Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
... ärmlösa tröjor, camoshorts, en tatuerad spindel på axeln, mohikanfrisyr, cykelstyremustasch, giftermål med en kvinna som har fyra barn med lika många andra karlar, skaffat en ny unge med ovan nämnda fyrabarnsmamma, döpt ungen till Nova (det stod väl mellan det och Destiny), paret bor i ett trashområde i Sundsvall. Jag är hundra på att han har Eddie Meduza på CD i bilen. Jag är också hundra på att han gick tvåårig fordon eller hasade runt på IV-programmet. Jag är lika hundra på att den "nya" familjebilen som de köpt och som kostade 2500 kr är en sönderrostad Volvo 245 som inte håller vintern igenom.
Herregud säger jag då bara.....sicket pucko du måste vara.
Saccard:
• Ja, för fem ungar så får de bidrag för sex vilket borde innebära ytterliggare mellan 5-6000 kr in per månad. Jag kan tänka mig att de har bostadsbidrag också, plus eventuellt underhåll från de övriga farsorna (även om den typen av människor av tradition sällan brukar betala underhåll för alla ungar de spottar fram).
Lite udda att han hela tiden kallar henne "gumman".
Jag trodde inte att han kunde bli mer WT men jag hade fel. Nu har han tydligen rakat mohikan också.
- 5-6000kr/mån i bidrag?? Vilken planet bor du på egentligen? Bostadsbidrag har dom knappast med tanke på hur mycket dom tjänar. Och underhåll tror jag inte heller om de bor varannan vecka hos mor & far. Är det udda att kalla den man älskar för smeknamn?
• Säg hej till familjen slödder. Ärmlös tröja, cykelstyremustasch, hon har fem ungar med ett flertal fäder och alla ungarna heter saker som Kevin och Nova. Hon verkar också vara tio-femton år äldre än honom.
Fattas bara att han har köpt gamla chevor och en Chuck Berry-samling för pengarna...
- Har ålder någon betydelse? Ja till en viss del. Men jag antar att du är ung och dum och inte vet bättre, dessutom att du inte vet hur bra Chuck Berry och all annan 60-tals musik är. Du verkar inte ha mycket att göra om dagarna stackar'n.
• Jag gissar nu, men jag skulle kunna tänka mig att han är i trakterna runt 25 och hon någonstans runt de 40. I hennes fall så stöds min teori av trickydicks information om att hon har ett barn på cirka 20. Hon kan mycket väl ha varit 17-18 när hon fick den första och sen så har det bara ramlat på med unge efter unge.
Han satte sig verkligen i skiten när han gifte sig med henne och samtidig tog på sig försörjningsplikten för hennes ungar som hon har med andra karlar. Vad tänker han med?
- Saccard du har verkligen legat i och kommenterat detta avsnitt, men i detta fall är det nog du som är WT.
Om jag faller för en kvinna så skiter jag blankt i om hon har barn sedan tidigare eller ej, för annars är det inte äkta. Och även om barnen inte skulle vara mina biologiska så skulle jag behandla dem som mina egna
SJÄLVKLART.
Antar att du bara är en snorunge utan livserfarenhet.
Cosmic dancer:
• WT? Svar ja. Det räckte tydligen inte att ha fyra barn från ett tidigare förhålland eutan det skulle vara flera förhållanden. De hade tagit lån för att köpa prylar, smycken och finansiera sitt bröllop. Han tjänade 27 000 och hon 17 000. Två normala människor skulle klara sig utmärkt på den summan trots fem ungar.
- Hörru ditt miffo, se till att ha all fakta rätt innan du kritiserar folk. Han tjänade 16000 och INTE 27000. Är man en sämre människa för att man älskar barn? Ge upp nu ffs!
Stahl:
• Köpa dyra smycken, elektronik och inredning för att sen låna pengar av föräldrar för att köpa mat..herregud.
Om jag som förälder ser att mitt barn och respektive inte kan sköta sin ekonomi med så goda förutsättningar som dom har så skulle jag aldrig låna ut pengar till dom. Några måste lära sig att prioritera!
- Om du hade haft ögonen öppna under programmet så hade du sett att det inte fanns värst mycket av elektronik och inredning i det hemmet. Sedan att dom lånar pengar varje månad av hans föräldrar, herregud säger jag bar, tror ni på allt man hör i tv eller??
Kricky:
• Var det bara jag som tyckte att kvällens program var otroligt rörigt och otydligt? I början så påpekade de nya programledarna att familjen i stort sett inte hade något av värde. Efter att ha sålt lite småskräp dvs 2 tv apparater och smycken så kunde de lösa hela hans lån som var på ca 350 000. Bilen såldes ju för restvärdet om jag förstod saken rätt. Och summan av kardemumman blev då i slutändan att dom sänkte sina räntekostnader med 2500 kr i månaden efter att ha fått alla sina lån hos banken?
Som sagt kan jag ha missat något då jag inte kollade exakt hela tiden
- Uppenbarligen har du missat en hel del, se då till att inte vara så snabb att kommentera!!
Cos:
• Om jag förstod det hela rätt slogs alla deras lån ihop till ett och samma lån, och eftersom hon hade betalningsanmärkningar fick han stå för hela det lånet.
Ganska modigt av honom att ta över även hennes lån, hon kan ju i princip dumpa honom och vara skuldfri. Och när det gäller dumpning av karlar verkar hon ju ha lite vana...
-
KREDITERNA slogs ihop till ett lån ja som han står på. Har du hört talas om äktenskapsförord?!?!
Vad gäller dumpning av karlar, kan det inte vara som så att även hon blivit dumpad? Pucko!
Frankie16:
• Hans son heter Kevin. Det kanske krävs mer än ett program för att lära känna de nya!?
- Han har ingen son, bara Nova. För dig skulle det nog behövas mer än fler program för att fatta.
kultingen:
• Frågan är hur två låginkomsttagare kommer fram till att de ska ha fyra barn, sammanlagt 10 bilar genom tiden samt bostad, smycken och annan lyx. Det är fan inte konstigt att man blir rädd för det gråröda sverige.Det är väll sådana typer som sitter och gnäller om att de har så dåligt med pengar och att riksbanken borde sänka räntan, är väll förmodligen med i facket också och vill gärna se att alla riktiga proletärer får 5 % löneökning... Nej nu blev jag upprörd, får sätta mig med en kopp kaffe och lugna nerverna...
- Du borde lära dig att STAVA innan du ger dig på att kommentera!!!