2011-03-03, 21:41
Medlem
Whiteliess avatar
Vill bara krama om henne! Grymt modig och grym tjej
Citera
2011-03-03, 22:01
Medlem
Min brors kusins avatar
Fint program och fin tjej

Nästa vecka verkar det återigen vara två nötter, härligt
Citera
2011-03-03, 22:20
Medlem
freigangs avatar
Sett första och andra avsnittet på raken ikväll.

Paret i första avsnittet var ju som ni andra skriver helt otroliga, trevligt att att skylla deras ekonomiska problem på dottern.

I dagens avsnitt kände jag däremot väldiga sympatier för tjejen, hoppas det går bra för henne Någon som såg hur gammal hon var?
Citera
2011-03-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freigang
Sett första och andra avsnittet på raken ikväll.

Paret i första avsnittet var ju som ni andra skriver helt otroliga, trevligt att att skylla deras ekonomiska problem på dottern.

I dagens avsnitt kände jag däremot väldiga sympatier för tjejen, hoppas det går bra för henne Någon som såg hur gammal hon var?

30.
Citera
2011-03-04, 14:50
Medlem
BRZMs avatar
Gårdagens avsnitt var lite speciellt, hon hade ju inget problem med inkomsten direkt, utan mest sjukdomen som sabbade allt. Dock föredrar jag avsnitten där det sitter trash och inte fattar ett skit vad dom har ställt till med.
Citera
2011-03-04, 17:47
Medlem
qewqwrqs avatar
Helvete vad hon jobbar o tjänar knappt någonting för det. Taskiga löner.
Citera
2011-03-04, 18:56
Medlem
qewqwrqs avatar
Såg just klart senaste avsnittet med MS-tjejen och jäklar vad stark hon är.
Jävligt dålig på löneförhandling tydligen, men skön tjej.
Precis som någon sa innan vill man ju bara gå fram och krama om henne.
Trist att hennes kompisar vägrade möta hennes blick, och bara satt kvar i soffan utan att göra nått när hon berättade om sin sjukdom, men det är väl så dom flesta reagerar vid såna här besked antar jag.
Citera
2011-03-04, 19:56
Medlem
freigangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
30.

Tackar, läste på Wikipedia att de flesta insjuknar mellan 20-40år, fy fan vilken jävla sjukdom
http://sv.wikipedia.org/wiki/Multipel_skleros

Citat:
Ursprungligen postat av qewqwrq
Trist att hennes kompisar vägrade möta hennes blick, och bara satt kvar i soffan utan att göra nått när hon berättade om sin sjukdom, men det är väl så dom flesta reagerar vid såna här besked antar jag.

Hur menar du då, jobbade själv på posten för ca 10 år sen, då var lönerna jäkligt förutbestämda efter hur länge man jobbat och dom var väll inte direkt höga, skulle chansa på att hon ligger kring 20 000 på posten nu om hon jobbar 100%. Det skulle innebära 14 000 för kvällsjobbet.
Vet inte vad du jämför med, vad tjänar man på posten och på krogen idag? För mig låter det som rimliga löner i Sverige idag, därmed inte sagt att det är OK jämfört med andra länder/jobb, men hon lär inte kunna påverka åtminstone postenlönen direkt mycket.

Håller med dig om kompisarnas reaktion, först såg det ut som att dom struntade i vad hon hade att säga, men sen såg man ju hur tårarna var på väg. Dom visste nog inte hur dom skulle göra.
Senast redigerad av freigang 2011-03-04 kl. 20:00.
Citera
2011-03-04, 19:59
Medlem
Whiteliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qewqwrq

Hon hade ju för fan 28 ut netto, dvs 35-40k brutto på 6 dagars jobb/v. Det kallar jag inte dåligt. Skulle inte förvåna mig om hon tjänar dricks utöver det eftersom hon jobbade på klubb.

Hur kan det vara sjukt dålig lön, förklara gärna?

Ang. när hon berättade för kollegorna om sjukdomen förstår du väl ändå själv att de förmodligen klippt en hel del där. Det såg man ju t.o.m. när man såg avsnittet... eller tror du mötet gick på 3-4 minuter i verkligheten också?

Citera
2011-03-05, 10:13
Medlem
qewqwrqs avatar
Hon tjänar dåligt för att hon har valt fel jobb. Underbetalda skitjobb, men antar många lever så, de som inte har någon vettig utbildning, och som inte på egen hand försöker komma någon vart, utan "bara kör på" efter skolan.
I programmet sa hon ju att hon jobbade 7 dagar i veckan, Sön till Tors på ena stället, och Fre till Lör på andra stället (precis i början på programmet, runt 4-5minuter in).
Jag tycker det är en sjukt dålig inkomst för att jobba 7 dagar i veckan och att aldrig vara ledig. Hon säljer sig för billigt (eller fel jobb med för låga löner).
Hoppas verkligen hon får ett bra liv, verkar vara en grymt skön tjej som trots allt har mycket att ge innan sjukdomen bryter ut snart.
Citera
2011-03-05, 10:20
Medlem
qewqwrqs avatar
Och ja dom har säkert klippt en massa när hon berättar om sin sjukdom för sina vänner.
Men verkar konstigt att dom skulle klippt bort hennes vänners reaktion efter hon pratat klart.
Om det är något TV gillar så är det ju känslor och saker som händer, så (vilket inte hände) vännernas reaktion och när dom ställer sig upp och kramar om henne i ett skönt happy ending skulle ju aldrig klippas bort.
Så trist att det inte hände, men hon verkar grymt stark så kommer nog klara sig ändå
Citera
2011-03-05, 19:32
Medlem
matte85s avatar
Det var första avsnittet jag tyckte lite synd om deltagaren. Kanske kan vara lite förklarligt att man lever för stunden om man fått en diagnos som MS (vet inget om MS) plus att hon faktiskt hade försökt lägga om sina lån. Men fortfarande idiotisk i andra områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in