2011-08-09, 17:11
Medlem
Dirges avatar
Håller på med blandsvamps ravioli, har gjort en blandning på kantareller,karl johan och blodriskor som steks med hackad rödlök,röd chili och bacon. Sedan blandar jag ner finhackad persilja och bladspenat och gör en röra med mozarella ost. Till det en sås på kalvfond,creme fraish m.m så får vi se hur det blir
Citera
2011-08-09, 18:18
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirge
Håller på med blandsvamps ravioli, har gjort en blandning på kantareller,karl johan och blodriskor som steks med hackad rödlök,röd chili och bacon. Sedan blandar jag ner finhackad persilja och bladspenat och gör en röra med mozarella ost. Till det en sås på kalvfond,creme fraish m.m så får vi se hur det blir
Blir det gott så får du posta ett recept så man kan prova själv!
Citera
2011-08-09, 18:50
Medlem
Dirges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Blir det gott så får du posta ett recept så man kan prova själv!

Det blev satans gott dessvärre trodde jag i min enfald att färdiga färska lassagneplattor skulle fungera men dom va för torra så jag skar tortellini i stället och gjorde som en pastasås o satan va gott det blev typ så här

300 g blandsvamp
1/2 stor rödlök hackad
1/ paket bacon strimlad
1 röd chili hackad
1 påse baby spenat hackad
1 dl bladpersilja hackad
1 vitlöks klyfta
2-3 msk kalvfond koncentrat
2 dl vatten
1 liten burk creme fraishe
1 hackad mozzarella ost
1/ dl riven permensan
salt
svart peppar

Bara steka på svampen,löken,baconet och sedan blanda ihop allt o hälla ner den färdigkokta pastan o servera.
Senast redigerad av Dirge 2011-08-09 kl. 19:26.
Citera
2011-08-10, 08:43
Medlem
nikenboles avatar
Vad fan kan man göra med kycklingfärs?
Har ett paket på 400g som jag läre göra av med idag.
En biff/bullar eller går det att göra kycklingfärssås på skiten?

Tips på kryddning
Citera
2011-08-10, 09:50
Medlem
Dirges avatar
Ja du kan ju i stort sett göra samma rätter som med vanlig färs dock e den ju inte lika fet. Men t.e.x taco,kycklingburgare,en god curryfärs röra med kokosmjölk o.s.v bara fantasin som får flöda Jag skulle nog blanda ihop en god kryddig burgare.
Citera
2011-08-10, 14:37
Medlem
ahopp.. har varit ensam hemma nu i 2 veckor, har mammas kort så har kunnat äta det mesta jag velat.. men nu är jag sjukt hungrig men ingen aning om vad jag ska gå ner o handla.. allt som ja tänker på blir "nee, inte det något annat ist" men kommer inte på vad det kan vara.. någon som har tips på en mycket god lunch?
Citera
2011-08-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstickanbrinner
ahopp.. har varit ensam hemma nu i 2 veckor, har mammas kort så har kunnat äta det mesta jag velat.. men nu är jag sjukt hungrig men ingen aning om vad jag ska gå ner o handla.. allt som ja tänker på blir "nee, inte det något annat ist" men kommer inte på vad det kan vara.. någon som har tips på en mycket god lunch?
Låter som du blivit bortskämd och kräsen under dessa två veckor med mammas kort...
När jag är vrålhungrig och vill att det skall gå hyfsat fort gör jag en baconpasta med crème fraiche och grönsaker.

Bacon, stekt i bitar
Champinjoner
Paprika
Lite gullök
En vitlöksklyfta
En burk crème fraiche, helst paprika chili om du vill ha lite sting i.

Fräs ihop alla grönsaker, i med det förstekta baconet och fräichen.
Bandspaghetti till föredrar jag.
Citera
2011-08-11, 08:13
Medlem
Millencolins avatar
Ska bjuda på kyckling nästa vecka men har idétorka, vill mest ha en grund till nått så jag kan freestyla lite efteråt
Citera
2011-08-11, 08:39
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Ska bjuda på kyckling nästa vecka men har idétorka, vill mest ha en grund till nått så jag kan freestyla lite efteråt
En chicken curry med ris är det du söker.

Freestyla med smak och styrka.
Citera
2011-08-11, 14:54
Medlem
FoxenMaxs avatar
Köp en falukorv. Den kan man göra olika rätter av vanlig stekt, ugnsbakad, gryta typ korv stroganoff.
Man kan ha den till frukost med stekt ägg. Även som pålägg på smörgås
Citera
2011-08-11, 14:58
Medlem
pang olufsens avatar
Idag känns som en dag för Stekt fläsk med potatis och löksås.
Citera
2011-08-11, 17:11
Medlem
Idag blev det hemodlade jolapple älgstek o gräddsås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här