2023-11-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Få män behandlar kvinnor som prinsessor och där ligger nog snarare sanningen. Kvinnor är vana vid att göra allt för män för att få kärlek tillbaka. Män ser kärlek som en handelsvara.

I mina ögon är inte lärare särskilt begåvade. De flesta klarar av att bli lärare i åtminstone ett ämne om de anstränger sig lite. Även om hennes intelligens är genomsnittlig så innebär det inte att genomsnittet är högt och inte heller att man kan vara för smart för att bli lurad bara för att människor med intellektuella svårigheter har sämre förutsättningar när bedragare söker upp dem.

Alla människor är inte heller bedragare. Bara för att jag ser alla män som suspekta innebär inte att alla är det. Däremot så blir männen kränkta av att vi kvinnor ifrågasätter dem, motsägelsefullt då de även klandrar oss när män sedan begått allvarliga fel mot oss.

Det handlar mindre om att kvinnor ser dem själva som prinsessor utan mer om att män ser dem själva som rättfärdigade svin. Utöver det så som jag nämnt, så är även män offer för bedragare. Den största könsskillnaden är att gärningspersonerna som begår brott i högre utsträckning är män.

Du kanske ser kärlek som något som ska upplevas som ett naturligt lidande men de flesta av oss gör inte det. Vi (ja även jag) tror att kärlek ska komma med lindring och innebära att man är två istället för en när det kommer till motgångarna i livet.

Victim blaming är så sjukt omodernt. Offren betalar ändå som regel hela kalaset och behöver inte höra klander från er som tror att ni är för bra för att utsättas för något alls. Livet fungerar inte så. Du kan också råka illa ut någon gång.

Hon är inte lärare utan hon vikarierade som lärare. Tror inte hon har någon högre än gymnasieutbildning. Hon hoppar mellan olika vikariat i kommunen i närområdet.
Lever nu på ex maken och äldre sonen.
Ex mannen är känd i Hofors för att ha snott pengar på badhuset där han då jobbade. Så pengar problem har hon/familjen alltid haft.

Hon sökte kärleken för att kunna fly sitt olyckliga äktenskap och träffa någon som kunde betala hennes skulder. Nu när detta kraschar med rika doktorn letar hon efter andra rika män. Senast tror jag hon syndes med en kollega.
Citera
2023-11-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.avegenkraft.com/arkiv-julia-andersson/
Senaste poddavsnittet där Julia är huvudperson och intervjuas i sitt egna program
Hon har verkligen inte en "radioröst"...
Hon berättar om sin medverkan i lyxfällan, bla

Går det att sammanfatta i tråden vad hon säger? Orkar inte lyssna själv...
Citera
2023-11-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knas3an
Det verkar som att säsongen är slut, i senaste avsnittet visades det ingen ”i nästa avsnitt”
Märkligt eftersom de senaste säsongerna haft 10 avsnitt per säsong och denna enbart 8 avsnitt 🤷🏼‍♀️

Det verkar vara svårt att hitta folk.
I våras blev det ju ingen säsong överhuvudtaget.
Programmet har verkligen tappat fart. Det är en sak att det inte finns nån budget längre. Ingen container med skräpmat osv, det kan jag leva med. Men det saknas också fart och dramatik. Det görs så oerhört lite i varje avsnitt jämfört med förr. Det känns som man vill peta så lite som möjligt för att sen titta på en ny budgettavla som flera gånger inte ens går ihop.. ingen vill riktigt stöta sig med någon.
Citera
2023-11-10, 08:16
Medlem
mhns avatar
Förra avsnittet är nog det mest extrema avsnittet jag sett, och jag har sett alla avsnitt. Ett vanligt Lyxfällan-fall går back, säg 100 000 - 200 000 kr, per år på onödigt skit till sig själv, vilket pågår under flera år, vilket lett till ekonomisk ruin. I detta avsnitt har vi en person som bränt en mille på en månad på en för henne helt okänd person. Det är ju helt galet, jag kan då inte minnas att jag sett något värre fall i Lyxfällan.
Senast redigerad av mhn 2023-11-10 kl. 08:24.
Citera
2023-11-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Går det att sammanfatta i tråden vad hon säger? Orkar inte lyssna själv...
Tror inte programledaren i programmet själv är så nöjd. Kändes som hon var tvingad att läsa de bestömda frågorna innantill som troligen skrivits av J. Frågor men inte röd tråd överhuvutaget Och Julia fick fritt spelrum att berätta om allt hemskt hon varit med om men överlevt typ. Hon skrattar och hälsar till sin syster. Allt gick ut på hit bra hon är.
Citera
2023-11-12, 11:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Programmet har verkligen tappat fart. Det är en sak att det inte finns nån budget längre. Ingen container med skräpmat osv, det kan jag leva med. Men det saknas också fart och dramatik. Det görs så oerhört lite i varje avsnitt jämfört med förr. Det känns som man vill peta så lite som möjligt för att sen titta på en ny budgettavla som flera gånger inte ens går ihop.. ingen vill riktigt stöta sig med någon.
Luften har gått ur programmet kan man lugnt säga. Ja, det var förbannat tjatigt med bilar fulla med pizzakartonger, läskeblask, godis osv. Men det som hänt är ju bara att detta moment är borttaget, likaså den förut obligatoriska och tramsiga loppisen. Jag tycker det behövs en fullständig förnyning av programidén. Till att börja med kan de ju börja med att kicka ut kick ass coachen.
Citera
2023-11-14, 18:36
Medlem
Roidberts avatar
Blev det bara 8 avsnitt den här säsongen eller kommer fler?
Citera
2023-11-14, 20:40
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickanibyn
Hon är inte lärare utan hon vikarierade som lärare. Tror inte hon har någon högre än gymnasieutbildning. Hon hoppar mellan olika vikariat i kommunen i närområdet.
Lever nu på ex maken och äldre sonen.
Ex mannen är känd i Hofors för att ha snott pengar på badhuset där han då jobbade. Så pengar problem har hon/familjen alltid haft.

