2020-02-24, 10:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Eller som avsnittet innan. Först så får dom beskedet att bilen är värt 10 000 kronor. Sedan så får dom plötsligt tretti papp för den. Känns inte trovärdigt. Dom skulle aldrig fått ut den summan om inte TV varit där.

Programmet visar ju även tydligt hur jävla sjuukt det förbannade äckliga penningsamhället är-
där ALLT går uut på att man skall beetaalaa - o de som kan betala o får mycket pengar över - som'
andra vill gno sig till på o zuugaa av dem - får respekt.

O de som INTE kan betala är värdelösa skithögar.

O ytterligare andra deltar o bjuder på saker i programmet med hoppet om att penningsamhället skall gynna dem därför att de har fått ("gratis"?) reklamtid i TV.

Vad vi inte vet är om o hur mycket dessa krämare betalar för att få visa sin dolda reklam.

Ingen skall inbilla mig att Ullared inte betalat o naturligtvis har även Postkodslotteriet betalat
tv-kanalen - o likaså med Keno o Bingolotto (fast sånt är hemligt)

Penningsamhället visar ju också vilka offer som skapas för att de blir inlurade i konsumtionsvärlden,
andra blir offer genom att bli kriminella för att komma över pengar att konsumera för o - åter andra blir brottsoffer för dessa kriminella.

O sen har vi motsatsen - programledarna o Kick Ass-Coachen Philip som lever gott på penningsamhället inklusive De Konsumtionens Offer som hamnar i Skuldfällan.

Lyxfällan stämmer nästan aldrig - är det lyx att förstöra pengar på gamla dåliga/trasiga skrotbilar
o billiga pizzor öl o hämtmat eller massvis av coca-cola (o cig) o annat skit
Senast redigerad av SC430 2020-02-24 kl. 10:25.
Citera
2020-02-24, 18:40
Medlem
Vem är berättarrösten i de senaste avsnitten? Tror det är samma person som pratar i ett antal reklamfilmer också, bland annat en om en nässprej.
Citera
2020-02-25, 09:39
Medlem
Knullkungens avatar
Ännu mera bilaffärer i dagens avsnitt.

https://www.expressen.se/dinapengar/utbrande-johan-35-korde-familjens-ekonomi-i-botten/

"35-årige Johan gick in i väggen som försäljare och blev sjukskriven.

För att hålla uppe fasaden köpte han lyxbilar: En Porsche, en Hummer och två BMW.

Sjukpenningen räckte knappt till bensin, skatt och försäkring till bilparken. Samtidigt som familjens ekonomi var körd i botten.

– Jag köpte grejer för att jag trodde jag skulle må bättre, säger Johan."
Citera
2020-02-25, 11:24
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Ännu mera bilaffärer i dagens avsnitt.

https://www.expressen.se/dinapengar/utbrande-johan-35-korde-familjens-ekonomi-i-botten/

"35-årige Johan gick in i väggen som försäljare och blev sjukskriven.

För att hålla uppe fasaden köpte han lyxbilar: En Porsche, en Hummer och två BMW.

Sjukpenningen räckte knappt till bensin, skatt och försäkring till bilparken. Samtidigt som familjens ekonomi var körd i botten.

– Jag köpte grejer för att jag trodde jag skulle må bättre, säger Johan."
Inte så mycket koll om han gissar "7-8000" och verkligheten säger 43600! Vad kan det vara för tjomme? Ser ju ut att bo i ett hyfsat område...
Använder han inte fel uttryck om beskedet; "ett slag under bältet"? Typen som svänger sig med uttryck de inte förstår....
Citera
2020-02-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Det räcker väl att tjäna strax över 150kr/ timme och jobba 32h på en månad. Med jobbskatteavdrag så betalar man väl 20-22% skatt på så låga inkomster. Handel har ju bra OB om man jobbar kväll/helg. Så omöjligt är det väl inte.

Skatten är knappt 10% vid den inkomstnivån. Skattetabell 33 ger vid handen att du behöver tjäna 5513 kr brutto för att få ut 5000 netto.
Citera
2020-02-25, 20:02
Medlem
Larasofts avatar
Sjukskriven och beviljad sjukpenning och gör en massa affärer.
Citera
2020-02-25, 20:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Sjukskriven och beviljad sjukpenning och gör en massa affärer.

Ja borde inte intäkterna från husen ses som en inkomst?
Citera
2020-02-25, 20:33
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Ja, beskattning i kapital om det inte ska räknas som näringsverksamhet.

Sjukpenning är dock inte behovsprövat men när cancersjuka tvingas arbeta och han får sjukpenning blir jag fundersam.
Citera
2020-02-25, 20:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Menar du att man inte skulle få sjukpenning om man har en passiv inkomst?
Citera
2020-02-25, 20:59
Medlem
Larasofts avatar
Obegriplig person, ger mig psykopatvibbar. Tar miljonlån under sex månader och blir en smileyande teddybjörn över Kolmården.
Citera
2020-02-25, 21:01
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Menar du att man inte skulle få sjukpenning om man har en passiv inkomst?

Skrev jag det? Nä det gjorde jag inte. Tänkte mer att sjukpenning precis som med socbidrag kan regleras beroende på andra inkomster. Har du soc och låt oss säga säljer en sak på blocket för 1000 kronor ses det som en imlonst och då får mindre pengar.
Citera
2020-02-25, 21:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Skrev jag det? Nä det gjorde jag inte. Tänkte mer att sjukpenning precis som med socbidrag kan regleras beroende på andra inkomster. Har du soc och låt oss säga säljer en sak på blocket för 1000 kronor ses det som en imlonst och då får mindre pengar.
Du får dock inte lägre sjukpenning om du säljer saker på Blocket eller om du har aktievinster eller ett hus du hyr ut. Däremot kanske Försäkringskassan kan ompröva din sjukpenning om de anser att du borde kunna arbeta när du kan sköta om ett par hus eller liknande.

Sjukpenningen ska något sånär kompensera det du förlorar på att inte kunna utföra din anställning.

Så här skrev du:
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in