• 1
  • 2
2006-11-29, 10:58
Medlem
Är det någon här som har någon erfarenhet av Ciprofloxacin hexal?
Jag skall äta dem mot prostatit men Ciprofloxacin är ett riktigt rävgift med många allvarliga biverkningar. Är det någon här som har ätit dem och "överlevt"?
Själv så är jag jävligt tveksam mot att ens ta dessa i min mun då jag har allergier bla. mot nötter och behöver ständigt ha adrenalin tillgängligt ifall...
Citera
2006-12-01, 08:11
Medlem
qaz^s avatar
Jag har käkat Ciprofloxacin mot just prostatit och det är ett riktigt rävgift! Fick en j-a huvudvärk och var yr och konstig... Sen hjälpte dom inte ett smack heller trots en treveckors kur. Doxyferm kombinerat med Diklofenak har fungerat bättre för mig. Prostatit är ett riktigt skit! Hoppas du blir bättre!
Citera
2006-12-01, 09:16
Medlem
H.J.Ss avatar
för mig hjälper inga mediciner,DOCK om jag inte dricker kaffe och dricker rikligt med vatten, så försvinner skiten eller minskar..dock gillar jag kaffe... ..även när jag provade "vegan" mat en månad försvann det, men då jag gillar kött så föredrar jag faan denna skit kontra att äta som en kanin
Citera
2006-12-01, 09:19
Medlem
qaz^s avatar
Har du provat Diklofenak? Stolpiller i torpedstorlek som faktiskt hjälper. Iaf hjälper dom mig...
Citera
2006-12-01, 09:32
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaz^
Har du provat Diklofenak? Stolpiller i torpedstorlek som faktiskt hjälper. Iaf hjälper dom mig...
Nej...kanske ska ta upp det med läkaren..hur hjälper dom? dvs vilka symptom minskar de? Torpedstorlek? låter mysigt
Citera
2006-12-01, 09:53
Medlem
qaz^s avatar
Saxat från Fass.se
"Diklofenak NM Pharma är ett läkemedel som hämmar inflammationer, lindrar smärta och sänker feber genom att påverka tillverkningen av prostaglandiner i kroppen. Prostaglandiner kan orsaka inflammation, smärta och feber. "

För mig hjälper dom mot värken. Jag har käkat alla möjliga antibiotikakurer utan något större resultat men diklofenaken tar som sagt iaf bort den konstanta värken. Prostatit är ett riktigt piss. Konstat värk i områden man definitivt inte vill ha ont i
Citera
2006-12-01, 10:23
Medlem
H.J.Ss avatar
ok..tack för tipset
håller med , det är ett jävla skit, men först när jag fick det trodde man ju det värsta..dvs skamliga sjukdomar/cancer....nu vet jag vad det är och lärt mig leva med det...många har det och många lever med olika typer av smärta--det värsta tycker jag är att läkarna är livsfarliga och skriver ut en jla massa anitibiotika..nu ser man det mycket som inflammation istället för infektion, och OM jag blivit hjälpt ngt av medicin e det inte infektions hämande utan inflamationshämande mediciner...så ditt tips kan nog hjälpa...och igen, kaffe är rena döden för mig tyvärr , kyla är ingen hitt heller..blir alltid bra om jag åker till värmen på vintern..och stress är en annat no no
Citera
2006-12-01, 11:00
Medlem
qaz^s avatar
Jag var hos 3 läkare innan jag ens fick diagnos... Trodde precis som du att det var testikelcancer eller något liknande. Men som du sa så lär man sig leva med skiten. Sen jag fick diklofenaken så har det blivit mycket bättre. Håller jag mig bara undan kyla och har regelbundna utlösningar så klarar jag mig rätt bra. Varma bad hjälper också till... Sen köpte jag en sån där värmekudde som man värmer i micron. Är väl någon typ av vete i den. Sen kan man lägga den över ryggslutet när man kryper ner i sängen... underbart!
Citera
2006-12-01, 17:21
Medlem
Min doktor som med en dåres envishet förordar Ciprofloxacin hexal och inte lyssnar på mina högljudda prostester samt vägrar skriva ut något annat prepararat. Ja ja. Jag får ladda med Tavegyl, Betapred och Adrenalin och börja knapra detta gift. Jag går som zeb macahan och kan inte sitta .
Citera
2006-12-01, 18:33
Medlem
qaz^s avatar
Tycker du ska byta doktor! Doxyferm var betydligt bättre iaf för mig. Inga större biverkningar förutom smårasslig mage... Stå på dig bara!
Citera
2014-05-13, 11:25
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Ciproxin har som verksam substans - TADA - Ciprofloxacin
Citera
2015-06-14, 18:14
Medlem
BonerBatmans avatar
Har ätit Ciprofloxacin många gånger (och länge) och inte märkt några biverkningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in