2010-03-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrill73
Om man kollar på avsnittet så 10.54 in i programmet står de båda ute på gårdsplanen och pratar.Där står två identiska bilar av nyare modell,ser ut som nya Mondeo..Är det den här Mias bilar eller Lyxfällans bilar?Trodde de skulle åka Dacia..?Skumt

Det är lyxfällans bilar
Citera
2010-03-27, 17:38
Medlem
Men det är inga Daciabilar va?

http://www.dacia.se/sv/
Citera
2010-03-27, 17:44
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Tv-teamet måste troligen inte köra Rumänskt
Citera
2010-03-27, 17:58
Medlem
Lite märkligt då det i alla scener där det faktiskt åks bil är det i en Dacia...
Citera
2010-03-27, 18:13
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Citat:
Lite märkligt då det i alla scener där det faktiskt åks bil är det i en Dacia...

Kanske för att det är bilar som faktiskt (oftast) syns i rutan
Citera
2010-03-28, 13:49
Medlem
Citat:
Om man kollar på avsnittet så 10.54 in i programmet står de båda ute på gårdsplanen och pratar.Där står två identiska bilar av nyare modell,ser ut som nya Mondeo..Är det den här Mias bilar eller Lyxfällans bilar?Trodde de skulle åka Dacia..?Skumt

Ser ut som Toyota Avensis av nya modellen (2009-)
Citera
2010-03-28, 20:04
Medlem
De räknade och räknade, vid sin stora tavla, på vad hennes sammanlagda utgifter/månad var. Utgifter cash var det, direkt från massös/frisör-lådan. När de sade "44 tusen" spred sig ett stolt leende över hennes ansikte. Hon visste mycket väl hur mycket pengar hon lade ut och hon var JÄTTENÖJD.

Notera även hur fint programmet duckade på frågan om hur länge hon haft företaget inreggat. Och om de hade räknat med den jättelika skatteskuld hon dragit på sig i o m den revision som borde komma, så hade det sett ganska dystert ut. Men det gjorde de inte, bara dillade om en kurs i företagande, eller vad det var. Obegripligt.
Citera
2010-03-28, 20:13
Medlem
burfogels avatar
Ja, och i början sa hon att hon hade 3-4 kunder om dagen, och i slutet när de skulle rädda ekonomin sa de att de hade fått ihop budgeten, men sa lite snabbt att det krävs att hon tar emot tio kunder om dagen. Hur fan kan man räkna så? Om budgeten skulle hålla skulle hon tvingas mer än fördubbla sitt antal kunder, och det är lättare sagt än gjort. Sådana uträkningar gör mig irriterad.

(Nej, jag blandar inte in ryktena kring att hon skulle sälja sig.)
Citera
2010-03-28, 23:02
Bannlyst
Kul att ha lyxfällan tillbaka! Första avsnittet var sådär, andra var sämst och tredje nu med horan var ren humor. Haha, keep it going!
Citera
2010-03-28, 23:45
Medlem
milkmannenknas avatar
sjukast var ju andra avsnittet.. tjejen bölar hela tiden.. jag hade aldrig pallat leva med en sån kvinna ..
Citera
2010-03-28, 23:51
Medlem
Vilka "alla kurser och klumpsummor" är det egentligen morsan ställt upp med att betala? Me tanke på att ingen amortering på CSN-skulden för brösten verkade ha påbörjats kan man anta att hon inte uppfyllt ngra studieresultat och fått ta alternativa kurser istället som morsan fått bekosta.

"100 kr på transport" per vecka verkar, milt uttryckt, svårt att få ihop med EU-moppens skatt, försäkring, bensinpengar t/r S:t Eriksplan, trängselskatter, alla parkerings- och felparkeringsavgifter och inte minst de obetalda t-skatterna där minsta tjuga nonchaleras -> går till kronkalle -> kvickt multipliceras i kubik till 880 kr..

Den "egna firman" (vars blotta existens inte minst M överraskas över) kan hon omöjligen ha fått beviljad att starta upp, det finner jag helt osannolikt med b-anmärkningar i 50+klassen. Kan omöjligen ha registrerat ngt där.

Systern Kristinas ögon lyser underordnad ställning men ger också "pärlor för svin"-vibbar när hon ser hur slipsnissarna ska försöka hjälpa den substanspreppade lillasystern i den rangliga bordellkolonilotten. Höga läderstövlar, otaliga perukinköp å stora valörer i vinglas andas suspekt verksamhet.

Att hon reppar tatuerad förlovnings-/vigselring å att dottern heter Destiny känns programenligt.

Gillar öppningskonversationen med KBT-terapeuten Susanne:

Maria: Hej. Maria.
(Handskakning)
Susanne: Hej. Susanne Udenius heter jag. Socionom och KBT-terapeut.
M: aha, vad är det?? (tittar på Charlie)
S: Heeeej.... hahahaha jaaaaaaa (himlar med ögonen inombords)

F.ö jidder att bara i sig åka vespa t/r S-tuna - Sthlm C.. Inga lämpliga mopedvägar in vid E4 direkt..
Citera
2010-03-28, 23:53
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Håller delvis med. Jag fick inga konkreta pundar- eller missbruksvibbar. Hyfsat snygg tjej, otroligt korkad men det är ju inget brott.
Finns ju dessutom något som heter tics. Vidare så är inte bevisningen i den andra tråden på FB om bruden helt övertygande gällande att hon skulle sälja sig.
Åtminstone två av påstådda annonser var inte hennes.

Sen undrar jag verkligen om TV3 skulle låta sända avsnittet om de visste att hon sålde sig, borde väl de kunna luska ut rätt snabbt om så var.

Men men jag har haft fel förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in