2007-05-31, 19:35
Medlem
Perre66s avatar
Med tanke på alla knarkare och psykfall som springer på McDonalds på Vasagatan är dte väl inte konstigt att nåt sånt här händer. Varför skulle det vara politiskt? Verkar ju var en värmestuga för hemlösa och knarkarre på den restaurangen
Citera
2007-06-01, 00:31
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perre66
Med tanke på alla knarkare och psykfall som springer på McDonalds på Vasagatan är dte väl inte konstigt att nåt sånt här händer. Varför skulle det vara politiskt? Verkar ju var en värmestuga för hemlösa och knarkarre på den restaurangen
Fast då kan man ju fråga sig varför de tackar för den gästfriheten genom att langa in ett lass skit mitt på ljusa dan'?
Citera
2007-06-03, 13:56
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Hejsan!

I går vid lunchtid var jag och käkade lunch på McDonalds på Vasagatan (Stockholm) eftersom jag bara ville ha en snabblunch. Det skulle jag inte ha gjort, för när jag skulle gå märkte jag att det stod en klunga människor hängde i dörröppningen och tittade lite konfundersamt. Plötsligt känner jag en skarp skitlukt som heter duga och jag tittar på golvet där jag uppfattar att alla människor tittar. Vad ser jag en dryg meter framför mig, mitt på gummidörrmattan vid utgången, om inte en blaffa (rykande färsk) avföring som någon kastat in inlindat i vad jag uppfattar som något pappersomslag av någotslag (korvbrödspapper kanske?) När min hjärna registrerat vad jag just sett och jag känner lukten, samt inser att jag bara står en dryg meter från lorten och kanske även varit i begrepp att gå rakt in i den om jag inte hejdat mig själv en anning innan pga folkmassan, så vänder sig min mage nästan ut och in (kom ihåg att jag just ätit också).

Samtidigt uppfattar jag att en kille som står i folkmassan säger till sin kamrat: "Det verkar som om någon inte varit riktigt nöjd med maten!" varpå jag småskrattar för mig själv samtidigt som jag nästan kräks.

Vad jag vill komma till är, vad fasiken är det för svin som gör sånt här? Ska det ha varit en protest eller något? (OBS: jag såg själv inte gärningsmannen, men skiten var inte där när jag gick in, men väl där då jag skulle gå och jag var bara där inne i ca 10 minuter). För om det skall föreställa en protest så måste man väl rimligen anta att gärningsmannen vill skapa opinion mot stället och då måste han väl vilja ha sympatier, eller? För det var bara riktigt vidrigt och jag sympatiserar dock inte med ett sådant svin som beter sig på det här sättet, så jag undrar bara, hur är en person som gör något sådant funtad? Vad för slags mål önskar han/hon uppnå? Någon som har lite mer insikt i hur dessa människor tänker?

Antagligen x antal ungdomar med röda palestinaschalar.
Citera
2007-06-03, 14:43
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Fast då kan man ju fråga sig varför de tackar för den gästfriheten genom att langa in ett lass skit mitt på ljusa dan'?

Jo. En bra fråga. Men å andra sidan så är inte psykfall och knarkare bra på att ta "smarta" beslut.
Citera
2007-06-03, 20:32
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Antagligen x antal ungdomar med röda palestinaschalar.
Om det var så? Vad ligger logiken i att resonera på det sättet de gör? Vad vill de åstadkomma för världsförändring genom att kasta in enbajsklutt på en restaurang? Låter som om de i så fall skulle motsätta sig hela rörelsen och inte den enskilda restaurangen, så begriper inte riktigt vad de har för förhoppningar med sitt agerande.
Citera
2007-06-06, 16:50
Medlem
100 spänn på att det var någon vänsterfitta som gjorde det, fy fan.. Deportera varenda jävel..
Citera
2007-06-08, 02:13
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmarenAB
100 spänn på att det var någon vänsterfitta som gjorde det, fy fan.. Deportera varenda jävel..
Till vart då? Kloakerna?

Seriöst, vad är det som talar för vänster, och vad är det som talar för lodisar? Finns det några andra misstänkta för attacken?
Citera
2007-10-02, 22:13
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Bajsnödiga SSUare?

Jaha, då har något liknande hänt igen och denna gång är det så udda omvänt att det för en gångs skull inte har riktats MOT politiker, utan det har utförts AV politiker.

http://www.expressen.se/nyheter/1.86...m-fick-saneras

Politiskt motiverat, eller vad tror ni?
Citera
2007-10-08, 17:26
Medlem
T.K.D.Cs avatar
Citat:
Hejsan!

I går vid lunchtid var jag och käkade lunch på McDonalds på Vasagatan (Stockholm) eftersom jag bara ville ha en snabblunch. Det skulle jag inte ha gjort, för när jag skulle gå märkte jag att det stod en klunga människor hängde i dörröppningen och tittade lite konfundersamt. Plötsligt känner jag en skarp skitlukt som heter duga och jag tittar på golvet där jag uppfattar att alla människor tittar. Vad ser jag en dryg meter framför mig, mitt på gummidörrmattan vid utgången, om inte en blaffa (rykande färsk) avföring som någon kastat in inlindat i vad jag uppfattar som något pappersomslag av någotslag (korvbrödspapper kanske?) När min hjärna registrerat vad jag just sett och jag känner lukten, samt inser att jag bara står en dryg meter från lorten och kanske även varit i begrepp att gå rakt in i den om jag inte hejdat mig själv en anning innan pga folkmassan, så vänder sig min mage nästan ut och in (kom ihåg att jag just ätit också).

