2007-10-10, 01:33
Medlem
ametists avatar
Hörrö Sonny Crockett, när jag har jobbat inom vården har en och annan gamling hivat avföringen både hitan och ditan utan att jag har sett det som aktivism, jag säger istället; wharför inte? Den dagen jag själv ligger i dypers kanske jag själv svingar iväg den mot nästa jäkel som kommer in?

Det kanske inte måste vara någon särskild anledning till att någon slängde in den på restaurangen, folk kan göra outgrundliga saker och ofta kan dom inte själva svara på varför. Saker kan faktiskt också bara ske
Citera
2007-10-10, 23:53
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ametist
Hörrö Sonny Crockett, när jag har jobbat inom vården har en och annan gamling hivat avföringen både hitan och ditan utan att jag har sett det som aktivism, jag säger istället; wharför inte? Den dagen jag själv ligger i dypers kanske jag själv svingar iväg den mot nästa jäkel som kommer in?

Det kanske inte måste vara någon särskild anledning till att någon slängde in den på restaurangen, folk kan göra outgrundliga saker och ofta kan dom inte själva svara på varför. Saker kan faktiskt också bara ske
Problemet är att jag inte tror att det var en gaggig gamling som gjorde det eftersom jag gick ut ur restaurangen så kort tid efter. Hade det varit en senil skröpling så lär h*n inte ha hunnit så pass långt att folk inte sett människan och det var ju värsta folksamlingen utanför vid dyngan så de borde ju ha sett någon men av att döma av killens kommentar (att ngn inte var nriktigt nöjd med maten) så tyder det på att ingen sett gärningsmannen. M.a.o. stack den skyldige från platsen tämligen fort efter utfört dåd. Sen så verkar korven ha varit inlindad i något sorts emballage (korvbrödspapper??) vilket är ett annat indicium som talar för att detta rörde sig om just en bajsattack.
Citera
2007-10-11, 20:27
Medlem
ametists avatar
Du missar min tanke att det skulle ha varit en tanke eller ett syfte med handlingen. En del individer är inte särskilt genomtänkta i sitt handlande dvs de är inte såpass rationella att de skulle ha ett budskap med sitt agerande, tvärtom tycker jag nog, människan är ofta orationell i sitt handlande.

....Å andra sidan..... skulle det också kunna vara en person som just kommit in i sin mentala ålder av bajs-anal fasen, du vet då bajsskämt, pruttkuddar och dylikt är en höjdare. Kanske stod den individen i skocken eller klungan av människor som begapade kabel den just släppt diskret ur plastpåsen på vägen in på Donalds förmodligen mycket nöjd över uppmärksamheten. Jepp! Så ska slipsten dras!
Citera
2007-10-11, 21:11
Medlem
soulreapers avatar
Aktivister brukar på något sett försöka gå ut i media och förklara varför dem gjort si och så. Ta t.ex. idioterna i mcfuckergroup som försökte spränga ett mcd om det är liknande idioter i detta fallet så skulle vi nog fått höra något utav dem..Låter för mig mera som ett pojkstreck eller ett vad därför anser jag att den inte bör ligga i denna forumdel!
Citera
2007-10-12, 01:15
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Aktivister brukar på något sett försöka gå ut i media och förklara varför dem gjort si och så. Ta t.ex. idioterna i mcfuckergroup som försökte spränga ett mcd om det är liknande idioter i detta fallet så skulle vi nog fått höra något utav dem..Låter för mig mera som ett pojkstreck eller ett vad därför anser jag att den inte bör ligga i denna forumdel!
Sen när har någon organisation öppet erkänt att de använder sig av "mjuka projektiler"? Ändå finns det de aktivister som gör det.

Bajskastning = aktivism.
Citera
2007-10-12, 01:22
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Sen när har någon organisation öppet erkänt att de använder sig av "mjuka projektiler"? Ändå finns det de aktivister som gör det.

Bajskastning = aktivism.

Jag måste nog faktiskt ge mig även om jag har för mig att jag sett någon grupp erkänna att de kastat bajs...Men här http://sydsvenskan.se/varlden/article173715.ece har vi faktiskt ett riktigt exempel på att det är aktivism..Visserligen skriven av sydsvenskan som är sådär enligt min mening men det var det första som kom upp när jag anv. google.
Citera
2007-10-13, 01:08
Medlem
ametists avatar
Citat:

hm....du menar som någon form av Civilt motstånd?...att verka i det dolda?...kan bara anas men man kan aldrig riktigt veta?...att skapa förvirring i motståndarläger?

