom egna ordvalen frn den som skrev den urpsrungliga varningen, men rimligtvis borde trojaner och rootkit vara det som syftas p
och som vi alla har frskt i minnet s var det inte lnge sedan sonybmg togs p bar grning nr dom skickade med rootkit p sina cd-skivor som installerades i smyg p anvndarnas datorer fr att hlla koll p vad dom hade fr sig
aftonbladet r utan tvekan den stora svenska tidningen som r minst kritisk till upphovsrttsorganisationernas antipirataktiviteter och rttsvergrepp, aftonbladet vgar mycket sllan kritisera dess sjuka metoder, men dom r snabba att vldigt vinklat och sensationslystet rapportera nr pirater har ngot fr sig
aftonbladet r den enda tidningen dr antipiratbyrn och pontn fr publicera sina skrnor oemotsagda utan en mjlighet att kommentera, medans i synnerhet expressen och sydsvenskan, men ven DN, Svd och GP mer och mer upplter bde ledare fr upphovsrttskritik och publicerar kritiska artiklar om hur upphovsrtten har sprat ur och unyttjas
s nej, att aftonbladet i samarbete med antipiratbyrn skulle lgga in ett rootkit p deras dvd-filmer ser jag tyvrr inte alls som orimligt
jag sger inte att jag tror att det r s i detta fallet, isnafall borde det kommit fram mer rapporter om det under dom senaste dagarna, d ngon datorkunnig borde ftt hra om varningen och kollat upp den aktuella dvd-filmens innehll, men orimligt per automatik r det sannerligen inte, snarare tvrtom