2012-02-10, 09:38
  #8881
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luslusen
Nej var inte ironisk.
Det som fick mej att fundera var ju att vi dessutom fick se ett klipp när dom satt bredvid varandra och han sa typ samma sak.
Varför säga samma sak två gånger?
Och hur hjälper det deras ekonomi att abonnemangen står i hennes namn?
Dom skall ju ha barn ihop och då har man ju gemensam ekonomi?
Tyckte det verkade konstigt.

Den första kvinnan du såg att han prata angående detta med var hans syster (som han också var inneboende hos, inte sin mamma). Hans flickvän var med en del i avsnittet och det var henne han ringde och sa samma sak över telefon till). En del av hans problematik var att han lånat ut en massa pengar till någon familjemedlem. Han stod också på en herrans massa mobilabonnemang.

Hoppas detta klargjorde lite.
Citera
2012-02-10, 10:04
  #8882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Det var underligt att dom inte med ett ord berörde familjemedlemmen som blåst honom på pizzaugn mm för en halv mille, bara att acceptera och betala.

Som jag fattade det så var han borgenär för dessa pengar men han betalade inte dessa än.

De krediter han hade hade tagits till egen konsumtion.

Men kul om han får koll på sin egna ekonomi och sen skiter det sig för han som han är borgenär åt.
Citera
2012-02-10, 11:38
  #8883
Medlem
luslusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Den första kvinnan du såg att han prata angående detta med var hans syster (som han också var inneboende hos, inte sin mamma). Hans flickvän var med en del i avsnittet och det var henne han ringde och sa samma sak över telefon till). En del av hans problematik var att han lånat ut en massa pengar till någon familjemedlem. Han stod också på en herrans massa mobilabonnemang.

Hoppas detta klargjorde lite.

Bugar och bockar för den finfina förklaringen
Citera
2012-02-10, 16:37
  #8884
Medlem
Snubben skriver på papper utan att läsa vad han skriver på? Vafan? Detta måste ju vara scriptat..
Citera
2012-02-15, 17:55
  #8885
Medlem
Freakshow2ks avatar
Clara som ska vara med på imorn: http://www.tv3.se/lyxfallan/clara-allt-jag-ager-ar-kopt-pa-kredit

Vad ska man säga?
Hon säger även på reklamen på tv: Jag visste ju inte vad ränta va för något!

Vart är världen på väg?
Citera
2012-02-15, 18:23
  #8886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freakshow2k
Clara som ska vara med på imorn: http://www.tv3.se/lyxfallan/clara-allt-jag-ager-ar-kopt-pa-kredit

Vad ska man säga?
Hon säger även på reklamen på tv: Jag visste ju inte vad ränta va för något!

Vart är världen på väg?

Är man så korkad borde man fan deporteras utomlands...
Citera
2012-02-15, 18:42
  #8887
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freakshow2k
Clara som ska vara med på imorn: http://www.tv3.se/lyxfallan/clara-allt-jag-ager-ar-kopt-pa-kredit

Vad ska man säga?
Hon säger även på reklamen på tv: Jag visste ju inte vad ränta va för något!

Vart är världen på väg?

Haha ja. Och i klippet berättar hon att hon inte visste vad kredit var heller..
Citera
2012-02-15, 19:36
  #8888
Medlem
paperfaces avatar
Kanske inte riktigt passar in här eftersom det mest är paren som diskuteras men är det bara jag som tkr att "priserna" varierar så sjukt mellan avsnitten???

Thailandsresa jämfört med kolmården? Va fan jag hade blivit besviken iaf
Citera
2012-02-15, 21:58
  #8889
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Kanske inte riktigt passar in här eftersom det mest är paren som diskuteras men är det bara jag som tkr att "priserna" varierar så sjukt mellan avsnitten???

Thailandsresa jämfört med kolmården? Va fan jag hade blivit besviken iaf

Det sjuka är ju att deltagarna belönas med en Thailandresa pga av deras ekonomiska inkompetens.
Citera
2012-02-15, 22:15
  #8890
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Det sjuka är ju att deltagarna belönas med en Thailandresa pga av deras ekonomiska inkompetens.


Jo onekligen men nu syftade jag mer på variation av priser

Tkr det är lite trist!

Är det i den kanadensiska som familjen faktiskt får kontanter om de lyckas? Det tkr jag verkar ännu mer korkat
Citera
2012-02-16, 10:51
  #8891
Medlem
Man har spärrat Lyxfällan för oss utomlands
Citera
2012-02-16, 12:13
  #8892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperface
Kanske inte riktigt passar in här eftersom det mest är paren som diskuteras men är det bara jag som tkr att "priserna" varierar så sjukt mellan avsnitten???

Thailandsresa jämfört med kolmården? Va fan jag hade blivit besviken iaf

Nu är detta bara en teori som jag har, men kan de inte vara så att alla som är med får en budget på hur mycket hjälp dom ska få. Om vi säger att den ena familjen måste använda 70procent av denna budget innan dom har fått rätsida på problemet och den andra kanske bara måste ta 50procent av budgeten. Pengarna som blir över sen går till "priset"? Har ju som sagt sett någon familj för längesen som fick sitt hus renoverat för typ 100.000 plus lite annat när programmet var slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in