2002-06-17, 21:30
Medlem
http://www.yelah.net/yelah/20020610/analys020613

Utförligt text hur USA's regering mha FBI tystar ner och sätter ditt
obekvämma medborgare som vägrar rätta sig i ledet.
I världens mäktigaste DEMOKRATI där YTTRANDEFRIHET försvaras till sista bloddroppen.

Liknande metoder förövrigt tillämpas världen runt, även av säpo
Citera
2002-06-18, 04:15
Medlem
UNGHERRN BRUNÖGA:

= jävligt mycke´ konstaterande vår eländiga samhällsgemenskap å så med gnäll. Samt ....väl ingens lust alls att ta i problemen.
Säg!! vad vore det att t.ex. slutföra problemet informationschefen i Västerås kommun?? Det är ju bara bråkdelar kilometer dit, till vad det är till USA.

PS. jag förstår inte riktigt ....eller inte alls, det som Brunöga skriver under ämmnesrubriken om Västerås infochef, inlägget den : Fre Jun 14, 2002 1:11 pm.
Det skojiga med mig i TV:s dokumentsåpor: ja Farmen vet jag inte vad det är, men TV3:s baren, handlar väl inte om att klaga och gnälla??
Citera
2002-06-18, 05:15
Medlem
Securions avatar
Visst är det bra att människor som utnyttjar sin makt på fel sätt avslöjas och ställs inför rätta, Brunöga?
Och som vi med din hjälp kan se så fungerar det ju riktigt bra i USA.
Citera
2002-06-18, 05:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Visst är det bra att människor som utnyttjar sin makt på fel sätt avslöjas och ställs inför rätta, Brunöga?

HUR VET NI ATT DETTA ÄR SANT??? Killen kan ju ha hittat på det där.

Nu vet inte jag om det är sant eller inte men det ser ganska oseriöst ut enligt min åsikt.

//Ett litet råd på vägen: Tvivla och ifrågasätt tills du är överbevisad!
Citera
2002-06-18, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion

MEN varför försökte man sätta ditt de FRÅN BÖRJAN??????
Och om det var inte för vanliga medborgarnas intresse så skulle myndigheter
härja fritt.
Citera
2002-06-18, 13:04
Medlem
Ä N T L I G E N!!

Ett rejält erkännande; och till och med från denne STORE EGOISTEN ungherrn Brunöga: "Och om det var inte för vanliga medborgarnas intresse, så skulle myndigheter härja fritt", skriver Brunöga ovan.
-Får jag förslå ett rungande fyrafalldigt leve för denne medborgaren.
Gavne leve!! Hurra Hurra Hurra Hurra.

…kan vi så slutköra grejen med Västerås informations chefens tåg eller nazistiska handlanden.
Citera
2002-06-18, 14:16
Medlem
Securions avatar
"Och om det var inte för vanliga medborgarnas intresse så skulle myndigheter härja fritt."

En medborgare kan aldrig väcka åtal. Alltså bevisar det att åtminstone USA:s rättssystem fungerar i det här fallet. Personen/personerna fick för övrigt 42 miljoner i skadestånd, vilket också visar att systemet vill försöka "göra bot".

"MEN varför försökte man sätta ditt de FRÅN BÖRJAN??????"

Varför dessa personer som gjort sig skyldiga till detta är/var dåliga personer från början vet jag inte. Taskig uppväxt kanske? Dålig lön? Kassa arbetsförhållanden?
Ingen aning, men det ger mig rätt i när jag säger att ett anarkistiskt samhälle inte skulle fungera eftersom vissa personer inte är goda.
Tvärtom så behövs det ju tydligt MER regler och undersökningar från USA:s regerings sida så att det inte händer igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in