2013-02-18, 22:07
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
(Om jag får tag på får-tarmar, vart köper man det?)

Carnivor har fårfjälster för ca 10 kr/m (billigare om man köper större förpackningar), även 24/26 mm förutom 22 mm-varianten i länken.
Citera
2013-02-22, 17:08
Medlem
Timpsiiis avatar
Vad ska jag laga ikväll? Trött på kyckling för idag (styrketränar mycket så det blir en del kyckling), har dålig fantasi men något köttaktig skulle sitta fint, ryggbiff kanske? Vad ska man ha till? Tänkte sötpotatis, passar det eller?

Bara förslag men helst ska det vara en rätt med mycket kolhydrater och en del protein med också!
Citera
2013-02-22, 17:15
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Vad ska jag laga ikväll? Trött på kyckling för idag (styrketränar mycket så det blir en del kyckling), har dålig fantasi men något köttaktig skulle sitta fint, ryggbiff kanske? Vad ska man ha till? Tänkte sötpotatis, passar det eller?

Bara förslag men helst ska det vara en rätt med mycket kolhydrater och en del protein med också!
Brocolligratäng med en massa ost, skinka, fläsk osv
Citera
2013-02-22, 21:13
Medlem
Dirges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sk3l3t0r
Lät väldigt gott! Aldrig tillagat fläsklägg förut. En fråga, kan man steka fläsklägg? Gör man en snabb google så verkar det som att man ska koka den jämt. Tack på förhand!
Man kan köra dom i ugnen en klassiker i många mellan europeiska länder men jag föredrar långkok.
Lycka till
Citera
2013-02-24, 19:07
Medlem
Måste bara tipsa om en underbar rätt jag hittade på nätet och lagade idag, något av det godaste jag ätit faktiskt.

Stekt kycklingfié lägges i botten av en form
Gillar man banan i mat så slantar man på en sådan över (annars går det lika bra att hoppa över den).
Tre dl vispgrädde vispas luftigt och i den blandas 1 dl mango chutney, 1,5 tsk curry och 1 tsk sambal oelek.
Bred gräddsmeten över kyckligen, häll över lite jordnötter, kör in i ugnen på 200 g i ca 20 min.

Servera med ris.

Som en uppdaterad Flygande Jakob skulle jag vilja säga.
Citera
2013-02-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sk3l3t0r
Lät väldigt gott! Aldrig tillagat fläsklägg förut. En fråga, kan man steka fläsklägg? Gör man en snabb google så verkar det som att man ska koka den jämt. Tack på förhand!

Du ska koka den först sen kan du steka den om du vill ha fin yta. Steker du den rakt av så blir det på tok för segt. Lägg och sånt ska långkokas i minst tre timmar
Citera
2013-02-24, 21:41
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Måste bara tipsa om en underbar rätt jag hittade på nätet och lagade idag, något av det godaste jag ätit faktiskt.<klipp>
Som en uppdaterad Flygande Jakob skulle jag vilja säga.

Lät lika äckligt som en jakob. Men Gillar du den så är det säkert gott.
Ta bort nötterna och bananen och så har du en underbar måltid som alla kan käka.

Kan tilläggas att jag är allergisk mot bananer och nötter. Vilket kanske förklarar min aversion.
Citera
2013-02-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Lät lika äckligt som en jakob. Men Gillar du den så är det säkert gott.
Ta bort nötterna och bananen och så har du en underbar måltid som alla kan käka.

Kan tilläggas att jag är allergisk mot bananer och nötter. Vilket kanske förklarar min aversion.
Inte svårt att pilla bort bananen om man inte gillar den, gjorde ett hörn utan banan i formen åt en kräsen son. Nötterna kan man ju ha på i efterhand, blir faktiskt godare då.
Citera
2013-02-25, 19:10
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Inte svårt att pilla bort bananen om man inte gillar den, gjorde ett hörn utan banan i formen åt en kräsen son. Nötterna kan man ju ha på i efterhand, blir faktiskt godare då.
Hmm, har nog rätt. Att jag får en chock av sånt överväger inte vitsen med ingredienserna.

Tänkte inte på det. Banan är gott - säger dom.
Citera
2013-02-28, 16:00
Medlem
Locri-Buffys avatar
Vad göra av hummerfond??

Hej.
Min hummerfond har gått ut precis, o jag behöver göra åt den.
Vill helst inte köpa för mycket grejer. Har basmat i skafferiet och kylen. Om jag får köpa lite räkor eller nåt så går det bra, men vill inte till systemet eller köpa saffran eller nåt annat krångligt/dyrt.

Någon som har recept? Tack på förhand.
Citera
2013-02-28, 16:02
Medlem
Muppers avatar
Hej!

Ser i kylen att jag har en halv liter grädde som går ut idag.

Ge mig ett tips på vad jag kan laga som man använder mycket grädde till!
Citera
2013-02-28, 17:08
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Hej!

Ser i kylen att jag har en halv liter grädde som går ut idag.

Ge mig ett tips på vad jag kan laga som man använder mycket grädde till!

Pasta älskar grädde, snoka på tex sökord som Pasta fave pancetta e pomodorini

Bäst före, är inte giftigt efter... Allt blir bättre med grädde, ta en bit spenat, broccoli eller nåt och skiva lite gravad lax till det.

Grukmejja och grädde å så är du hemma. Hmmm, kanske lite habanero eller chili i den men det bränner lite dan efter.

En gratäng skull jag gjort, du får själv fixa receptet.. Svartpeppar på och lukta lite vitlök är inte hela världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in