Det blir skaldjurssoppa med crostini, ugnsgrillad, marinerad kyckling med vårprimörer och chiliolje-basmatiris. En sallad på krussallat, isbergssallat och dill får ackompanjera huvudrätten. Det blir dessutom äppelkakscrumble med vaniljsås och gräddkaffe till dessert.
1kg blandfärs, 1gul lök,1burk krossade tomater, 2påsar starka tacokryddor +cayennepeppar.
Blanda ihop allt i en stekpanna och fräs på hög värme.
Serveras med tacosås och en kall cider.
Se till så att du har dasspapper hemma först.
Senast redigerad av RockUlla 2009-06-13 kl. 14:00.
Jag ska åka bort ett par dagar, så i dag blev det till att rensa kylen på allt som annars skulle bli dåligt.
Det blev "pizzor" på tortillas, med allt som fanns i kylen som fyllning. Fetaost, parmesan, taco-ost, salami, paprika, färska tomater, oliver, jalapeño och tacosås. Det blev ypperligt, saving is fun.
Det blir skaldjurssoppa med crostini, ugnsgrillad, marinerad kyckling med vårprimörer och chiliolje-basmatiris. En sallad på krussallat, isbergssallat och dill får ackompanjera huvudrätten. Det blir dessutom äppelkakscrumble med vaniljsås och gräddkaffe till dessert.
~Paul~
Vad är det för något? Lät intressant, men google gav mig inget. Får man be om ett recept kanske?
Hade förmodligen tänkt att köpa någon ryggbiff till midsommarafton, men vad kan man göra med den? Det får inte ta för lång tid, eller ha för alldeles många ingridienser eftersom jag inte kommer vara hemma. Tips uppskattas!
Värm stekpannan, töm i ett paket tärnad bacon och en burk skivade champinjoner.
stek tills det är färdigt å töm i 3 dl grädde.
krydda med vitpeppar och rör ner en matsked dijonsenap, låt koka ihop på svag värme.
Serveras med kokt blomkålshuvud.