2009-10-03, 14:02
Medlem
Damer med katter ska man akta sig för. Många katter...
Citera
2009-10-03, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pritchard
Ja, det är bättre att gå i personlig konkurs än att sälja 3 djur...

Saknar man empati så kan man ju säga som du.
Hade varje dag i veckan valt djuren före konkurs, pengar är bara pengar.

Men om jag ändrar mej kan jag väl anlita dej, du verkar ju gilla ta livet av katter och andra djur så...

Fanns så mycket annat man kan avyttra eller dra in på, det är ju löjligt att vissa har så mycket krimskrams hemma och bränner pengar på ciggs
Citera
2009-10-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeDredd
2000 kr/mån för kattkostnader?

Nu vet jag inte riktigt hur länge en säck kattmat räcker som jag brukar köpa, men på en månad spenderar jag nog inte särskilt många hundralappar på min katt.

Vi har 2 katter och köper en sådan säck som dom gav henne i slutet av programmet. Våra katter äter en sådan säck på 3 månader (600:-/3) = 200:-/mån + att dom äter burkmat men där går det bara åt 1 burk/3dag (10*7.90:-) 79:- + 200:- =279:-/månaden i mat + 55:- i försäkring

Honhar gjort det bra om hon kommer upp i 2000 / mån på katterna
Citera
2009-10-03, 18:23
Medlem
Von0bens avatar
Citat:

Katterna innebär ingen kostnad, så det där med att hon skulle behöva vara tvungen att göra sig av med dem var ju bara tomt hot från deras sida.

Vi har själv två katter och det kostar kanske 150 spänn i månaden på bra mat och pellets till kattlådan.
Citera
2009-10-03, 19:01
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Hon skulle lätt kunna dra ner kostnaderna, husdjur är inte så fasligt dyrt och katter äter inte mycket. Det är inte bara mat och försäkring som går på 2k i månaden, helt klart något mer hon köper till katterna eller något som hon har på avbetalning. Synd att de inte nämnde hur hon kom upp i den summan.
Citera
2009-10-03, 19:31
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foredjoos
Vi har 2 katter och köper en sådan säck som dom gav henne i slutet av programmet. Våra katter äter en sådan säck på 3 månader (600:-/3) = 200:-/mån + att dom äter burkmat men där går det bara åt 1 burk/3dag (10*7.90:-) 79:- + 200:- =279:-/månaden i mat + 55:- i försäkring

Honhar gjort det bra om hon kommer upp i 2000 / mån på katterna

Själv så köper vi "Hills - Science Plan" till våra katter! Den är på cirka 5 kilo (tror jag) och den har katterna i över en månad och det kostar typ 500 kr. Maten kanske är lite dyr, men när vi hade kastrerat Achilles (våran hankatt) så rekomenderade vetrenären att vi skulle börja köpa den här maten till Katten, eftersom den var bra mot njursten! Tydligen så kan kastrerade katter lättare få njursten efter själva operationen. Katterna älskar den här maten, så vi fortsatte att ge dem denna mat. Men den är för en viss ålder. Då de blir 4 år skall vi köpa det kattfoder som är för den åldern, bara det inte blir dyrare?!:P Så mina katter går säkerligen på 700 i månaden - med Kattströ osv! Och då är försäkringen på Agria inte inkluderad, men det kanske ni alla redan förstog?

Så jag tycker inte att det är så speciellt dyrt med katter! Hellre fattig och ha två underbara katter, än rik och vara utan dem!
Citera
2009-10-03, 19:39
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Själv så köper vi "Hills - Science Plan" till våra katter! Den är på cirka 5 kilo (tror jag) och den har katterna i över en månad och det kostar typ 500 kr. Maten kanske är lite dyr, men när vi hade kastrerat Achilles (våran hankatt) så rekomenderade vetrenären att vi skulle börja köpa den här maten till Katten, eftersom den var bra mot njursten!

