2009-06-13, 12:37
Medlem
Ska precis gå till köket och steka pannkakor och de ska avnjutas med mammas hallonsylt + GBs vanilj glass

EDIT: GB glassen var slut, samma med mammas sylt så det fick bli eldorado glass och mainstream bob jordgubbssylt

Resultat: http://data.fuskbugg.se/skalman01/-DSC01348.JPG och det var gott må jag säga
Senast redigerad av batcat 2009-06-13 kl. 13:05.
Citera
2009-06-13, 13:43
Medlem
dePauls avatar
Det kommer en kompis på besök.

Det blir skaldjurssoppa med crostini, ugnsgrillad, marinerad kyckling med vårprimörer och chiliolje-basmatiris. En sallad på krussallat, isbergssallat och dill får ackompanjera huvudrätten. Det blir dessutom äppelkakscrumble med vaniljsås och gräddkaffe till dessert.

~Paul~
Citera
2009-06-13, 13:57
Bannlyst
1kg blandfärs, 1gul lök,1burk krossade tomater, 2påsar starka tacokryddor +cayennepeppar.
Blanda ihop allt i en stekpanna och fräs på hög värme.
Serveras med tacosås och en kall cider.

Se till så att du har dasspapper hemma först.
Senast redigerad av RockUlla 2009-06-13 kl. 14:00.
Citera
2009-06-13, 14:28
Medlem
Californias avatar
Är det en bra idé att göra köttsås på vildsvinsfärs? Ganska mager sådan.
Citera
2009-06-13, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av California
Är det en bra idé att göra köttsås på vildsvinsfärs? Ganska mager sådan.
Det är väl bara att testa? Själv kör jag bara blandfärs men vafan gris som gris.
Citera
2009-06-13, 19:11
Medlem
Bolages avatar
Jag ska åka bort ett par dagar, så i dag blev det till att rensa kylen på allt som annars skulle bli dåligt.

Det blev "pizzor" på tortillas, med allt som fanns i kylen som fyllning. Fetaost, parmesan, taco-ost, salami, paprika, färska tomater, oliver, jalapeño och tacosås. Det blev ypperligt, saving is fun.
Citera
2009-06-14, 02:50
Medlem
Kuttersmyckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det kommer en kompis på besök.

Det blir skaldjurssoppa med crostini, ugnsgrillad, marinerad kyckling med vårprimörer och chiliolje-basmatiris. En sallad på krussallat, isbergssallat och dill får ackompanjera huvudrätten. Det blir dessutom äppelkakscrumble med vaniljsås och gräddkaffe till dessert.

~Paul~

Vad är det för något? Lät intressant, men google gav mig inget. Får man be om ett recept kanske?
Citera
2009-06-14, 04:43
Medlem
Leif.Pagrotskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuttersmycket
Vad är det för något? Lät intressant, men google gav mig inget. Får man be om ett recept kanske?

Smulpaj

Smula = Crumble på engelska.
Citera
2009-06-14, 14:10
Medlem
Kuttersmyckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Pagrotsky
Smulpaj

Smula = Crumble på engelska.

Ja såklart! Tack.
Tänkte inte ens så långt, vart bara tagen av ordet - äppelkakscrumble. Lät ju klart godare. Jag är inspirerad, blir efterrätt idag
Citera
2009-06-15, 15:15
Medlem
TiniZs avatar
Fyfan, har hittat ett recept för länge sedan på en kyckling tillagad i ugn med någon mango- och chilireduktion (tror jag).

Jag finner fan inget på "recept mango" eller på recept kyckling eller på något liknande. Kommer fan ihåg att det var en egen tråd.

Någon som känner sig träffad som kan fixa receptet?

(Jag hittade den, tackar)

https://www.flashback.org/showthread.php?t=510710

Jag rekommenderar den här! God som fan!
Senast redigerad av TiniZ 2009-06-15 kl. 15:18.
Citera
2009-06-18, 02:25
Medlem
Bill Cliffs avatar
Hade förmodligen tänkt att köpa någon ryggbiff till midsommarafton, men vad kan man göra med den? Det får inte ta för lång tid, eller ha för alldeles många ingridienser eftersom jag inte kommer vara hemma. Tips uppskattas!
Citera
2009-06-18, 02:48
Medlem
LCHF gott som attan.

Värm stekpannan, töm i ett paket tärnad bacon och en burk skivade champinjoner.
stek tills det är färdigt å töm i 3 dl grädde.
krydda med vitpeppar och rör ner en matsked dijonsenap, låt koka ihop på svag värme.
Serveras med kokt blomkålshuvud.

Gissa om det är gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in