Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Tror han blandar ihop donken med BK. För BK kör nämligen med en slags micro. Q-ing ugn kallas det (iaf på McD-språk när man testade detta i Sverige runt åren 93-94).
Man grillar köttet i förväg och lägger dessa i ett värmeskåp, staging-skåp. När sen en beställning kommer så tar man fram ett kött och kastar ihop allting.
Sen lägger man denna i Q-ing ugnen och burgaren är färdig på 7-10sek, pling.

Jag förstår fortfarande inte vad du har för problem med att kött hålls i en vamrhållningsenhet(Duke)? Kötten ligger i en varmhållningsenhet, man får upp en beställning på skärmen, då lägger man brödet i rosten och tar fram ett kött som man micrar tillsammans med brödets underdel, sen slänger man på majo,sallad och tomat på locket, tar ut köttet och brödet ur micron efter 8 sek(om det är stort bröd/kött vi talar om) slänger på gurka,ketchup och lök, viker ihop burgaren och förhoppningsvis 30 sekunder senare så har man gjort en whopper Vad gör donken för skillnad? Nu jobbar jag iofs själv på BK, men jag kan ju säga att vi på våran restaurang gör fräschare burgare än de flesta Mc Donalds, och det med hästlängder. Jag ser oftast att det är lättare att beställa en specialare på BK (typ utan gurka,extra lök osv) eftersom allt inte ligger färdigt. Av egen erfarenhet har jag oftast fått vänta både 5 och tio minuter för att få en burgare utan tomat på Donken. En grej som också får mig att fundera, när jag står i kö i 10 minuter på Donken så har jag aldrig någonsin sett att en hamburgare blivit slängd för att den legat för länge. Gäster som kommer till mig blir förvånade när jag slänger maten för att den är för gammal. Och det där med riggorösa regler är absolut inget unikt för Donken, BK har det i princip på samma sätt, tar temperaturer på kött minst 5 gånger under dagen, temperaturer på färdiga produkter,drycker osv. Tvätta händerna minst var 20:e minut och händerna ska tvättas enligt vissa regler, såfort man lämnar sin station så ska man tvätta dom igen. Olika färger på städmaterial i olika delar av restaurangen och listan kan göras ännu längre