2012-06-10, 05:55
Medlem
HappyHours avatar
Är 2 lappar bra LSD för mycket som oskuld inom psykadelika? Anser själv mitt psyke vara mestadels stabilt. Tidigare erfarenhet av tjack, E, rökmixer och en hel del cannabis.
Citera
2012-06-10, 12:35
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Är 2 lappar bra LSD för mycket som oskuld inom psykadelika? Anser själv mitt psyke vara mestadels stabilt. Tidigare erfarenhet av tjack, E, rökmixer och en hel del cannabis.

Omöjligt att förutsäga. Tror det kan vara helt underbart om du ger dig på det hela med självförtroende och utan ånger. Känner du minsta lilla tvivel är det nog bäst att börja med 1 lapp. Det är som sagt lite av ett gamble, men om din setting och dina kamrater är det rätta lär det gå bra. Dock inget jag vill rekommendera!
Citera
2012-06-10, 14:40
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Det beror förstås på hur starka dina blotters är samt hur pass redo du är för din tripp. Varför börja med två lappar istället för en, ifall du aldrig har testat förut?
Citera
2012-06-10, 17:17
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Omöjligt att förutsäga. Tror det kan vara helt underbart om du ger dig på det hela med självförtroende och utan ånger. Känner du minsta lilla tvivel är det nog bäst att börja med 1 lapp. Det är som sagt lite av ett gamble, men om din setting och dina kamrater är det rätta lär det gå bra. Dock inget jag vill rekommendera!

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det beror förstås på hur starka dina blotters är samt hur pass redo du är för din tripp. Varför börja med två lappar istället för en, ifall du aldrig har testat förut?
Då kör jag förmodligen på två, har läst ett bra tag om set och setting och bara rent allmänt om syra och är väldigt nyfiken på att testa en psykadelisk drog. Känner verkligen ingen ånger eller tveksamhet, utan ser fram emot att testa och hoppas på en riktigt bra upplevelse. Tänkte köra på två bara för att jag verkligen vill att det ska vara en ordentlig förstatripp.

Det ska även vara bra blotters efter vad jag fått berättat av en väm, och stället och människorna jag kommer vara på kommer vara fantastiskt. Jag överväger att skriva en tripprapport oavsett hur det går och slänga upp här på forumet efteråt, vem vet!
Citera
2012-06-10, 17:40
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Då kör jag förmodligen på två, har läst ett bra tag om set och setting och bara rent allmänt om syra och är väldigt nyfiken på att testa en psykadelisk drog. Känner verkligen ingen ånger eller tveksamhet, utan ser fram emot att testa och hoppas på en riktigt bra upplevelse. Tänkte köra på två bara för att jag verkligen vill att det ska vara en ordentlig förstatripp.

Det ska även vara bra blotters efter vad jag fått berättat av en väm, och stället och människorna jag kommer vara på kommer vara fantastiskt. Jag överväger att skriva en tripprapport oavsett hur det går och slänga upp här på forumet efteråt, vem vet!
Det låter som att du är införstådd med vad som väntar dig. Jag ser fram emot rapporten!
Citera
2012-06-10, 18:40
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:

Jag önskar dig en trevlig resa! Det är underskattat att med en smula naivitet slänga sig huvudstupa in i en helt annan värld. Det är ångest som framkallar de otäcka tripparna. Är man naiv och positivt inställd hela tiden är det omöjligt att få en otäck tripp, om det inte är så att man har latenta psykiska åkommor som ligger och lurar och då slår ut. Notera att jag undviker termen "snedtripp", då termen saknar definition. Var inte heller rädd för att lösas upp och bli ett med Universum, att erfara en egodöd utan att kämpa emot är ren extas och välsignelse. Kämpar man emot är det otrevligt.
Citera
2012-06-16, 15:53
Medlem
biffstekarNs avatar
Förslag på laglig RC uppskattas!
Har endast provat 4-ho-met tidigare, och är ute efter något liknande som inte har speciellt kraftig mindfuck på normala doser. Är en fördel med så svaga fysiska effekter(puls, andning, illamående osv) som möjligt.
Citera
2012-06-19, 17:54
Medlem
KonstapelGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Behöver inte ha svar på frågan, men innan va typ livrädd för Hallucinogener , efter jag fick ett riktigt panik attack efter buka va olika droger.. Men för ca 3år sedan hade rädlsa för Hallucinogener och om jaag skullle ta sså skule jag var hemma oc massa med pix fö om jag skulle snea. Men för ca
2 månader sedan hände något och nu kan tag Hallucinogener typ när som ensam med kompis som inte vet om att jag har tagit,, osv rädsla för snea finns knappt kvar, och jag njuter av min kick.

