2020-04-09, 19:20
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Eftersom kasslerexpertisen står på topp i tråden kanske någon vet ett recept på ugnsbakad kassler i grädde och jag tror det var ananas i också. En gammal flickvän brukade göra sån på 80-talet, gottgottigottgott.

Skiva kasslern och lagg den i en ugnssaker form, toppa sedan med ananashalvorna, kor ett lager kassler till, hall over gradde, peppra och toppa med riven ost. Kor mitti ugnen pa 225 grader.
Citera
2020-04-09, 19:20
Medlem
Ajembacks avatar
Många fina recept kommer in! Jag tackar
Citera
2020-04-09, 19:21
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Skiva kasslern och lagg den i en ugnssaker form, toppa sedan med ananashalvorna, kor ett lager kassler till, hall over gradde, peppra och toppa med riven ost. Kor mitti ugnen pa 225 grader.
Det låter precis som hennes fast hennes skivor stod snett på högkant varvade med ananas. Ska prova, behöver bara grädde.
Citera
2020-04-09, 20:18
Medlem
Lättaste är ju att göra en Carbonara på den!
Sen tycker jag nästan att bräckt är godast, men du har fått så många olika recept nu så du klarar dig ett år!
Citera
2020-04-09, 21:29
Medlem
Nationbots avatar
Kassler låda med el dente makaroner eller ev ris.

Blanda creme fraishe gärna smaksatt sådan med lika mycket grädde och ett ägg. lätt stekt lök.. blanda allt med valfri kryddning tex oregano, basilika, timjan, paprika, cayenne, salt peppar. Rör ihop kasslerbitar ärter majs paprika bitar från en fryspåse och lite riven ost och ev lite ananas spad med makaronerna. Toppa med osttäcke, grädda i ugnen 40 min på 200 grader
Citera
2020-04-09, 22:22
Medlem
Surkål & kassler sandwich

"Surkål & kassler sandwich är en god och smakrik sandwich med smör, ost, senap, surkål och kassler. Väldigt gott att servera med saltgurka, fefferoni, soltorkade tomater eller oliver. Perfekt som lättare lunch eller förrätt!"

Fullständigt recept
Citera
2020-04-09, 22:23
Medlem
Ät den med lite potatismos.
Citera
2020-04-10, 09:59
Medlem
happyjoys avatar
I tider som dessa med social distansering har jag fått en stor påse med färdig potatisgratäng (Peka) över. Ett förslag om att nu till påsken göra så kallad Skink-Janssons dök upp och då tänkte jag att man kanske kan använda potatisgratängen på nåt vis.

När jag kollar recept på Skink-Janssons så verkar enda skillnaden (mot potatisgratängen) vara kryddpeppar och lite senap. Vad tror ni om att blanda i dessa (och skinkan såklart) i gratängen och sen skicka in det hela i ugnen?
Citera
2020-05-21, 20:24
Medlem
EnDronts avatar
Lite osäker på i vilken tråd det var jag skulle posta detta, men: jag tycker det är rätt kul att laga mat och experimentera. Hursom, jag har försökt göra en salsicciapasta som jag tycker har blivit bra, men skulle gärna ha tips för att göra den lite "roligare".

Ingredienser
500g pasta, gärna mafaldine
Salsiccia (skivas)
1 burk passerade tomater
2 paprikor
2 gula lökor
3 vitlöksklyftor
1 msk tomatpuré
1 chili
3 dl matlagningsgrädde
Vitt vin, efter smak
Ost, helst parmesan
Oregano
Timjan
Salt & peppar
Eventuellt svamp.

Har funderat på att använda salsicciafärs istället samt att eventuellt ha i fänkål. Tankar?
Citera
2020-06-16, 00:23
Medlem
Endrot: Det där lät gott! Har inga tips tyvärr men du får gärna beskriva stegen hur du tillagar också.
Citera
2020-06-16, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Lite osäker på i vilken tråd det var jag skulle posta detta, men: jag tycker det är rätt kul att laga mat och experimentera. Hursom, jag har försökt göra en salsicciapasta som jag tycker har blivit bra, men skulle gärna ha tips för att göra den lite "roligare".

Ingredienser
500g pasta, gärna mafaldine
Salsiccia (skivas)
1 burk passerade tomater
2 paprikor
2 gula lökor
3 vitlöksklyftor
1 msk tomatpuré
1 chili
3 dl matlagningsgrädde
Vitt vin, efter smak
Ost, helst parmesan
Oregano
Timjan
Salt & peppar
Eventuellt svamp.

Har funderat på att använda salsicciafärs istället samt att eventuellt ha i fänkål. Tankar?

Smarrigt!
Men är det verkligen nödvändigt med mejeriproduker?
Isåfall, använd för jösse namn inte matlagningsgrädde.

Fänkål kan absolut funka, och testa att variera med nduja.
Citera
2020-06-17, 18:27
Medlem
Om jag vill unna mig ngt, så kan det bli en bättre köttbit, skaldjur, kaviar...

Vad är "lyx:en" när man vegetarian?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in