2009-10-23, 20:49
Medlem
Det handlar om ett intellektuellt tomrum för dessa människor, de kan inte tillgodogöra sig livet i annat än prylar vilket är tragiskt. Det är vad de har gemensamt. Själslig bankrutt!
Citera
2009-10-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mästernilses
Det värsta fallet de haft var två äckliga skitungar från Gävle (tror jag), som inte betalat sin skyhöga hyra på ett år, "unnat" sig bilar och ett par vidriga små hundar och svindyr inredning. De var knappt över tjugo och hade lyckats dra på sig en halv miljon kronor i skulder på ett halvt år.

Killens farsa fick gå i borgen för att de skulle få klumpa ihop lånen och de tvingades flytta till en rutten etta. Tjejen grät som en galning, inte för att hon insåg att hon var dum i huvudet och borde sitta inspärrad, utan för att hon inte "fick" bo kvar i den dyra lägenheten.

Hörde senare av en kille som känner en, som känner en, som... (ja, ni vet), att tjejen bara stack och lämnade killen med hela skulden. Vette fan om det stämmer, men det skulle inte förvåna mig.

Jag fick också den känslan, att hon var lite väl snygg för honom. Så länge statusen hölls uppe var hon nöjd, sen drog hon väl som ett annat våp.
Citera
2009-10-23, 21:40
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Har alltid fått för mig att det är en tunn magnetremsa påklistrad på baksidan, så är tavlan magnetisk då.
Men vad jag grundar det på har jag ingen aning om

Så tror jag också det kan vara. Häftmassa känns inte som ett alternativ, för det ser inte ut som dom trycker fast sedlarna på tavlan.
Citera
2009-10-23, 22:29
Medlem
MB-Hasses avatar
I gårdagens avsnitt hade de ju kunnat sälja av massor av saker från hemmet under kameratiden.. det var ju skulder runt 1 miljon och det enda de gjorde var ju att ringa till fodringsägarna och deala om räntorna etc Samt hon gick upp till 100% och han skaffade ett heltidsarbete..

Visst de gjorde mycket själv men exakt hur mycket framgick ju inte.. sålde ngn gammal Peugeot för 7500kr
Citera
2009-10-23, 22:58
Medlem
Ovanlig lyxfälla, ingen "tvingad" försäljning av prylar. Mer ett snack runt skulderna. Hmm tror inte för 5 öre att dom kommer klara 5 år, det var ju en rätt "hård" avbetalningsplan. Deras beteende ändrar man inte på 5 minuter precis ;P

Jag hade lugnt satt milf:n förresten
Citera
2009-10-23, 22:58
Medlem
Gauges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Det med han som hade "dyr" volvo v70 med din dröm min verklighet dekal på som låna ut pengar till sin dåvarnade så dom kunde gå ut äta o,s,v.

vet som sagt ej när det var men se värt var de.

Nu har ni fått mig också att titta på Lyxfällan (och Färjan, en annan tråd).
Någon som vet vilken säsong "din dröm min verklighet" är ifrån?
Verkar lovande...
Citera
2009-10-23, 23:15
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheInternalRevenueService
Ovanlig lyxfälla, ingen "tvingad" försäljning av prylar. Mer ett snack runt skulderna. Hmm tror inte för 5 öre att dom kommer klara 5 år, det var ju en rätt "hård" avbetalningsplan. Deras beteende ändrar man inte på 5 minuter precis ;P

Jag hade lugnt satt milf:n förresten

För att uppfatta en tjej i 27-35-årsåldern som MILF måste man nog vara väldigt ung.
Citera
2009-10-23, 23:23
Medlem
Babsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Got Erection
Lite kul att han hade på sig olika Thåström t-shirts varje gång. Snacka om variation i den garderoben.

Hehe, alltid kul att se andra Thåström-fanatiker även om det kanske inte var det mest prestigefyllda tillfället att visa upp sin kärlek till Thåström på. Vet inte om det är sorgligt eller coolt att jag själv har två av hans t-shirts + barnets t-shirt + affischen han hade på väggen, och med min tveksamma ekonomi så lär ni väl få se en favorit i repris snart.
Citera
2009-10-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Och inga svarta pengar syntes någonstans. Fick bara för mig att vi inte fick se hela sanningen. Sedan så verkade det lite enkelt att betala av en skuld på 1 mille på 5 år. Det är väl ca 15 000 i månaden under 60 månader, utan uppräkning av skulden med en enda krona i ränta?

Hur fan skulle de bli skuldfria på fem år? Jag fattade ingenting. Var kom dom pengarna ifrån? Någon som hängde med?
Citera
2009-10-23, 23:32
Medlem
soundchecks avatar
Ja, det var lite märkligt program, den följde inte den vanliga mallen. Det kändes om det fanns förmildrande omständigheter som gjorde att de inte sålde bilen, prylar och bytte lägenhet. Något skumt var det med programmet. Men det skulle väll inte bli bra underhållning om de tog med "tråkiga" saker.
Citera
2009-10-23, 23:32
Medlem
Von0bens avatar
Ja, det var lite skumt och svårförståeligt med siffrorna i det här programmet. De stuvade undan lite tillfälligt. Och hur bra "deal" får man med inkassobolag?

Han mumlade också mot slutet nåt om att kronofogden inte gått med på nånting. Men att de skulle hålla sig borta ändå. Eller nåt sånt. Överlag verkade det inte gått så himla bra för dem.
Citera
2009-10-23, 23:39
Medlem
Skulden

på en mille som försvann på 5 år fattade jag inte heller hur det gick till. Får väl ta en titt igen på programmet som finns upplagt nu. Mycket fritidssnickrande lär det bli i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in