Min favorit hitils är 4-homet där jag lätt kan ta 100 mg sen på avsluta med lite mxe nice

Är du handikappad? <3
Citera
2012-06-19, 22:55
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:

Har du kört än eller? Hur gick det?
Citera
2012-07-04, 14:33
Medlem
Goddag erfarna psychonauter!

Har kommit över två blåa blotters med vit delfin på som jag är i färd med att slicka i mig.

Jag har aldrig testat lsd eller liknande innan så jag tänkte till en början bara doppa tån i det okända
och inte dyka längst ner i kaninhålet.

Någon som känner igen blottern jag beskriver?

Jag är vuxen,stabil i mitt liv och sinne och så vitt jag vet inga psykiska åkommor
i släkten.

Vad kan jag förvänta mig?
Hur länge är jag ute och reser på en halv lapp uppskattningsvis?

Har läst en hel del här på forumet och förstår att benso är en fallskärm
så jag undrar om kodein/citodon skulle ha samma effekt?

Jag kommer vara hemma och göra det själv då det inte finns någon i min omgivning
jag kan dela detta med, tyvärr.

Det jag söker med trippen förutom att döva min nyfikenhet är att få andra tankar/svar
om mig själv och mitt liv eller bara en jävligt härlig tripp!

Tacksam om någon tar sig tid och försöker svara efter bästa förmåga!

Joe Rogan for president!
Citera
2012-07-04, 15:17
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worstcase
Goddag erfarna psychonauter!

Har kommit över två blåa blotters med vit delfin på som jag är i färd med att slicka i mig.

Jag har aldrig testat lsd eller liknande innan så jag tänkte till en början bara doppa tån i det okända
och inte dyka längst ner i kaninhålet.

Någon som känner igen blottern jag beskriver?

Jag är vuxen,stabil i mitt liv och sinne och så vitt jag vet inga psykiska åkommor
i släkten.

Vad kan jag förvänta mig?
Hur länge är jag ute och reser på en halv lapp uppskattningsvis?

Har läst en hel del här på forumet och förstår att benso är en fallskärm
så jag undrar om kodein/citodon skulle ha samma effekt?

Jag kommer vara hemma och göra det själv då det inte finns någon i min omgivning
jag kan dela detta med, tyvärr.

Det jag söker med trippen förutom att döva min nyfikenhet är att få andra tankar/svar
om mig själv och mitt liv eller bara en jävligt härlig tripp!

Tacksam om någon tar sig tid och försöker svara efter bästa förmåga!

Joe Rogan for president!
https://www.flashback.org/t432154 <- tråden om olika batchar av blotters, kolla där ifall det är krut i dina.

Kör en lapp, det är jobbigare att trippa utan att komma iväg än att trippa mer än vad man förväntade sig imo. Se bara till att ha perfekt set och setting,
http://wiki.magiskamolekyler.org/Set_och_setting
Citera
2012-07-15, 14:58
Medlem
Jag har funderat under en längre tid på att testa svamp. Jag har aldrig tagit några andra droger förutom alkohol då, om det ska räknas? Jag är väldigt påläst inom ämnet om hallucinoger och vet allt om dess effekter och om set/setting.

Nu till mitt lilla problem. I varje tråd jag läst om hur man ska beté sig och förbereda sig för första trippen så nämns det alltid att man ska en så kallad "babysitter", någon som ser till att allt går rätt under trippen. Men absolut ingen jag känner håller på med sådana här droger och dem skulle nog hata mig om jag frågade. Dock är mitt intresse för att testa så stort att jag börjat fundera om att trippa ensam? Min plan var att ta si sådär en lätt tripp på 15-20 svampar, vandra ut i naturen under en varm och solig dag, ta med mig min Ipod och plugga in lite sjysst trippmusik och ta med mig lite vatten jag kan behöva under trippens gång.

Så finns det någon med erfarenhet som kan berätta för mig om det är säkert eller om en "babysitter" är väldigt viktig att ha i vilket fall?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in