2009-03-13, 10:27
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Visst!

Det jag bara undrar över är varför göra ett skitjobb och gnälla om det och sin livssituation istället för att göra något åt saken? Ynkligt!
Han gnällde inte, ville utbilda sig till sjuksköterska, och det tycker inte jag är odriftigt.
Citera
2009-03-13, 10:31
Medlem
Headcharges avatar
Låt nu Schoon vara för fan!
Han arbetar ju åtminstone!

Hur många chipspåsar smällde ni i er varje dag när det var som värst?
Kunde ni inte bara ha sagt det från början, istället för att skylla på en massa klädköp, band-tröjor kostar knappast så mycket?

Jag läste att du försöker utmåla dig som "supporter/huligan" (vad fan är skillnaden), borde inte du köra Stone Island från top till tå?

Hare göttans och ta hand om ungen istället för att tröstäta med frugan, mitt råd.

Peace
Citera
2009-03-13, 10:35
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Han gnällde inte, ville utbilda sig till sjuksköterska, och det tycker inte jag är odriftigt.

Ok, skit i det då, han har det jobb han vill ha. Men lönen därifrån räckte tydligen inte för hans "glamour-liv".

Varför gå ut och gnälla om allt i tv istället för att göra något åt det själv? Det är odriftigt, eller?

Vem kan inte se vad man ska göra åt ekonomin när man gör av med 3 lax på snus i månade, handlar kläder man inte har råd med, och tröstäter varje kväll?
Citera
2009-03-13, 10:37
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headcharge
Jag läste att du försöker utmåla dig som "supporter/huligan" (vad fan är skillnaden), borde inte du köra Stone Island från top till tå?

Hoppas man får syn på en padda med Black Sabbath-tshirt i WM:s främre led vid säsongsupptakten, det skulle bli århundradets garv
Citera
2009-03-13, 10:44
Medlem
TroyMcLures avatar
"Aktiefonder är en väldigt bra placering, sett över en 10-årsperiod" Komiskt att han målar upp ett totalbelopp på 37100 kr vid 3000 kr sparande per månad (8% avkastning).

Vilket bullshit de kör med! Får hoppas ni inte gick på den niten väl?
Citera
2009-03-13, 11:13
Medlem
PocketRockets avatar
Respekt åt Schoon som står upp rakryggat i den här tråden. Han framstår ju som bra mycket skarpare här än vad TV-programmet framställde honom.

Jag gillar Lyxfällan eftersom jag använder det som ett varnande exempel på vart jag INTE vill hamna. För ett antal år sedan, i min fagra ungdom, var jag själv på väg att hamna i en ekonomisk situation jag inte klarade av. Jag levde över mina tillgångar helt enkelt.

Lyckligtvis insåg jag själv problemet i tid och löste allt.
Idag har jag över 100k på kontot och allting (inkl. bil i 100 kkr-klassen) betalt kontant. Men vägen utför kan gå snabbt och därför använder jag själv Lyxfällan som ett varnande exempel.

Grattis till dig Schoon som kommit på fötter!
Citera
2009-03-13, 11:25
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schoon
angående mitt klädval,så brukar jag inte ofta ha bandtröjor men pga tv inte tilåter att man har hackett stone island,henri loyd så var det det ända,så har ni fått info nu

Det här låter konstigt. Har de en lista med märken man inte får ha eller hur funkar detta?

Citat:
Ursprungligen postat av schoon
hoppas jag slipper mera förtal framöver,

Framåt skicka Report Post på inlägg som bara innehåller förtal. Klicka på triangeln under användarnamnet och avataren. Jag har redan gjort det i den här tråden så dessa inlägg kommer plockas bort.
Citera
2009-03-13, 11:28
Medlem
LastCaresss avatar
Du verkar helskön schoon, starkt att ställa upp i TV! Du har mitt stöd. Keep it up!
Citera
2009-03-13, 12:08
Medlem
Crilles avatar
Swedbank verkar helt klart ha ändrat sina krav för att få låna pengar sedan jag köpte min lägenhet för 5 år sedan. Då var dom jäkligt snåla och försiktiga med att låna ut pengar, nu verkar dom låna ut massor med pengar utan någon som helst säkerhet till vem som helst. Inte så konstigt att det går som det går..
Citera
2009-03-13, 12:16
Medlem
schabo-labos avatar
Brukar de lägga upp avsnitten på webb-tv? Kollade hemsidan och det verkar inte så, stämmer det?
Citera
2009-03-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Det här låter konstigt. Har de en lista med märken man inte får ha eller hur funkar detta?

Man får inte ha några kläder med märkesloggor på. Jag kommer att dyka upp i ett program på Tv3 nu i vår. Dock ett helt annat program. Men då sa dom ingenting om klädsel innan dom kom hit och filmade. Så där stod jag med skägget i brevlådan och hade ingenting som dom tyckte att jag kunde ha på mig. Detta spelades in i somras och alla mina T-shirts hade nåt sorts tryck.

Och allt så förbannat vinklat i alla serier!! Gör så, säg såhär, gå dit, verka förvånad osv osv... Jag skulle aldrig ställa upp i en serie som Lyxfällan. Det är som gjort att bli utmålad som en komplett idiot. Men det är kul att det är folk som vågar! Tur att vi är olika...
Citera
2009-03-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWK
Man får inte ha några kläder med märkesloggor på. Jag kommer att dyka upp i ett program på Tv3 nu i vår. Dock ett helt annat program. Men då sa dom ingenting om klädsel innan dom kom hit och filmade. Så där stod jag med skägget i brevlådan och hade ingenting som dom tyckte att jag kunde ha på mig. Detta spelades in i somras och alla mina T-shirts hade nåt sorts tryck.

Och allt så förbannat vinklat i alla serier!! Gör så, säg såhär, gå dit, verka förvånad osv osv... Jag skulle aldrig ställa upp i en serie som Lyxfällan. Det är som gjort att bli utmålad som en komplett idiot. Men det är kul att det är folk som vågar! Tur att vi är olika...

Men man får väl ta lite ansvar för hur man framställer sig själv också, och inte bara följa order blint. Om dom säger till dig att framstå som en idiot i ett klipp så kan man helt enkelt säga nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in