om någon hotar med saliv, ungefär "petar-du-på-mig-spottar-jag-och-jag-har-böldpest;hiv;hepatit;vårtor;ebola" kan det då räknas som aktivism? personen försöker att påverka situationen till sin egen fördel dvs så den personen blir nöjd med situationen och det är väl då aktivism?
Citera
2007-10-13, 11:20
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
hm....du menar som någon form av Civilt motstånd?...att verka i det dolda?...kan bara anas men man kan aldrig riktigt veta?...att skapa förvirring i motståndarläger?

om någon hotar med saliv, ungefär "petar-du-på-mig-spottar-jag-och-jag-har-böldpest;hiv;hepatit;vårtor;ebola" kan det då räknas som aktivism? personen försöker att påverka situationen till sin egen fördel dvs så den personen blir nöjd med situationen och det är väl då aktivism?
Civilt motstånd? Nja, jag vet inte om jag tycker det är så vidare civilt/civiliserat att langa skit på folk när de sitter och äter i lugn och ro.
Citera
2007-10-13, 11:57
Medlem
ametists avatar
Citat:
Civilt motstånd? Nja, jag vet inte om jag tycker det är så vidare civilt/civiliserat att langa skit på folk när de sitter och äter i lugn och ro.

men det var ju inte riktigt mot någon människa utan den låg väl bara där snyggt och prydligt på mattan om jag förstått saken rätt?
Citera
2007-10-13, 12:08
Medlem
soulreapers avatar
Citat:

När man utför civilt motstånd aktioner så brukar man gå ut öppet med vem som gjort det och på så sätt ta en debatt om någonting. Ett bra exempel på civilt motstånd var när man gjorde inbrott i en äggkläckningsfabrik och slog sönder fabriken. Man skrev då ett brev och lämnade med vilka som gjort det och varför. Själva rättegången blir då en del i debatten där man kan försvara sina aktioner genom att förklara varför man gjorde det! Detta tror jag inte var någon civil olydnads aktion utan snarare något bus som gick lite väl långt...
Citera
2007-10-13, 12:40
Medlem
Citat:
Hejsan!

I går vid lunchtid var jag och käkade lunch på McDonalds på Vasagatan (Stockholm) eftersom jag bara ville ha en snabblunch. Det skulle jag inte ha gjort, för när jag skulle gå märkte jag att det stod en klunga människor hängde i dörröppningen och tittade lite konfundersamt. Plötsligt känner jag en skarp skitlukt som heter duga och jag tittar på golvet där jag uppfattar att alla människor tittar. Vad ser jag en dryg meter framför mig, mitt på gummidörrmattan vid utgången, om inte en blaffa (rykande färsk) avföring som någon kastat in inlindat i vad jag uppfattar som något pappersomslag av någotslag (korvbrödspapper kanske?) När min hjärna registrerat vad jag just sett och jag känner lukten, samt inser att jag bara står en dryg meter från lorten och kanske även varit i begrepp att gå rakt in i den om jag inte hejdat mig själv en anning innan pga folkmassan, så vänder sig min mage nästan ut och in (kom ihåg att jag just ätit också).

Samtidigt uppfattar jag att en kille som står i folkmassan säger till sin kamrat: "Det verkar som om någon inte varit riktigt nöjd med maten!" varpå jag småskrattar för mig själv samtidigt som jag nästan kräks.

Vad jag vill komma till är, vad fasiken är det för svin som gör sånt här? Ska det ha varit en protest eller något? (OBS: jag såg själv inte gärningsmannen, men skiten var inte där när jag gick in, men väl där då jag skulle gå och jag var bara där inne i ca 10 minuter). För om det skall föreställa en protest så måste man väl rimligen anta att gärningsmannen vill skapa opinion mot stället och då måste han väl vilja ha sympatier, eller? För det var bara riktigt vidrigt och jag sympatiserar dock inte med ett sådant svin som beter sig på det här sättet, så jag undrar bara, hur är en person som gör något sådant funtad? Vad för slags mål önskar han/hon uppnå? Någon som har lite mer insikt i hur dessa människor tänker?
Denna tråd har funnits i snart ett år nu noch förlåt om jag är lite sen men jag har en fråga. Jag kan inte föreställa mig en folkmassa runt en bajskorv. Om jag skulle se en bajskorv skulle jag bara "blä" och sen dra vidare. Vad fick dom att stanna och studera bajskorven så noga?
Citera
2007-10-13, 12:59
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Denna tråd har funnits i snart ett år nu noch förlåt om jag är lite sen men jag har en fråga. Jag kan inte föreställa mig en folkmassa runt en bajskorv. Om jag skulle se en bajskorv skulle jag bara "blä" och sen dra vidare. Vad fick dom att stanna och studera bajskorven så noga?

De var alla medlemmar på flashback och ville ha något att disskutera ...Nä men seriöst det har jag också undrat lite...Men det är väl som när man saktar in för att kolla på en bilolycka osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in