2006-11-29, 16:15
Medlem
Farbror Bosses avatar
Nya journalistiska landvinningar:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=771941

Man kan i bildtexten läsa:
"I rymnden kan man inte gå på toa."

Vad hände med korrekturläsarna, eller är detta ett försök till humor som jag inte förstår?

Vidare kan man läsa:

"Sina behov kommer han tvingas utföra i en blöja.
Under träningen i förra veckan på Kennedy Space Center gjorde Christer Fuglesang en notering.
- Du blir kissnödig av att ligga länge med benen uppåt.
Christer menar att det inte är lätt att utföra sina behov i en blöja.
- Men det är väl något jag får träna på de sista veckorna
."

Stor journalistik!

Synpunkter?
Citera
2006-11-29, 16:23
Medlem
koffeinists avatar
Tänker mest i banorna, "inte en chans att han kommer upp i rymden", fan vad kul det ska bli när det meddelas på nyheterna, "Ännu en rymdfärd åt intet för Christer Fuglesang. En mycket sällsynt utrotningshotad vitskäggig flamingo sågs häcka på Cape Carneveral timmar innan uppskjutningen och Nasa såg ingen annan lösning på dilemmat än att skjuta upp rymdfärden."

Alltså inte så mycket skadeglädje utan mer igenkänningshumor, "ännu en gång, han kommer aldrig att komma upp i rymden", komisk situation

Men visst, kiss i blöjan samt avföring får mig att tänka på spädbarn eller gamla på vårdhem som inte får gå på toaletten.

Fan vad det måste vara obehagligt att pissa/skita i blöjan! Varmt ett tag sedan blött, kletigt och ofräscht...
Citera
2006-11-29, 16:29
Medlem
pöbelns avatar
Klart det finns toalett på Rymdfärjan, så här går det till:

http://edspace.nasa.gov/livespace/gottago.html

Men sure, austronauterna bär blöja under uppskjutning / Rymdpromenader.
Citera
2006-11-29, 18:32
Medlem
fractal inhalers avatar
Vad kan en sådan använd spaceblöja betinga på E-Bay? 50.000 dollar?
Citera
2006-12-01, 18:50
Medlem
Farbror Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractal inhaler
Vad kan en sådan använd spaceblöja betinga på E-Bay? 50.000 dollar?

Förmodligen betalas detta av Agent Mulder Geeks, (price less), och av Expressenmurvlar som får en exklusive av "Fugelsangs Blöja"...
Citera
2006-12-01, 19:00
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffeinist
Tänker mest i banorna, "inte en chans att han kommer upp i rymden", fan vad kul det ska bli när det meddelas på nyheterna, "Ännu en rymdfärd åt intet för Christer Fuglesang. En mycket sällsynt utrotningshotad vitskäggig flamingo sågs häcka på Cape Carneveral timmar innan uppskjutningen och Nasa såg ingen annan lösning på dilemmat än att skjuta upp rymdfärden."

Alltså inte så mycket skadeglädje utan mer igenkänningshumor, "ännu en gång, han kommer aldrig att komma upp i rymden", komisk situation
Haha, jag har funderat i exakt samma banor.
Citera
2006-12-01, 19:03
Medlem
Farbror Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Haha, jag har funderat i exakt samma banor.

Men vafan... Vår man i Rymden -Christer Fugelsang...
Citera
2006-12-01, 19:21
Medlem
raskenss avatar
För den som är vetgirig på detta område kan nämnas att Allan Shepard, amerikas förste man i rymden fick utföra sina behov i dräkten utan några installationer för detta behov. Det var nämligen tänkt att han bara skulle göra ett kort rymdskutt på 15 minuter så det förelåg inget behov av sådana åtgärder. Nu fick han dessväre sitta fastspänd i raketen åtskilliga timmar så i stället för att plocka ut han, så fick han göra det "lilla gula" i dräkten. Finns en lysande skildring av detta i filmen "rätta virket"
Citera
2006-12-01, 21:47
Medlem
eliizars avatar
På tal om rymdresan så hittade jag detta på "barnens teckningar till Christer" på vad annars...Aftonbladet.se

http://img63.imageshack.us/img63/2356/32rh4.jpg

Citera
2006-12-02, 11:03
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
På tal om rymdresan så hittade jag detta på "barnens teckningar till Christer" på vad annars...Aftonbladet.se

http://img63.imageshack.us/img63/2356/32rh4.jpg

Haha! Trodde du hade photoshoppat den först men den visade sig ju stämma med originalet. Flashback - the first "forum" on the moon!

Edit: läste just tråden om dessa teckningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in