2006-11-26, 10:12
Medlem
Xstars avatar
Tjena,

Befinner mig just nu i Thailand. En Sony Cybershot S600 rakade bli lite blot och LCD-displayen blev vattenskadad och visar nu typ "inverted distortion" pa halva skarmen (vettefaen vad det heter pa svenska - inverterad storning?). Skarmen ar exakt 2 tum och jag skulle behova nagon som kan byta ut den ASAP (reparera? nja... kanske?). Har fragat nagra elektronikaffarer har i Bangkok men alla sager att det ar bara att skicka in den till Sony Asia (eller de sager iaf nagonting liknande pa sin brutna engelska). Det tar 1 manad att fa tebax den. Jag har inte 1 manad. Vad gora? Vad gora?
Citera
2006-11-26, 10:24
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Tjena,

Befinner mig just nu i Thailand. En Sony Cybershot S600 rakade bli lite blot och LCD-displayen blev vattenskadad och visar nu typ "inverted distortion" pa halva skarmen (vettefaen vad det heter pa svenska - inverterad storning?). Skarmen ar exakt 2 tum och jag skulle behova nagon som kan byta ut den ASAP (reparera? nja... kanske?). Har fragat nagra elektronikaffarer har i Bangkok men alla sager att det ar bara att skicka in den till Sony Asia (eller de sager iaf nagonting liknande pa sin brutna engelska). Det tar 1 manad att fa tebax den. Jag har inte 1 manad. Vad gora? Vad gora?

Var klantig och oförsiktig och spräckte min skärm (Canon Ixus,) försökte fixa detta i Bangkok, blev hänvisad till huvudkontoret, Lämnade in kameran & Visst kom tillbaka om två timmar sa de.... 400-500 kostade det... snacka om service!

Sök dig mot Sonys huvudkontor i bangkok, skulle förvåna mig om de inte kan fixa detta.
Citera
2006-11-26, 19:14
Medlem
Xstars avatar
YES!!! Det finns hopp i varlden!!! Tack sa javla mycket eller khap kuun khap som man sager har i Thailand

Cheers mate!
Citera
2010-12-19, 12:40
Medlem
La min S600 ihop med mina nycklar, det skulle jag inte gjort, nu funkar LCD:n inte bra och svårt att
slänga gamla bilder.
Haft den mindre än en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in