2006-11-28, 16:03
Medlem
WTF?s avatar
Tjena.. ska till thailand snart och funderar på om jag ska köpa en ny mobil där.. men sist jag var där och kollade så var allla mobiler på engelska osv.. har inga problem som helst med engelska men tycker att det är lite tråkigt.. så jag undrar om någon av er vet om man kan typ installera svensk språk på telefonen..
Genom internet eller om man ska typ skicka in telefonen på lagning och be dom lägga in programvaran eller något..
Tror ej att de är något svårt att göra.. är säkert bara en liten fil eller nått shit.. någon som vet något ??

Peace !
Citera
2006-11-28, 17:56
Medlem
amc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
Tjena.. ska till thailand snart och funderar på om jag ska köpa en ny mobil där.. men sist jag var där och kollade så var allla mobiler på engelska osv.. har inga problem som helst med engelska men tycker att det är lite tråkigt.. så jag undrar om någon av er vet om man kan typ installera svensk språk på telefonen..
Genom internet eller om man ska typ skicka in telefonen på lagning och be dom lägga in programvaran eller något..
Tror ej att de är något svårt att göra.. är säkert bara en liten fil eller nått shit.. någon som vet något ??

Peace !

Beror på vad det är för telefon, men hittar du servicekabel att flasha om telefonen med och om du hittar svensk mjukvara så ska det funka.
På SE telefoner går det via FARManager att lägga in extra språk.
Citera
2006-12-01, 17:10
Medlem
N.Y.C Financials avatar
Kapar tråden lite.

Ska till Kina snart, och är i behov av en ny mobiltelefon. Hur ser prisbilden ut där? Och går de att använda i 3G-nätet?
Citera
2006-12-06, 09:00
Medlem
WTF?s avatar
Bumb.. Ingen som vet något ? ingen som har köpt en mobil utomlands och bytat språk ??
Citera
2006-12-06, 09:04
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF?
Bumb.. Ingen som vet något ? ingen som har köpt en mobil utomlands och bytat språk ??
Har varit och kikat på MBK i Thailand på mobiler. Tuffa modeller finns det gott om, men jag hörde från några att det var de modellerna som inte såldes i Europa etc. för att de var så dåliga, men det tror jag inte riktigt på. Prisbilden låg klart under Sveriges och de flesta hade engelskt språk, och det funkar väl? Kan tyvärr inte hjälpa dig angående om det går att fixa in svenska eller ej, men visst borde de gå att flasha.
Citera
2006-12-06, 09:18
Medlem
GSM_techs avatar
Inga problem

Det är inga problem att fåå Svenska inlagt redan i Thailand. Säg att du vill köpa telefonen men du vill ha Svenska i den. Kan dom inte lösa det på plats så kutar dom iväg till någon som kan.
Citera
2006-12-06, 09:36
Medlem
banditqueens avatar
Hmm, later intressant. Har ju en hollandsk mobil med nastan alla
bokstaver forutom "å". Sa det ska alltsa ga? Har en Motorola Razr V3i,
Tror jag.
Citera
2006-12-06, 10:42
Medlem
GSM_techs avatar
Rent generellt kan man säga: Finns telefonen att köpa i Sverige så kan man också lägga in Svenska i dom, oavsett vart de är köpta. Riktigt udda märken är lite svårare eftersom de inte är avsedda för Svenska marknaden och således har inte tillverkaren tagit fram en Svens firmware.

På MBK är priserna riktigt bra och jag vet av egen erfarenhet att det är inga somhelst problem att få valfritt språk ilagdt.

I kina finns istort sett samma telefoner som här och fungerar på vårt 3G nät. Bästa stället att köpa telefon enl mig är i Shenzen. Men se upp för det finns mkt piratkopior där.
Citera
2014-01-18, 13:37
Medlem
Bumpar tråden
Har köpt en telefon i Thailand(bor här) och skulle vilja ha manual på svenska.
Den här mobilen (Samsung GT - 19082 ) verekar bara säljas i asien.
Hur hittar man motsvarande model med svensk manual?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in