2014-11-08, 07:18
Medlem
BoyzNTheHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Jag fattar inte heller hur man efter två barn, ett väldigt stillsittande jobb och massor med red bull och skräpmat kan vara så himla smal.

Speciellt när man själv knappt kan äta en chokladboll en gång i veckan utan att det syns direkt. Vissa har väldigt bra gener

Jo hon är visserligen smal men knappast av träning, hon har säkert jävligt dåliga värden i kroppen
Citera
2014-11-08, 07:46
Medlem
Vilken tråkig säsong av Lyxfällan, inte det minsta intressant. Förstår inte heller varför Patrick och Magnus hakade upp sig på det där med att hon ville bli lyxhustru. Varför blev de irriterade över det? Nej usch en uppryckning behövs absolut.
Citera
2014-11-08, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vilken tråkig säsong av Lyxfällan, inte det minsta intressant. Förstår inte heller varför Patrick och Magnus hakade upp sig på det där med att hon ville bli lyxhustru. Varför blev de irriterade över det? Nej usch en uppryckning behövs absolut.
Håller med om att det varit en blek säsong överlag, men det är ju inte specielt begåvat att inte betala hyra, dricka energidryck och köpa skräp när man har 2 ungar att ta hand om. Själva gtanken med hon ville vara lyxhustru är väl inget fel i sig men hon hade ju inte råd till det.
Citera
2014-11-08, 10:13
Medlem
Bandida.locas avatar
Då ska ni ändå veta att denna kvinna ryckt upp sig betydligt mot hur det var back in the days
Citera
2014-11-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Då ska ni ändå veta att denna kvinna ryckt upp sig betydligt mot hur det var back in the days
Kommer hennes dröm slå igenom?
Citera
2014-11-08, 19:18
Medlem
Hur vågar man ens låta bli att betala hyran? Hur tänker man när man struntar i en sådan sak och man dessutom har barn? Det känns så otroligt omoget. Men många tänker att det alltid löser sig på något sätt. Men det är ju uppenbart att många av deltagarna inte mår speciellt bra, att shoppa och tröstäta blir som en flykt från vardagen och alla problem. Men till slut blir det bara en ond cirkel och det krävs ju mod att erkänna att man har problem och behöver få hjälp.
Citera
2014-11-08, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Jag fattar inte heller hur man efter två barn, ett väldigt stillsittande jobb och massor med red bull och skräpmat kan vara så himla smal.

Svar: hon var bara 25 år.

Du kan supa, röka och äta fet&söt onyttig mat en bra bit upp i 20-årsåldern utan att det märks.

Man fortsätter en människa i samma stil även när dom blivit 30, 40 eller 50 så märks det direkt.

Först kommer fetman, sen rödfnasig i ansiktet, se allmänt trött och sliten ut, därefter härjad, och så vidare.
Citera
2014-11-09, 18:29
Medlem
Bara jag som tyckte hon va otroligt tilldragande
Citera
2014-11-09, 19:12
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Svar: hon var bara 25 år.

Du kan supa, röka och äta fet&söt onyttig mat en bra bit upp i 20-årsåldern utan att det märks.

Man fortsätter en människa i samma stil även när dom blivit 30, 40 eller 50 så märks det direkt.

Först kommer fetman, sen rödfnasig i ansiktet, se allmänt trött och sliten ut, därefter härjad, och så vidare.

Personligen är jag lite bitter över att jag inte hade fått reda på detta i min ungdom. Där var det bara på veckoslut och firanden som sötsaker och skräpmat fick ätas. Nu när jag är lite äldre så kan jag inte frossa i mig sådant längre utan att det syns.

Å andra sidan har jag ett litet sockersug och känner inte längre någon lust att äta skräp eller röka /snusa längre. Om jag får välja mellan drive-in och göra en macka hemma väljer jag mackan.

Har jag blivit indoktrinerad?
Citera
2014-11-09, 19:56
Medlem
The_Aces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Bara jag som tyckte hon va otroligt tilldragande

Ja, det var nog bara du.

Vad finns det att gilla?
En osäker, pank brud mitt ute i ingenstans vars högsta ambition är att parasitera på någon rik person i USA som hemmafru.
Citera
2014-11-10, 19:25
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Förstår inte. "Du spenderar 28 000 kr på skräpmat varje år, dem pengar skulle du kunna lägga på en drömsemester med dina barn varje år". Så fortsatte man tills det blev ca 80 000.

Hon kan ju inte lägga ut 80 000 per år på annat även om det är "bra saker" för hon har ju inte råd.

Det där är ju en återkommande grej dom kör. Stör mig också på det, men det kanske funkar som en slags ögonöppnare. "Pengarna du lägger på skräp motsvarar detta i bra saker", typ.
Citera
2014-11-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Förstår inte. "Du spenderar 28 000 kr på skräpmat varje år, dem pengar skulle du kunna lägga på en drömsemester med dina barn varje år". Så fortsatte man tills det blev ca 80 000.

Hon kan ju inte lägga ut 80 000 per år på annat även om det är "bra saker" för hon har ju inte råd.

Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Det där är ju en återkommande grej dom kör. Stör mig också på det, men det kanske funkar som en slags ögonöppnare. "Pengarna du lägger på skräp motsvarar detta i bra saker", typ.
Men dom där 80 000 var ju allt som allt hennes skulder, onyttigheter, avgifter till Trafikförsäkringsföreningen osv. Pengar som på det stora hela bara försvinner ner i ett svart hål, så visst hade dom pengarna kunnat läggas på vettigare grejer. Semestern var väl bara ett förslag ifrån hennes vän har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in