2016-03-20, 18:05
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag hade varken festat eller hyrt bil om jag haft så knaper ekonomi.
Även om jag vore rik som ett troll skulle jag inte hyra bil eller limousin... Känns ganska töntigt om jag är helt ärlig.

Jävlar vad piss han måste må.
Citera
2016-03-20, 18:10
Medlem
Trumpeters avatar
Missade avsnittet i torsdags så jag kolla på reprisen just nu.

Skapligt dum kille, bränner mer på kväll ute än han drar in månaden.
Citera
2016-03-21, 11:26
Medlem
Det märkliga med såna som killen i senaste avsnittet, är att de bränner pengar på sånt som deras omgivning inte anser vara statusprylar. Vill man höja sin status bör man först ta reda på vad omgivningen räknar som hög status. Det finns nog ingen människa i Norden som anser en hyrd limo vara särskilt coolt. Hade snubben använt pengarna till att dyka vid Stora Barriärrevet eller åka på studiebesök hos NASA så hade jag fattat. Men limo och sprit, nej.
Citera
2016-03-24, 15:29
Medlem
Kloges avatar
Ikväll

http://www.hd.se/lokalt/perstorp/2016/03/24/det-var-lite-chockartat-att-vi-hade-sa-mycket-utgifter/
Citera
2016-03-24, 15:54
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Ikväll

http://www.hd.se/lokalt/perstorp/2016/03/24/det-var-lite-chockartat-att-vi-hade-sa-mycket-utgifter/
Men de har också negativ kritik till programmet.

– Efter att de lämnat fick vi räkningar som vi trodde de betalat.

Tror de att det bara är att lämna över ansvaret på teamet, sedan är de helt utan räkningar eller skulder när kamerorna släckts? Sådant får de väl hålla reda på själva, vad som har betalats, skrivits av o.s.v. Lite egenansvar och engagemang för tusan, det är deras eget fel att de prioriterar cigg och läsk framför sina FYRA barn!
Citera
2016-03-24, 17:11
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Men de har också negativ kritik till programmet.

– Efter att de lämnat fick vi räkningar som vi trodde de betalat.

Tror de att det bara är att lämna över ansvaret på teamet, sedan är de helt utan räkningar eller skulder när kamerorna släckts? Sådant får de väl hålla reda på själva, vad som har betalats, skrivits av o.s.v. Lite egenansvar och engagemang för tusan, det är deras eget fel att de prioriterar cigg och läsk framför sina FYRA barn!

Fast å andra sidan skriver de ju på en fullmakt där de lämnar över allt ansvar till programledarna att fixa allt. Så på sätt och vis kan man ju förstå det. Kanske behövs bättre kommunikation mellan dem och de deltagande.
Citera
2016-03-24, 17:26
Medlem
Kan bli ett bra avsnitt i kväll. Riktiga parasiter. Fyra ungar och lever enbart på bidrag?
Citera
2016-03-24, 17:34
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Fast å andra sidan skriver de ju på en fullmakt där de lämnar över allt ansvar till programledarna att fixa allt. Så på sätt och vis kan man ju förstå det. Kanske behövs bättre kommunikation mellan dem och de deltagande.

Nej, fullmakten gäller inte att de ska fixa allt. Den ger dem rätt att göra vad de vill såsom sälja bil, villa, husdjur etc.
Citera
2016-03-24, 17:36
Medlem
Trumpeters avatar
Baserat på beskrivningen ovan kan dagens avsnitt med ett idiotiskt par som inte verkar kunna ta eget ansvar för fem öre bli bra.
Citera
2016-03-24, 18:18
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Nej!

Precis som Trumpter är inne på så innebär bara fullmakten att teamet har rätt att göra det som krävs för att styra skutan rätt. Deltagarna kan inte motsätta sig att teamet säljer en bil, båt, hemmabiosystem eller vad det nu kan vara, om det krävs för att fylla på en tom kassakista.

När det gäller sina egna räkningar m.m. så har de fullt ansvar själva. Inte sällan lyckas teamet få till en bättre ränta, skriva av en del, bromsa inkasso o.s.v., men ansvaret för att räkningar, lån m.m. betalas ligger på deltagarna.

Tror det här paret något annat, då är de... dumma... tänkte jag skriva. Sedan kom jag på att det arbetslösa paret hellre bränner bidragspengarna på cigg och sötsaker än sina fyra barn och sätter sig i skiten.
Senast redigerad av emma80 2016-03-24 kl. 18:20.
Citera
2016-03-24, 20:02
Medlem
Min brors kusins avatar
Nytt program, nya idioter
Citera
2016-03-24, 20:03
Medlem
Trumpeters avatar
Brukar inte ha svårt med skånska, men henne är det fan svårt att förstå. Kanske inte bara är skånskan utan att hon läspar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in