2006-11-26, 20:42
Medlem
dawns avatar
Detta skall tillagas

Citat:
Ingredienser:

• Fullkornsbröd
• gurka
• salt
• 4 msk ättiksprit (12%)
• 4 msk socker
• 2 dl vatten
• pepparrot
• dill
• vitpeppar
• sallad
• ägg
• pannbiff

Jag måste ta reda på ung. hur mycket allt kommer att gå på för att se om pengar räcker till. Nån anställd på nån livsmedelsaffär eller nån som besöker livsmedelsaffärer dagligen som vet ung. hur mycket varje ingrediens kostar?
Citera
2006-11-26, 20:55
Medlem
OliTs avatar
Jag har inget emot att hjälpa till med hemkunskapsuppgifter, men det skulle vara bra att få veta hur många personer det ska räcka till..
Citera
2006-11-26, 21:03
Medlem
Agent|Os avatar
http://www.netxtra.se/new/
Citera
2006-11-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Detta skall tillagas

Jag måste ta reda på ung. hur mycket allt kommer att gå på för att se om pengar räcker till. Nån anställd på nån livsmedelsaffär eller nån som besöker livsmedelsaffärer dagligen som vet ung. hur mycket varje ingrediens kostar?

Ingredienser:

• Fullkornsbröd 1 förp ca 20kr
• gurka 1st ca 10kr
• salt 1 paket ca 6kr
• 4 msk ättiksprit (12%) 1 flaska 14kr
• 4 msk socker 1 paket 15kr
• 2 dl vatten 0kr
• pepparrot en bit drygt 15kr
• dill 1 knippa 15kr
• vitpeppar 1 burk 12kr
• sallad 1huvud ca 15-20kr
• ägg 6st 15kr
• pannbiff färdiga dafgårds 45kr 1kg.

Om det är en skoluppgift så är det ju knepigt , Då dom säkert vill att du skriver vad 4msk ättika kostar, fast du måste ändå köpa en hel flaska som du sen inte kommer använda på evigheter igen.
Citera
2006-11-26, 21:25
Medlem
dawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Ingredienser:

• Fullkornsbröd 1 förp ca 20kr
• gurka 1st ca 10kr
• salt 1 paket ca 6kr
• 4 msk ättiksprit (12%) 1 flaska 14kr
• 4 msk socker 1 paket 15kr
• 2 dl vatten 0kr
• pepparrot en bit drygt 15kr
• dill 1 knippa 15kr
• vitpeppar 1 burk 12kr
• sallad 1huvud ca 15-20kr
• ägg 6st 15kr
• pannbiff färdiga dafgårds 45kr 1kg.

Om det är en skoluppgift så är det ju knepigt , Då dom säkert vill att du skriver vad 4msk ättika kostar, fast du måste ändå köpa en hel flaska som du sen inte kommer använda på evigheter igen.

Det är en skoluppgift och receptet är för 1 pers antar jag. Det är faktiskt Datorkunskap det handlar, allt detta skall slängas in nätt och fint i Excel.

Tänkte göra uppgifterna såhär på söndagskvällen men lite visste jag att man var tvungen att besöka en mataffär. Vilket jag förstås inte hann med, hade inte hunnit duscha, ta mig ner till centrum och kolla upp alla dessa priser på under 20min.

Tack ska du ha iaf och länken som var i förra inlägget ska jag kika på tills nästa uppgift som är ännu jobbigare än denna.
Citera
2006-11-26, 21:33
Medlem
rdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Det är en skoluppgift och receptet är för 1 pers antar jag. Det är faktiskt Datorkunskap det handlar, allt detta skall slängas in nätt och fint i Excel.

Tänkte göra uppgifterna såhär på söndagskvällen men lite visste jag att man var tvungen att besöka en mataffär. Vilket jag förstås inte hann med, hade inte hunnit duscha, ta mig ner till centrum och kolla upp alla dessa priser på under 20min.

Tack ska du ha iaf och länken som var i förra inlägget ska jag kika på tills nästa uppgift som är ännu jobbigare än denna.

Om det nu är en uppgift i datorkunskap borde inte priset vara det viktiga. Hitta på? Datorkunskap går ju ut på att du ska visa att du kan hantera extremt simpla saker i Word/Excel osv, inte kunna matpriser... :P
Citera
2006-11-26, 21:38
Medlem
dawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rdj
Om det nu är en uppgift i datorkunskap borde inte priset vara det viktiga. Hitta på? Datorkunskap går ju ut på att du ska visa att du kan hantera extremt simpla saker i Word/Excel osv, inte kunna matpriser... :P

Sant, sant men jag har verkligen noll koll på priserna så läraren kan ju tvivla på hur jag gjort alla mina tidigare uppgifter om jag har helt absurda priser i mina uträkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in