Värt att tänka på, även om detta är lite OT, är att många veterinärer är grovt sponsrade av olika företag, speciellt vanligt är det att man kombinerar veterinäryrket med att sponras av en viss tillverkare av djurmat eller andra djurprodukter.

Känner en tjej som är helt nördigt insatt med katter, katters behov av föda, och hon påstår att de där "dyra" märkena egentligen inte är ett dugg bättre än många billiga märken man köper i butikerna. Ett av de märken hon framhöll var "Mjau", som ska vara lika bra näringsmässigt som de dyra. Och köper man Mjau kostar det kanske 100-200 spänn i månaden för två katter.
Citera
2009-10-04, 00:34
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Värt att tänka på, även om detta är lite OT, är att många veterinärer är grovt sponsrade av olika företag, speciellt vanligt är det att man kombinerar veterinäryrket med att sponras av en viss tillverkare av djurmat eller andra djurprodukter.

Känner en tjej som är helt nördigt insatt med katter, katters behov av föda, och hon påstår att de där "dyra" märkena egentligen inte är ett dugg bättre än många billiga märken man köper i butikerna. Ett av de märken hon framhöll var "Mjau", som ska vara lika bra näringsmässigt som de dyra. Och köper man Mjau kostar det kanske 100-200 spänn i månaden för två katter.

Där måste jag hålla med. Katter har klarat sig utmärkt hur länge som helst utan att äta några fjantigt paketerade småportioner som säljs med för högt pris och för mycket reklam.
Citera
2009-10-04, 02:39
Medlem
Pendulums avatar
Verkar tydligen bara vara jag som är suspekt på programmet lyxfällan.

Ni kanske minns familjen som bodde i en "sommarstuga" ute på värmdö? De var 4st i familjen och handlade mat för 8k i månaden. Men man fick aldrig reda på hur de drog ner på de kostnaderna eller vad de jävlarna åt innan.
Sen brukar de alltid nämna bilen i programmen men den var fasen inte ens med i bild! Hela familjen åker kanppast bara kollektiv när de köper en villa när de redan har en halv mille i skulder.

Sen fick de den där jävla kärringen till göteborgare som var en riktig samlarslampa att få anställning hos Lidl. När jag går till Lidl hänvisar de mig till att kika deras lediga tjänster på hemsidan. Programmet efteråt får ett annat par ett helt års förbrukning utav livsmedel hos LIDL! Jävla PR-kupp.

Finns en massa oklarheter jag ställer mig i fråga för när jag glor på lyxfällan och det unga paret som var häromveckan var ju inte ens färdigt när de åkte. Det avsnittet måste de ha klippt ihop rejält.
Citera
2009-10-04, 09:48
Bannlyst
Klar de snickrar ihop och fixar så det ska se bra ut.
Ta förra avsnittet te.x. Lägenheten var inte ens ombildad till bostadsrätt. Trots det skjuter BlueStep gladeligen till pengar när det ännu inte finns någon säkerhet i bostaden att backa upp lånet med?

Eller hur de la upp det. Charlie ojar sig över att ingen bank minsann vill ställa upp (döhh). Men vänta!? Han har ju ett samtal kvar! Ett samtal som han såklart ska göra hemma hos henne precis framför tv- kamerorna *trumpet fanfar* Jaaa!! BlueStep ställer upp!
Citera
2009-10-04, 09:51
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Eller hur de la upp det. Charlie ojar sig över att ingen bank minsann vill ställa upp (döhh). Men vänta!? Han har ju ett samtal kvar! Ett samtal som han såklart ska göra hemma hos henne precis framför tv- kamerorna *trumpet fanfar* Jaaa!! BlueStep ställer upp!
Heh ja de hymlar inte med det allafall. Bluestep och Lyxfällan går hand i hand.
Citera
2009-10-04, 11:16
Medlem
carlan85s avatar
Men det var väl inte 2000 pix hon la på kattmat?
Större delen av dom pengarna la hon ju på kattleksaker som hon tycker om att leka med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in