Hon sökte kärleken för att kunna fly sitt olyckliga äktenskap och träffa någon som kunde betala hennes skulder. Nu när detta kraschar med rika doktorn letar hon efter andra rika män. Senast tror jag hon syndes med en kollega.

Bor hon hos ex-gubben nu? Han verkar betydligt äldre än henne.
Citera
2023-11-15, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Fick höra från en person som jobbat med programmet att det fick in MÄNGDER med ansökningar men att det var nästan omöjligt att hitta folk där de faktiskt skulle kunna göra någon skillnad. De flesta satt i en sån jävlig sits att det inte fanns något att göra.
Citera
2023-11-15, 17:12
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noosy
Fick höra från en person som jobbat med programmet att det fick in MÄNGDER med ansökningar men att det var nästan omöjligt att hitta folk där de faktiskt skulle kunna göra någon skillnad. De flesta satt i en sån jävlig sits att det inte fanns något att göra.
Kan säkert så vara. Det är nog riktigt många som är rediga lånetorskar, och så kan man säkert leva rätt länge om man ändå har en hyfsad årsinkomst, men någonstans så tar lånefesten stopp. De har ju ändå gjorts ett par avsnitt som slutat i skuldsanering och jag tror inte de vill ha det som en standard i avsnitten.
Citera
2023-11-17, 17:07
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demyx
Har sett delar av det, och förvisso verkar hon ju inte göra några stora hopp eller piruetter eller dyl (fine, alla är barn i början) men risken för att ramla finns ju som sagt alltid. Hade verkligen velat se Magda påpeka för henne att kan du inte åka buss eller cykla så kan du absolut inte pyssla med skridskor (kanske hon gjorde och det klipptes bort).

Såg för övrigt ett annat gammalt avsnitt nyligen, säsong 25 avsnitt 11, med deltagare som också verkade vara nära att ge Magnus och Magdalena en kollektiv stroke. Zannie (tydligen en PH-"profil") och Amanda, som inte tyckte att deras beteende var det minsta konstigt trots att de gick back över 10 000 kr i månaden. "Alla har ju billån" var väl kommentaren på att hon överraskade honom med en bil för över en halv miljon och finansierade det med bil- och blancolån, och "det där är väl helt rimligt på två personer" om all deras konsumtion. Vägrade också ta ett vanligt jobb eftersom de var för coola för sånt typ, ville hellre satsa på karriären som influencers. Minns att det kom en kommentar i stil med "vi är duktiga på ekonomi redan men kan ju bli bättre". Ett avsnitt värt att titta på om man kan hålla sig från att typ lobba en kudde i tv-rutan.

Repris nu klockan 18.00 på Zannie och Amandas avsnitt, såg det förra gången och delar din analys, någon som vet hur deras ekonomi ser ut idag?
Citera
2023-11-17, 18:23
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Repris nu klockan 18.00 på Zannie och Amandas avsnitt, såg det förra gången och delar din analys, någon som vet hur deras ekonomi ser ut idag?

Lite väl rak nu kanske men om två så blåst typer kan försörja sig som influerare och leva gott på det så skulle jag bli mäkta förvånad!

Det kan helt enkelt inte gått bra för dem om de kört på med den stil de har i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in