Samtidigt uppfattar jag att en kille som står i folkmassan säger till sin kamrat: "Det verkar som om någon inte varit riktigt nöjd med maten!" varpå jag småskrattar för mig själv samtidigt som jag nästan kräks.

Vad jag vill komma till är, vad fasiken är det för svin som gör sånt här? Ska det ha varit en protest eller något? (OBS: jag såg själv inte gärningsmannen, men skiten var inte där när jag gick in, men väl där då jag skulle gå och jag var bara där inne i ca 10 minuter). För om det skall föreställa en protest så måste man väl rimligen anta att gärningsmannen vill skapa opinion mot stället och då måste han väl vilja ha sympatier, eller? För det var bara riktigt vidrigt och jag sympatiserar dock inte med ett sådant svin som beter sig på det här sättet, så jag undrar bara, hur är en person som gör något sådant funtad? Vad för slags mål önskar han/hon uppnå? Någon som har lite mer insikt i hur dessa människor tänker?

det är ett tecken på att mcdonalds mat smakar "SKIT" o Burger king är ett mycket bättre alternativ efter som deras mat inte smakar skit. Om man nu är ute efter snabbmat... jag tror inte heller de utsätts för lika många angrepp som mcdonalds
Citera
2007-10-08, 21:56
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.K.D.C
det är ett tecken på att mcdonalds mat smakar "SKIT" o Burger king är ett mycket bättre alternativ efter som deras mat inte smakar skit. Om man nu är ute efter snabbmat... jag tror inte heller de utsätts för lika många angrepp som mcdonalds
Ja men är det så värst schysst mot oss andra lunchbesökare som är ute i rushen under extrem tidspress och bara vill ha första bästa mål mat? Inte alltid att man hinner pallra sig bort till Burger King och frågan är om Burger King hade lämnats oberörd vid just det tillfället om det var just Burger King som huserade den platsen vid Vasagatan istället för McDonalds, eller vad tror ni?

Var det en tillfälligheternas nyck att det var just den hamburgarkedjan eller var "gärningsmannen" ute efter just McDonalds specifikt? Var protesten allmänt riktad eller mot just McD? Skulle vilja ha lite reflektioner kring detta.
Citera
2007-10-09, 16:30
Medlem
T.K.D.Cs avatar
Citat:

Var det en tillfälligheternas nyck att det var just den hamburgarkedjan eller var "gärningsmannen" ute efter just McDonalds specifikt? Var protesten allmänt riktad eller mot just McD? Skulle vilja ha lite reflektioner kring detta.

Japp, dessa attackerna utförs av högt ointelligenta människor som har växt upp i det svenska samhället och lärt sig att hata allt från USA.
Eftersom just MacDonalds är ett av de större amerikanska megaföretagen riktas mycket kritik mot jusst dem ( hur de behandlar djuren som ska bli till hamburgare är antagligen ev av de största faktorerna ).
jag tror inte att de som genomförde detta tänkte efter vad de höll på med i ett större sammanhang - Varför skulle företaget Macdonalds Bry sig om att någon lämnat en skithög i någon av deras restauranger, i Sverige?
Den enda följden blir väl kanske att folk inte går dit på ett tag... tills stanken försvunnit

sakta men säkert kommer folk gå dit igen...
Som flugor Dras till skit (haha )
Citera
2007-10-10, 00:50
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.K.D.C
Japp, dessa attackerna utförs av högt ointelligenta människor som har växt upp i det svenska samhället och lärt sig att hata allt från USA.
Eftersom just MacDonalds är ett av de större amerikanska megaföretagen riktas mycket kritik mot jusst dem ( hur de behandlar djuren som ska bli till hamburgare är antagligen ev av de största faktorerna ).
jag tror inte att de som genomförde detta tänkte efter vad de höll på med i ett större sammanhang - Varför skulle företaget Macdonalds Bry sig om att någon lämnat en skithög i någon av deras restauranger, i Sverige?
Den enda följden blir väl kanske att folk inte går dit på ett tag... tills stanken försvunnit

sakta men säkert kommer folk gå dit igen...
Som flugor Dras till skit (haha )
Nä precis! Knös-cheferna i USA lär ju knappast få ta skiten för det här (avsiktligt ordval ) utan de finniga tonåringarna som extraknäcker på Mc D för typ en femtiolapp i timmen som nu även måste ta i tu med detta som sannolikt inte alls ingick i deras anställningsvillkor. Men du tror alltså att aktivisterna skulle ha skitit i Burger King (eller i det här fallet, INTE skitit hi hi) om det varit den som stått där istället? Men det låter ju konstigt i så fall, föör Burger King är ju i högsta grad även den en "utländsk imperialistisk konstruktion"?

Eftersom skithögen kastades som den gjordes så var det ett under att ingen besökare träffades, men tror du att det finns aktivister som har som mål att langa skit på restaurangbesökare? I så fall, vad är syftet där? För inte protesterar man väl på något sätt mot resaurangens etablering om man gör så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in