2021-02-24, 07:52
Medlem
Skumfidusen71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Var tvungen att kolla då jag trodde du skämtade. Herregud. De har tydligen också någon Scarlett som omnämns bland bilderna.

Sedvanliga WT-namn såsom Vilda, Tindra och Liam är ju rentav sunda i jämförelse.

Japp missade det, de har en Scarlett också, Skye och Skyler kanske är samma unge då.
Citera
2021-02-24, 08:08
Medlem
Kupongfritts avatar
Bålstaparet är ett tydligt exempel på att även män kan bli fast i destruktiva förhållanden. Samtidigt förstår man att ett förhållande med fyra barn är värt att kämpa för. Tiden rusar fram och det är lätt att bli blind i vardagen med alla praktiska bestyr där relationen kommer i andra hand. Man blir blind för små problem som kunde ha rättats till under resans gång och låter dem växa tills de blir svåra att lösa.

En annan sak jag reagerade på var att familjen tydligen hade två hundar och fyra katter. Som om det inte är tillräckligt med jobb att ta hand om fyra barn, hus och arbeten. Varför är det så bråttom och varför ska allt överdrivas? För de flesta är livet tillräckligt långt för att hinna ha både barn och husdjur – men inte nödvändigtvis allt på en gång.
Citera
2021-02-24, 08:19
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
terapeuten måste vara extremt fattig, han har alltid samma jeansskjorta på sig. T o m Homer Simpson byter kläder oftare!
Skärpning..
Han kanske gör som jag, köper 5 likadana?
Inläggen fick mig iaf att vilja se avsnittet, tycks vara något extra.
Citera
2021-02-24, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är skillnad på skridskor och konståkning. Tror aldrig jag blivit så provocerad innan. Vilken otroligt korkad människa.

Upplevde nog hennes uppträdande som skridskoåkning. Såg aldrig någon konståkning.
Citera
2021-02-24, 09:30
Medlem
Det här var ett svårslaget rekord. Jag trodde det var omöjligt att slå den här människan som inte visste vad ränta var och som trodde man tjänade pengar genom att spendera pengar, och tog SMS-lån för att köpa raskatt. Men det här var banne mig snäppet värre.
Senast redigerad av Svammelkusen 2021-02-24 kl. 09:40.
Citera
2021-02-24, 09:51
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Skärpning..
Han kanske gör som jag, köper 5 likadana?
Inläggen fick mig iaf att vilja se avsnittet, tycks vara något extra.

Ja som homer han har bara samma kläder hela tiden. Helt sjukt.

I varje avsnitt, kolla själva!
Citera
2021-02-24, 10:18
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Ja som homer han har bara samma kläder hela tiden. Helt sjukt.

I varje avsnitt, kolla själva!

Det hade Steve Jobs med. Honom gick det ju hyfsat för, utöver att han trillade dit i cancer.

Sen att bara idioter drar på sig en jeansskjorta får däremot stå för honom.
Senast redigerad av Vattenspann 2021-02-24 kl. 10:21.
Citera
2021-02-24, 11:40
Medlem
Krickedixans avatar
Är det någon här som vet hur det gick för Bålsta paret som absolut skulle ha kvar sitt byggföretag
Hon var ju inte helt med på vad allt handlade om och han var snällt med på allt fast han fattade att det gick åt skogen och han såg dårskapet.

Någon som vet ?
Citera
2021-02-24, 11:42
Medlem
Är det nån som har tillgång till Aftonbladet plus och se vad de skriver:

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/WOkpaK/darfor-brots-kontraktet-har-en-stark-egenvilja
Citera
2021-02-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Lyxfällan handlar inte om att hitta lösningar på människors problem. Det är inte det som är produkten. Produkten är att tittarna kan känna sig moraliskt överlägsna, så det är därför de som vägrar ta tag i sina problem blir de 'bästa' programmen. Publiken mår bra av att se det och tänka att de aldrig skulle kunna låta något likadant hända i sitt eget liv.

Eftersom det är ett moraliserande program handlar det mindre om själva skulderna och hur de medverkande kan lösa dem utan mer om närbilder på de som söker när de är arga/ledsna. Att de ens har med en psykolog som pratar med personerna i en halvtimme handlar i grunden inte om att hjälpa, utan att försöka provocera fram en bra tv-reaktion. Någon stormar ur rummet (Naturligtvis med ett kamerateam tätt i hälarna. Gud förbjude de missar något smaskigt). Någon börjar gråta.

Det är därför programmet kan hålla i 28 säsonger. Tittarnas behov av att gotta sig i någon annans problem är såpass stort.

Du har så klart rätt i mycket, men sanningen är väl mer att de slår två flugor i en smäll, dels din vinkel men samtidigt att människor får ett bra tillfälle att få hjälp. Ser inget fel i det, inget är gratis i livet.
Citera
2021-02-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldheart79
Är det nån som har tillgång till Aftonbladet plus och se vad de skriver:

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/WOkpaK/darfor-brots-kontraktet-har-en-stark-egenvilja

Bland annat:

Citat:
Medverkan blev en ögonöppnare
Julia lade även stora summor på dyra privatlektioner för konståkning i tre år. Ett val som ifrågasätts i programmet – men ett ekonomiskt beslut som Julia än i dag försvarar.

– Jag håller nog med Magdalena om att jag har ett väldigt dyrt fritidsintresse. Men konståkningen blev en räddning för mig. Sporten har fungerat som terapi för själen och tagit mig igenom alla livskriser de senaste åren, säger hon.

Även medverkan i ”Lyxfällan” har varit till stor hjälp för måendet.

Julia berättar att programmet blev en ögonöppnare som fick henne och Peter in på rätt bana igen – trots att allt inte blev exakt så som programledaren själv hade planerat.

Citat:
Sagt upp sig – allt fokus på firman
I slutet av augusti i fjol stod byggfirman klar och i 7–8 månader fick paret kämpa med att få igång företaget. I dag säger Julia att det går så pass bra att hon sagt upp sig från sitt kommunjobb och att både hon och Peter arbetar heltid med firman. De har även tre anställda.

– Vi får nästan dagligen nya förfrågningar om jobb och har bokningar ända fram till i höst. Fortsätter det så här kommer vi att ha fullbokat ett år framöver, säger hon.

Även Julias icke vinstdrivande konståkningsbutik är kvar.

– Jag får några beställningar ibland, men det är mer av en hobbyverksamhet.

Har ni lyckats få ner era skulder något?

– Vi har betalat av en del, men det är ett arbete som inte går att fixa på ett par veckor. Men det ser väldigt ljust ut då våra inkomster har ökat rejält.

Hur mycket då?

– Den frågan vill jag gärna säga pass på. Men jag kan säga att vissa månader har vi inte behövt tagit ut någon lön ens, för att vi haft kvar från månaden innan.

Julia och Peter har satt som mål att vara helt skuldfria i slutet av 2022.

Källa: Aftonbladet, 2021
Senast redigerad av CriticalAcclaim 2021-02-24 kl. 12:12.
Citera
2021-02-24, 12:28
Medlem
Kan sätta pengar på att företaget är satt i konkurs eller på väg att sättas i konkurs i slutet på 2022...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in