2009-12-03, 17:05
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Gud i brallan vad gott! Hur gick det?
Min mamma brukar göra en med havregryn i på fryst hackad spenat. Har varit min favorit sen jag gick på dagis.

Edit: Förresten ikväll tänkte jag köra slappemiddag. Varma mackor i ugnen med svampstuvning på skogschampinjoner på.
Eller kanske lite rotfrukter i ugnen med någon sås och en god sallad. Vi får se.

Mums, varma mackor med svampstuvning är en klassiker. Rosmarin i stuvningen hoppas jag!
Citera
2009-12-03, 17:07
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hur pass bra är du i köket?

~Paul~

Max 20-30 minuter sen är jag less ;P
Citera
2009-12-03, 17:18
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Mums, varma mackor med svampstuvning är en klassiker. Rosmarin i stuvningen hoppas jag!
Tja lite rosmarin kanske jag skulle slå till på! Det är egentligen inte min favorit, och rosmarinen jag har hängandes i min lilla örtbucket är stenhård. Men jag kanske provar ändå.
Hade hellre kört på timjan, men det har jag ingen
Citera
2009-12-03, 18:28
Medlem
Nu jävlar har jag hjärnsläpp är riktigt nära på att bli pizza idag igen pga att jag inte handlat på ett tag. Men ni kanske kan hjälpa mig?
Detta har jag hemma som kan vara av användning:
  • Matlagningsgrädde
  • Nudlar
  • Baskryddor
  • Snabbmakaroner
  • Wienerkorvar
  • Fryst kebab
  • 2 ägg
  • 3 brukar tonfisk i olja
Tyvärr ingen mjölk.

Någon som har nått bra tips
Citera
2009-12-03, 19:42
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Nu jävlar har jag hjärnsläpp är riktigt nära på att bli pizza idag igen pga att jag inte handlat på ett tag. Men ni kanske kan hjälpa mig?
Detta har jag hemma som kan vara av användning:
  • Matlagningsgrädde
  • Nudlar
  • Baskryddor
  • Snabbmakaroner
  • Wienerkorvar
  • Fryst kebab
  • 2 ägg
  • 3 brukar tonfisk i olja
Tyvärr ingen mjölk.

Någon som har nått bra tips

Lite klurigt tycker jag.. Har du en burk tomater, eller lite buljong kanske, så kan du ju göra någon sås att ha korven i sen servera med pasta. Annars.. kebab omelett?
Citera
2009-12-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Lite klurigt tycker jag.. Har du en burk tomater, eller lite buljong kanske, så kan du ju göra någon sås att ha korven i sen servera med pasta. Annars.. kebab omelett?
Blev en röra av nudlar, korv, grädde och en skvätt soja Inte så gott med korv i men var tvungen att bli av med dem.
Citera
2009-12-04, 02:32
Medlem
BobWilliss avatar
Funderar på att äta kycklingfilé ikväll och tänkte en version där man fyller den med något smaskigt, kanske någon smakrik ost, skinka mm. Frågan är:
-Med vad
-Hur gör man för bäst resultat om man kör den i ugnen, steka på den lite först?
Citera
2009-12-04, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Gud i brallan vad gott! Hur gick det?
Min mamma brukar göra en med havregryn i på fryst hackad spenat. Har varit min favorit sen jag gick på dagis.

Edit: Förresten ikväll tänkte jag köra slappemiddag. Varma mackor i ugnen med svampstuvning på skogschampinjoner på.
Eller kanske lite rotfrukter i ugnen med någon sås och en god sallad. Vi får se.

Det blev en variant från tasteline. Vilka minnen ! Jag har inte ätit spenatsoppa på flera år, men åt det väldigt ofta som barn.

http://www.tasteline.com/Recept/spenatsoppa_med_agg
Citera
2009-12-06, 07:05
Medlem
Crblrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Funderar på att äta kycklingfilé ikväll och tänkte en version där man fyller den med något smaskigt, kanske någon smakrik ost, skinka mm. Frågan är:
-Med vad
-Hur gör man för bäst resultat om man kör den i ugnen, steka på den lite först?

När det kommer till fylld kycklingfilé föredrar jag fetaostvarianten. Det är väldigt enkelt och ännu godare. Mosa osten och blanda den med matlagningsyoghurt och lite persilja. Fyll filén och lägg ett lager av krämen ovanpå. Smaklig måltid!
Citera
2009-12-06, 19:19
Medlem
DeusSanctis avatar
Vad ska jag och min kille smaska på ikväll? Vi har haft dop för bebisen och ätit en lättare buffé, typ, så vi är inte superhungriga men skulle vilja ha något mer. Jag föreslog varma mackor med kantarellstuvning men han var inte sugen på det. Några tips?
Citera
2009-12-15, 16:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Sena grappar och sejer

Jag va ner på ICA och köpte en hyffsat stor bit Revbensspjäll, och undrar bara 2 saker;

* Hur varmt i ugnen och hur länge?
Citera
2009-12-15, 17:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Sena grappar och sejer

Jag va ner på ICA och köpte en hyffsat stor bit Revbensspjäll, och undrar bara 2 saker;

* Hur varmt i ugnen och hur länge?
1 kg tjocka spjäll tar ca 1,25 h på 175 g. Är det den tunnare varianten så går det avsevärt fortare! Kanske bara 55-1,05 h.

Bäst är förståss att marinera eller rimma köttet, därefter ångkoka tills det är mjukt, samla upp vätskan och fixa en glaze och använda glazen den sista kvarten i ugnen med ökad värme.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in