2006-11-30, 01:42
Bannlyst
Jag brukar handla på fyrkanten. Dom tillsammans med sibylla har enligt mig de bästa burgarna. Även en del fristående har jäkligt goda burgare.

MaX tycker jag ligger mitt emellan Sibyllaburgarna och de stora kadjorna vad som gäller smak och konsistens. Jag käkar iofs bara supreme-målet, det med bacon och det smakar alltid riktigt bra.

Burgerking är snäppet bättre än McD men har taskigare pommes än McD. Litet plus till BK pga dom har större burgare.

SÅ, det var mina 25 öre om det hela
Citera
2006-11-30, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Tyvärr är det lite allt för offta man får slaffsigt dressade hamburgare och sedan dom nya kartongerna kom till så är det ju betydligt kladdigare att äta sin burgare.

Bara för att klargöra så jobbar jag även på McDonalds så jag kanske inte kan ses som objektiv men ovanstående åsikter är vad jag tycker personligen. Med tanke på att jag jobbar där så lägger jag även till många små detaljer på andra kedjor som gemene man kanske inte reagerar på.

Det förstod jag när jag såg ordet "dressade". (jobbad mellan åren 95-99)

Förstår inte varför man gått tillbaka till kartongerna. Man införskaffade ju kragen till BM istället för kartongen eftersom hamburgaren förflyttade sig i kartongen när man körde ner den i transportskåpet.

Och nu är vi där igen.
Citera
2006-11-30, 03:04
Medlem
1 bk / max
2 mdonalds
.
.
.
.
.
.
.
.
100 sibylla
Citera
2006-11-30, 04:44
Medlem
criss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Sibylla bla bala bla.... Möjligheten att både sitta utomhus på sommarn och inomhus på vintern

Visst så kan det vara.
Men det är ju inte specifikit att kunna sitta både inomhus och utomhus på Sibylla. Både McDonalds, Max och Burger King har ju både inne- som uteservering. Däremot har Sibylla inte alltid så man kan sitta inne, så man får stå o frysa häcken av sig i 20 minusgrader.
Citera
2006-11-30, 04:55
Medlem
Sereenas avatar
För burgare:

1: Burger King
2: Max
3: Sibylla / små gatukök
300 nånting: Donken.. totalt oätliga läderbitar mellan några halvsega pappskivor.

För Korv:

Kokt sibylla med bröd, 100% klassiker alltid lika gott.

Vad det gäller donken så är chicken McNuggets det enda som med lite ansträngning går att äta...
Citera
2006-11-30, 06:00
Medlem
likeithards avatar
well.. sibyllas hamburgare verkar ju gå hem bland äldre personer typ 40+

själv skyr jag deras äckliga slaktavfall-white-trash-hamburgare som pesten!

köttet är grått (fullt med bindmedel), dessutom är det fullt med slamsor & sega trådar som fastnar mellan tänderna!

inte allt för sällan biter man i små broskkulor också..

mcdonalds & burger kings kött är fast & fint, dessutom är både brödet & salladen oftast färsk.

sibylla hamnar längst ner på listan för min del.
Citera
2006-11-30, 07:49
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
själv skyr jag deras äckliga slaktavfall-white-trash-hamburgare som pesten!

köttet är grått (fullt med bindmedel), dessutom är det fullt med slamsor & sega trådar som fastnar mellan tänderna!

inte allt för sällan biter man i små broskkulor också..

Helt riktig analys.

Någon nämnde Clock innan. Deras Baconburgare var enastående god.
Citera
2006-11-30, 08:35
Medlem
apgujeongs avatar
Det som är bra med Sibylla är ju att man kan få sin burgare customized på ett enkelt sätt. Lite räksallad, vitlöksdressing, stekt lök, stark senap etc sätter ju lite piff på anrättningen.

Annars är Burger King helt klart den bästa kedjan. Max har jag bara provat ett par gånger, och har väl varken blivit imponerad eller besviken.

McDonalds äter jag inte på om jag inte måste. Det mesta de serverar smakar helt enkelt inte bra.
Citera
2006-11-30, 08:39
Bannlyst
MAXXXXXXXXXXXXXXXX
Citera
2006-11-30, 08:46
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apgujeong
Det som är bra med Sibylla är ju att man kan få sin burgare customized på ett enkelt sätt. Lite räksallad, vitlöksdressing, stekt lök, stark senap etc sätter ju lite piff på anrättningen.

Annars är Burger King helt klart den bästa kedjan. Max har jag bara provat ett par gånger, och har väl varken blivit imponerad eller besviken.

McDonalds äter jag inte på om jag inte måste. Det mesta de serverar smakar helt enkelt inte bra.

En riktigt god hamburgare behöver ingen maskering, för den har inget att dölja!
Citera
2006-11-30, 14:42
Bannlyst
lätt BK ! mcd e ju bara vakuminpackat slakteriavfall från tyskland som smakar som en knäcke macka utan smör
Citera
2006-11-30, 14:55
Medlem
SAMSONs avatar
inte sibylla kanske men en scan gatukök har ju hamburgare som slår alla andra kedjor med hästlängder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in